geirfugl Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 6 minutes ago, afterall said: Med tanke på tilfellene av åpenbare fake news i denne tråden har jeg ganske liten tro på at "folk greier å finne utav ting på egenhånd". I såfall kan vi vel bare legge ned demokratiet og utnevne hvem enn du mener bør være ansvarlige for sensuren til å bestemme isteden. De vet jo best tross alt. 1 minute ago, Gouldfan said: Ting som er ren løgn uten grunnlag, og sårende onde konspirasjonsteorier fra statsledere er ikke heldig, det er faktisk folk som tror på sånt.. akkurat som noen tror jorda er flat om det står på internett... Men jorda er flat starter hverken rasekrig eller borgerkrig. Men Trump sin retorikk er sterkt splittende... Selvsagt er det ikke heldig. Det er ingen grunn til å begynne å sensurere ting. Det dere som er villige til å kaste alt av slikt vi har jobbet for å oppnå i det henseende overbord for å stoppe Trump ikke tenker på er at en gang i fremtiden blir det brukt mot deg selv. 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 geirfugl skrev (13 minutter siden): Ja klart det. Synes ingenting bør sensureres, jeg. Har full tillit til at folk greier å finne ut av ting på egenhånd. Meiner du at andre land bør få fritt spelerom og då, mtp misinformasjon kampanjer, på ulike sosiale medier etc etc? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Pallehysa skrev (Akkurat nå): Meiner du at andre land bør få fritt spelerom og då, mtp misinformasjon kampanjer, på ulike sosiale medier etc etc? Propaganda er greit. Man må jo bare la være å tro på det. Duh....! 1 Lenke til kommentar
geirfugl Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Just now, Pallehysa said: Meiner du at andre land bør få fritt spelerom og då, mtp misinformasjon kampanjer, på ulike sosiale medier etc etc? Ja, hvorfor ikke? Jeg tror ikke noe på at ytringsfrihet er noe farlig jeg, selv om det selvsagt betyr at man får løgner og fanteri med på kjøpet. Bedre enn alternativet. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) geirfugl skrev (4 minutter siden): I såfall kan vi vel bare legge ned demokratiet og utnevne hvem enn du mener bør være ansvarlige for sensuren til å bestemme isteden. De vet jo best tross alt. Selvsagt er det ikke heldig. Det er ingen grunn til å begynne å sensurere ting. Det dere som er villige til å kaste alt av slikt vi har jobbet for å oppnå i det henseende overbord for å stoppe Trump ikke tenker på er at en gang i fremtiden blir det brukt mot deg selv. Det er ingen som er ute etter "Å stoppe Trump" men uttalelser han har er splittende løgner og farlige sådan.. Twitter har akseptert alt får mye... STEALING THE ELECTION!!! Jeg hadde aldri trodd at en President seriøst kunne rante noe sånt. Men Trump er Trump og det aksepterer nok jeg og folk motvillig, jeg skulle dog likt å se hva han skrev.. Siden de lar så mye tull fra ham stå. Fyren ber jo faktisk ekstremister om å Stand By. Oppfordrer til Krig osv, på Twitter.. Endret 4. november 2020 av Gouldfan 4 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Lurer på hvorfor det er så mange som stemmer på Trump igjen. Media har gitt inntrykk av at han er en skikkelig dårlig president, men det er jo tydelig at mange er fornøyde med han siden de vil ha han i fire åt til. Kanskje han ikke har gjort en dårlig jobb likevel? Jeg bare lurer altså. Er hverken for eller imot fyren selv. Lenke til kommentar
geirfugl Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Just now, Gouldfan said: Men Trump er Trump og det aksepteres, jeg skulle dog likt å se hva han skrev.. Er nok best du ikke ser det, så du ikke våkner opp i morgen og er en rabiat Trump supporter. Takk Twitter™️ 😉 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) geirfugl skrev (6 minutter siden): Ja, hvorfor ikke? Jeg tror ikke noe på at ytringsfrihet er noe farlig jeg, selv om det selvsagt betyr at man får løgner og fanteri med på kjøpet. Bedre enn alternativet. Det er ikkje ytringsfriheit å forlange at private selskap skal la dritten til folk stå uforstyrret på deiras platform. Faktisk motsatt, om staten skal inn og diktere kva Twitter skal la stå og ikkje. Endret 4. november 2020 av Pallehysa 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Krymper fortsatt for Trump i Georgia, sakte men sikkert. Trump 79.000 stemmer foran nå. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Fra analytiker Nate Cohn i NYT: We've gotten a bit more data in Pennsylvania, which narrows Trump's lead to 8 points. To my mind, everything there is still consistent with Biden eventually taking the lead. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Frå dn.no: Biden samler inn penger til mulig rettstvist Demokratenes presidentkandidat Joe Biden har begynt å samle inn penger i tilfelle valgresultatet blir utfordret i rettsapparatet. – For å sikre oss at hver eneste stemme blir talt, kommer vi til å sette sammen det største forsøket på å beskytte valget som noen gang har blitt satt sammen. Det er for at Donald Trump ikke får bestemme utfallet av valget – det amerikanske folket gjør det, skriver Biden på Twitter. Trumps valgkampteam gjør også desperate forsøk på å samle inn nok penger til å kunne utfordre valgresultatet i rettsapparatet, meldte CNN tidligere onsdag. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 geirfugl skrev (2 minutter siden): Ja, hvorfor ikke? Jeg tror ikke noe på at ytringsfrihet er noe farlig jeg, selv om det selvsagt betyr at man får løgner og fanteri med på kjøpet. Bedre enn alternativet. Noen ville sagt at akkurat dette er grunnen til at USA er så polarisert: Sam Harris (som ikke er på venstresiden) har i flere år snakket om en total mangel på en 'shared reality', eller delt virkelighet. Om en ikke har noen grunnleggende fakta felles, og alt blir "jeg har min subjektive virkelighet og du har din subjektive virkelighet", ender en opp der USA er nå. En kan nok også legge en del av skylden på dette på internett (og ekkokammer), og ikke minst youtubes algoritmer som mater mennesker med stadig mer 'far out there'-stoff. NY Times sin podcast-serie The Rabbit Hole illustrerer dette godt, der personar som har blitt fanget i slike spiraler blir intervjuet. 2 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) Kjøleskap skrev (5 minutter siden): Lurer på hvorfor det er så mange som stemmer på Trump igjen. Media har gitt inntrykk av at han er en skikkelig dårlig president, men det er jo tydelig at mange er fornøyde med han siden de vil ha han i fire åt til. Kanskje han ikke har gjort en dårlig jobb likevel? Jeg bare lurer altså. Er hverken for eller imot fyren selv. Er mange som tror at dei er i krig mot venstresiden, "radikale venstre", som stort sett er alle som ikkje er einige med Trumpismen, samt at veldig mange som stemmer Trump er abortmotstandere. Dette forklarer nok eindel av stemmene til Trump, til tross for at han er ein imbecile. Farlig sådan. Endret 4. november 2020 av Pallehysa 3 Lenke til kommentar
geirfugl Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Just now, Pallehysa said: Det er ikkje ytringsfriheit å forlange at private selskap skal la dritten til folk stå uforstyrret på deiras platform. Vel, det der kunne vi hatt en stor diskusjon om. Som sagt tidligere så anser jeg plattformer som Twitter, Facebook, Youtube og så videre som samfunnsbærende infrastruktur. En gang i tiden har ting som veier og postvesen vært eid av private firmaer og like uregulert som disse er i dag. Det kom vi generelt frem til at ikke var noen god ide, siden private firmaer ofte ender opp med å være ganske psykopatiske i sin essens. Så for nå har du rett. I dag er det sånn at disse mega-firmaene har retten på sin side til å ta seg en makt i samfunnet de ikke bør ha. Håper det forandrer seg en dag før det går alt for ille. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 9 minutes ago, Gouldfan said: ***** Fyren ber jo faktisk ekstremister om å Stand By. Oppfordrer til Krig osv, på Twitter.. Kan du linke disse oppfordringene til krig som ligger ute på Twitter? Hva legger du i "osv"? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 geirfugl skrev (2 minutter siden): Vel, det der kunne vi hatt en stor diskusjon om. Som sagt tidligere så anser jeg plattformer som Twitter, Facebook, Youtube og så videre som samfunnsbærende infrastruktur. En gang i tiden har ting som veier og postvesen vært eid av private firmaer og like uregulert som disse er i dag. Det kom vi generelt frem til at ikke var noen god ide, siden private firmaer ofte ender opp med å være ganske psykopatiske i sin essens. Så for nå har du rett. I dag er det sånn at disse mega-firmaene har retten på sin side til å ta seg en makt i samfunnet de ikke bør ha. Håper det forandrer seg en dag før det går alt for ille. Samtidig har de ansvar for å unngå lovbrudd... Og at brukere bryter lover. Mener å huske om Facebook og Russisk trollfabrikker som postet Trump propaganda.. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) geirfugl skrev (10 minutter siden): Vel, det der kunne vi hatt en stor diskusjon om. Som sagt tidligere så anser jeg plattformer som Twitter, Facebook, Youtube og så videre som samfunnsbærende infrastruktur. En gang i tiden har ting som veier og postvesen vært eid av private firmaer og like uregulert som disse er i dag. Det kom vi generelt frem til at ikke var noen god ide, siden private firmaer ofte ender opp med å være ganske psykopatiske i sin essens. Så for nå har du rett. I dag er det sånn at disse mega-firmaene har retten på sin side til å ta seg en makt i samfunnet de ikke bør ha. Håper det forandrer seg en dag før det går alt for ille. Fair enough. Ein kan gjerne ta den diskusjonen ein anna dag. Men ein må forstå at ytringsfriheita står veldig sterkt for Twitter, Facebook, som det også gjer for Fox news og CNN. Om staten skal inn å diktere kva som dei skal sende og ikkje, la stå på deiras side etc, går det totalt imot ytringsfriheita. Samtidig syns eg det er påfallende at du syns det hadde vært greit om Russland eller China hadde spydd ut "pamplets" med desinformasjon, rundt Norske valg. Det er eit overtramp på vår suverenitet. Dette blir synonymt med desinformasjon norske velgere får prakket på seg i sin normale sphere på nettet. Det er ulovlig, og det er ein god grunn for det. Endret 4. november 2020 av Pallehysa Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) iGlenn skrev (5 minutter siden): Kan du linke disse oppfordringene til krig som ligger ute på Twitter? Hva legger du i "osv"? Det har stått svart på hvitt i denne tråden.. Mulig han bare i hensikten samlet inn penger, men det var iallefall vi snakk om å stille til "fight." Det var Defend the election, Democrats Try to Steal the Election. Det er nok bare fundraising til advokater/rettsprosess og det er helt ok, Biden gjør også dette, men retorikk er helt på trynet. Det var ikke Twitter, dette var Emails.... Endret 4. november 2020 av Gouldfan Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 AZ, via NYT: Officials in Maricopa County, which includes Phoenix, have said they will update results around 9 p.m. Eastern (7 p.m. local time) on Wednesday. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Kjøleskap skrev (14 minutter siden): Lurer på hvorfor det er så mange som stemmer på Trump igjen. Media har gitt inntrykk av at han er en skikkelig dårlig president, men det er jo tydelig at mange er fornøyde med han siden de vil ha han i fire åt til. Kanskje han ikke har gjort en dårlig jobb likevel? Jeg bare lurer altså. Er hverken for eller imot fyren selv. Han har jo gjort mye av det han sa han skulle gjøre i valgkampen 2016. For mange har han gjort det han skulle, for andre not so much. Sikkert gjort mye bra Selvom han troller mye på Twitter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg