blured Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Er på en måte bra om det er FOX News som melder det først og ikke f.eks. CNN. Det gjør det vanskeligere for Trump å avfeie. (Gitt at Biden nå vinner Nevada). 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 2 hours ago, geirfugl said: Jøss, det var jo nokså spesielle greier, slikt burde jo helt klart være lov. Jeg har selv sagt ordet shit en gang når jeg pratet med feil amerikanere. De ser veldig ned på deg om du nytter slikt språk enkelte ja. Shit er ganske mye styggere ord enn hva vi nordmenn forestiller oss for hårsåre amerikanske ører. Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Biden står og snakker om will of the people, men blir Biden valgt med 270 så har han det svakeste mandatet ifra et amerikansk folk i USAs historie. Mon tro om demorkatene lærer noe denne gang. Jeg tipper nei. 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Snikpellik skrev (10 minutter siden): Frykten for opptøyer, kaos og vold er veldig reell nå. Og vinner Biden så arver han et helt forferdelig splittet USA. Trump-supporterne forsvinner ikke med det første. Valget er deprimerende splittende. Frykten er reell nok, ja. Nå som Kongressen går inn i en lame-duck session, vil måten DT opptrer på fremover få stor betydning for de nærmeste par månedene. Selv om Biden skulle vinne, har DT fremdeles muligheten til å forbedre sitt ettermæle hvis han kan opptre med litt verdighet og menneskelighet. Foreløpig er det lite som tyder på at han har evnen til det, men på ett eller annet tidspunkt vil han måtte innse at slaget er tapt. Det synes meg hodeløst fra hans side å tro at vold kan endre valgresultatet. Uansett vil han denne gangen ikke kunne skylde på at det er Antifa som driver volden....de som bråker nå er de han kaller "our people". Biden må gjerne si at han skal være president for The UNITED States hvis han vinner, men for øyeblikket er landet mer splittet enn antagelig noen gang. Å lege denne splittelsen blir lang fra noen lett oppgave. 3 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Jeg tror splittelsen i USA kun vil leges når arbeiderklassen på begge sider innser at de har blitt holdt for narr av de rike og man setter igang nye tiltak ala det vi så etter den store depresjonen og andre verdenskrig. Dessverre er jeg redd det tar en ny depresjon for å komme til det punktet. En depresjon som inkluderer Kina og fint kan trigge en ny storkrig også. 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 7 minutes ago, Thorny said: Biden står og snakker om will of the people, men blir Biden valgt med 270 så har han det svakeste mandatet ifra et amerikansk folk i USAs historie. Nja, det er feil måte å se det på. «Will of the people» bør nok heller måles i stemmer, og da er jo han den som har fått flest stemmer noen sinne.. 7 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 10 minutes ago, SilverShaded said: Selv om Biden skulle vinne, har DT fremdeles muligheten til å forbedre sitt ettermæle hvis han kan opptre med litt verdighet og menneskelighet. Sannsynligheten er vel større for at han vil forsøke å ødelegge mest mulig de siste månedene. 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) — Stadig flere mailer sendes til de på mailing- og donorlistene til Trump nå: Og ja, disse er ekte om noen skulle betvile det. Endret 4. november 2020 av Snikpellik 3 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Reg2000 skrev (2 minutter siden): Sannsynligheten er vel større for at han vil forsøke å ødelegge mest mulig de siste månedene. Mye mulig du får rett. Men jeg syns vi får vente og se, og la tvilen komme ham til gode enn så lenge. For det første har han ikke noe særlig å tjene på det men mye å tape mht. sin egen fremtid som businessmann. For det andre har hans partifeller ikke lenger noe å tape på å prøve å tøyle DT....interessant å se om det blir noen "rottene forlater et synkende skip" effekt. Men først må Biden vinne....han er ikke der enda. 1 1 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Thorny skrev (16 minutter siden): Jeg tror splittelsen i USA kun vil leges når arbeiderklassen på begge sider innser at de har blitt holdt for narr av de rike og man setter igang nye tiltak ala det vi så etter den store depresjonen og andre verdenskrig. Dessverre er jeg redd det tar en ny depresjon for å komme til det punktet. En depresjon som inkluderer Kina og fint kan trigge en ny storkrig også. Jeg har hatt samme tanken i flere år nå. Og siden akselerasjonisme krever at ting blir verre før de blir bedre så er demokratene "beste" partiet for å akselerere utviklingen vi har nå. Nesten synd at de ikke fikk senatet også. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Ny tweet. Nå går Trump ut mot sine egne (!) advokater: 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 31 minutes ago, SilverShaded said: Frykten er reell nok, ja. Nå som Kongressen går inn i en lame-duck session, vil måten DT opptrer på fremover få stor betydning for de nærmeste par månedene. Selv om Biden skulle vinne, har DT fremdeles muligheten til å forbedre sitt ettermæle hvis han kan opptre med litt verdighet og menneskelighet. Foreløpig er det lite som tyder på at han har evnen til det, men på ett eller annet tidspunkt vil han måtte innse at slaget er tapt. Det synes meg hodeløst fra hans side å tro at vold kan endre valgresultatet. Uansett vil han denne gangen ikke kunne skylde på at det er Antifa som driver volden....de som bråker nå er de han kaller "our people". Biden må gjerne si at han skal være president for The UNITED States hvis han vinner, men for øyeblikket er landet mer splittet enn antagelig noen gang. Å lege denne splittelsen blir lang fra noen lett oppgave. Tviler litt på at Trump har selvinnsikt til å gjøre det, men det må jo være noe dritt å være president ut perioden. Han kunne like gjerne latt visepresidenten ta over etter valget, og virkelig forberedt sin bedriftsimperieframtid herfra og videre fram til og etter the inauguration 21. januar 2021. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Kvalifiserer til kunst denne her vel? 1 1 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) SilverShaded skrev (45 minutter siden): Frykten er reell nok, ja. Nå som Kongressen går inn i en lame-duck session, vil måten DT opptrer på fremover få stor betydning for de nærmeste par månedene. Selv om Biden skulle vinne, har DT fremdeles muligheten til å forbedre sitt ettermæle hvis han kan opptre med litt verdighet og menneskelighet. Foreløpig er det lite som tyder på at han har evnen til det, men på ett eller annet tidspunkt vil han måtte innse at slaget er tapt. Det synes meg hodeløst fra hans side å tro at vold kan endre valgresultatet. Uansett vil han denne gangen ikke kunne skylde på at det er Antifa som driver volden....de som bråker nå er de han kaller "our people". Biden må gjerne si at han skal være president for The UNITED States hvis han vinner, men for øyeblikket er landet mer splittet enn antagelig noen gang. Å lege denne splittelsen blir lang fra noen lett oppgave. Tror det blir overraskende lite, alt tatt i betraktning og sammenlignet med hva det ville vært andre veien. Men enhver liten hendelse kommer til å bli pushet i media såpass at alle enkelthendelsene vil virke som større enn totalen av hele BLM opptøyene. Endret 4. november 2020 av Dudeliduu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Pennsylvania tikker og går mot Biden-seier. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Det ventes ny bulk med stemmer opptalt i AZ om 90 minutter, og det sies at disse vil kunngjøres da. Det skal være rundt 600 000 igjen, ifølge omtale i nyhetskanaler. Dette skal være poststemmer som kom inn noen få dager før valgdagen. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Thorny skrev (1 time siden): Biden står og snakker om will of the people, men blir Biden valgt med 270 så har han det svakeste mandatet ifra et amerikansk folk i USAs historie. Mon tro om demorkatene lærer noe denne gang. Jeg tipper nei. Dersom Biden får 270 valgmenn, så er det jo "folkets vilje", han har da vunnet, uavhengig av hvor stor seieren var. Det er forøvrig feil at det ville vært det svakeste mandatet i USAs historie. Jefferson og Burr kom ut uavgjort, å måtte avgjøres ved spesialvalg. Rutherford B. Hayes vant med 185 valgmenn, i en tid når det kun var 369 totalt. Tilden tapte det valget med 184 valgmenn. George W. Bush var også nære på i sin første periode, som han vant med 271 valgmenn. 1 3 Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_presidential_elections_by_popular_vote_margin Om en ser på "folkets vilje" basert på popular vote, så ser man at Biden (nå en ledelse på over 3 millioner stemmer), vil plassere seg ganske greit i historien. Derimot så plasserer Donald Trump sin seier fra 2016 seg soleklart dårligst, der han fikk minus −2,868,686 stemmer vs Clinton. Noe han vil slå om han skulle klare å akkurat ta Nevada eller Arizona i dette valget. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Tar Biden Georgia? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Jeg synes virkelig ikke du kan si du har folkeviljen bak deg hvis du vinner med minste historiske margin. Biden blir antagelig en historisk svak leder i et USA som ikke har vært så splittet siden hvertfall 1960 tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg