Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Gouldfan skrev (8 minutter siden): Trump vinner dette tror jeg, ikke det jeg håpet. Men USA har forandret seg helt etter den håpløse krigen i Irak, Finanskrisen og nå Corona. Dårlig Corona-politikk under Trump i USA, men hvem bryr seg når -onde Kina har all skylden? Ting er lettvint for Mirakel-mannen Trump. Som flere er inne på kan pandemien utrolig nok faktisk ha virket positivt til slutt for Trump. Spesielt i Florida hvor folk vil åpne landet siden utrolig mange jobber i turistnæringen. Demokratene har fulgt CDCs smittevernanbefalinger om å la være å banke på dører og besøke velgere. Dette kan ha vært avgjørende, for republikanerne har gjort akkurat som før. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 43 minutes ago, Mos Def said: Begynner å lure på hvor mange sinte hvite menn det faktisk finnes i USA. Patetisk konklusjon. Om demokratene vinner så betyr det at sinte svarte menn er flertall i USA da eller? Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Gouldfan skrev (12 minutter siden): Trump vinner dette tror jeg, ikke det jeg håpet. Men USA har forandret seg helt etter den håpløse krigen i Irak, Finanskrisen og nå Corona. Dårlig Corona-politikk under Trump i USA, men hvem bryr seg når -onde Kina har all skylden? Ting er lettvint for Mirakel-mannen Trump. Tror også at Trump vinner, men jeg hadde ingen håp eller forventninger ene eller andre veien. Hva kunne USA egentlig gjort annerledes mtp. Corona? Amerikanere er ekstremt individualistiske og befolkningsuroen er høyere der enn på mange tiår. Og likevel ble det innført karantener, munnbind, og hjemmekontor. Da jeg tittet på webcam av Times square i april var det totalt 10-12 mennesker der midt på dagen. Jeg sa til alle i den store Trump tråden rundt den tiden at det bare er spørsmål om tid før det er åpne opptøyer der borte og tilnærmet borgerkrig, og at noen kraftigere tiltak ikke ville hjulpet i et såpass inhomogent land. Jeg hadde mer rett enn jeg trodde selv.... USA har ikke noe særlig dårligere tall på dødsfall per millioner innbyggere enn mange andre land i f.eks Europa. Bare se på Belgia, Spania, Storbritannia, Italia eller Sverige. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Coronadød republikaner som blant annet brant for kullindustrien, stemt fram og vant i Nord-Dakota. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 21 minutes ago, afterall said: Dette er litt unynansert, fordi resultatene viser tydelig at vi definitivt ikke kan snakke om latinoer som en politisk enhet. I Florida var det spesifikt cubanske gruppen som ledet an i Miami-Dade. Dette er en annerledes gruppe enn latinoene i Texas, New Mexico, Arizona og California. Nei de er ikke en politisk enhet men Biden prøvde ikke overvinne noen av de. Latinoer i sørlige Texas er ganske lik mange hvite lavere middelklasse folk, folk som har gitt opp hele systemet forid de riktig har kommet til konklusjonen at ingen av partiene er interesserte i å hjelpe de. Dette er folk Bernie sine policier taler til, men Biden prøvde ikke få disse velgerne, hverken ved å gå etter de og snakke til de, eller gi de noe som helst håp om at fremtiden blir bedre. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) USA! USA! USA! EDIT: Dette er satire, for de som evt ikke tar den. Tviler på at det brukes blekk. Endret 4. november 2020 av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Offisiell uttalelse fra Nevada: Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Nevada er vel da vunnet for Biden, alt står på Michigan så vidt jeg ser, muligens Wisconsin. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Just now, .berZerk said: Nevada er vel da vunnet for Biden, alt står på Michigan så vidt jeg ser, muligens Wisconsin. Nei, Trump tar kraftig innpå i Nevada. Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Just now, Benbjo said: Nei, Trump tar kraftig innpå i Nevada. Det gjenstår post-stemmer, og der dominerer biden. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Blir kjedelig med Biden som president. Som å se på sakte rushtrafikk. Å følge med på Trump var som er stort bilkræsj der flere og flere biler kræsjet. Ja det er synd for de involverte men god underholdning 🤷♂️ Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Dudeliduu skrev (20 minutter siden): Hva kunne USA egentlig gjort annerledes mtp. Corona? Alle kunne ha gjort noe annerledes mtp Corona. President Trump kunne f.eks. ha latt sine egne byråkrater ha fått fronte den faglige siden ved epidemien heller enn å leke hobby-epidemolog, han kunne ha latt være å gjøre narr av folk for å bruke munnbind, han kunne ha latt være å lyve mot bedre vitende om at «dette går snart over», «snart har vi en vaksine», «dette er bare en forkjølelse». USA ville uansett ha fått mange døde. Men det er ille om fotfolket i byråkratiet må gjøre jobben sin på tross av topplederen, heller enn på lag med ham. -k 4 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Benbjo skrev (5 minutter siden): Nei, Trump tar kraftig innpå i Nevada. ...og Biden tar kraftig innpå i Michigan. Snakker om valg-thriller.... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) Benbjo skrev (7 minutter siden): Nei, Trump tar kraftig innpå i Nevada. Per nå trolig at Trump skal ta Nevada slik det ser ut nå på grunn av gjenstående opptelling av poststemmer i demokratiske strongholds. Folk glemmer også Georgia her. Mediene melder at Biden er nærmest seier der, og det er en liten gamechanger hvis det skjer. Blir veldig tett der. Biden kan seire med NV, WI og GA - uten PA og MI. Ekstremt tett dette her. Utrolig spennende, ikke minst med hele usikkerheten det medfører at den ene parten ikke respekterer valgprosessen og demokratiet. Endret 4. november 2020 av Snikpellik 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 CNN måtte nettopp spesifisere at de snakket om "vote by mail" og ikke "vote by male" stemmer som manglet, hjelpes 😆 Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Hvor mange stemmer fikk Kanye? Kanskje han saboterte for Trump haha Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 2 minutes ago, Snikpellik said: Ekstremt tett dette her. Utrolig spennende, ikke minst med hele usikkerheten det medfører at den ene parten ikke respekterer valgprosessen og demokratiet. Jeg personlig er også skeptisk til post-stemmer, men er ikke så mye man kan gjøre med det nå. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 knutinh skrev (4 minutter siden): Alle kunne ha gjort noe annerledes mtp Corona. President Trump kunne f.eks. ha latt sine egne byråkrater ha fått fronte den faglige siden ved epidemien heller enn å leke hobby-epidemolog, han kunne ha latt være å gjøre narr av folk for å bruke munnbind, han kunne ha latt være å lyve mot bedre vitende om at «dette går snart over», «snart har vi en vaksine», «dette er bare en forkjølelse». USA ville uansett ha fått mange døde. Men det er ille om fotfolket i byråkratiet må gjøre jobben sin på tross av topplederen, heller enn på lag med ham. -k Trump er en klovn. What else is news? Som du sier selv ville dette uansett ikke endret i dødstallene -D Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 .berZerk skrev (Akkurat nå): Jeg personlig er også skeptisk til post-stemmer, men er ikke så mye man kan gjøre med det nå. Poststemmer har vært i bruk siden borgerkrigen, uten mer problemer enn andre stemmemåter, og det er ikke oppdaget valgfusk som har noe statistisk signifikans. Selv ikke Trumps egen kommisjon han mente skulle avdekke dette fant noe problemer med poststemmer eller absentee ballots. Forskjellen er at det brukes i større grad i noen stater nå, og at det tar lenger tid å telle opp. Det har lenge vært tydelig at Trump ønsker å bruke dette vakuumet før endelig opptelling av poststemmer som påskudd for å så tvil dersom det er jevnt, og der er vi nå. 4 Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) 3 minutes ago, Snikpellik said: Poststemmer har vært i bruk siden borgerkrigen, uten mer problemer enn andre stemmemåter, og det er ikke oppdaget valgfusk som har noe statistisk signifikans. Selv ikke Trumps egen kommisjon han mente skulle avdekke dette fant noe problemer med poststemmer eller absentee ballots. Forskjellen er at det brukes i større grad i noen stater nå, og at det tar lenger tid å telle opp. Det har lenge vært tydelig at Trump ønsker å bruke dette vakuumet før endelig opptelling av poststemmer som påskudd for å så tvil dersom det er jevnt, og der er vi nå. Tror nok det er lettere å fikle med valgresultatet nå enn det var før, spesielt med tanke på hvor mye andre land nå presser på for å få et resultat som gagner de. Jeg vil fortsatt være skeptisk til stemmer som går gjennom posten, men om det er slik de vil ha det så er det deres valg. At Trump bruker det til sin fordel er vel forventet, han er kynisk. Endret 4. november 2020 av .berZerk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg