Orwandel Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Subara skrev (8 minutter siden): Mitt poeng er at hun er kvinne og farget, uten å ha oversikt over hennes politiske karriere. Men jeg synes seierstalen var god. Hun baner vei for at andre kvinner kan nå like langt og ikke minst troen på at det er mulig. Menn vil få økt toleranse for kvinner på toppen av samfunnet og i politikken og flere kvinner vil slippe til, hvis menn samtidig gjør mer på hjemmebane. Hun takket Biden for hans valg av en kvinnelig visepresident. Hun er den første. De har heller aldri hatt kvinnelig president i USA. Ja, USA er langt bak Europa når det gjelder kvinnelige politiske ledere, så det var vel på tide. Nancy er vel den eneste kvinnen med topplederstilling i amerikansk politikk. Både Biden og Harris har rusk fra tidligere jobber, men vi får uansett håpe de gjør en god jobb. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) 17 hours ago, Snikpellik said: Bilder av feiring og fortvilelse fra USAs gater (i spoiler): Hide contents Det jeg ikke helt skjønner med amerikanere, er hvorfor du ønsker en president som er rasist når du har tydelige genetiske aner som ikke stiller opp til forventningene til den ariske rase. Eller har Trump andre nyanser på det, er det kun de med svart hud og ikke lysebrun som er foraktet? Er du rasist så er du rasist sier nå jeg. Hva er motivet, er det troen på en så fantastisk økonomi med Trump i setet? Hvilke andre saker? Jeg kan forstå at verden ikke er helt svart-hvit, men de kaster mye på bålet når de velger en rasistisk president, som heller ikke har gjort det særlig bra for økonomien. Trump red en økonomisk bølge nå i høst som de fleste politikere også ville ha ridd, tror nå jeg da. Endret 8. november 2020 av G Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Amerikanske arbeidere har aldri følt seg representert av politikere, så tror mange så på Trump som den eneste som brydde seg om de. Jeg mener han ikke var oppriktig - jeg kan i alle fall ikke huske at forretningsmannen Donal Trump har jobbet for arbeideres rettigheter, men det var vel ikke alle som så det på den måten. Ta f.eks. en titt på denne oversikten. De fleste toppolitikere i USA er søkkrike, og et fåtall av de kommer fra arbeiderklassen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_current_members_of_the_United_States_Congress_by_wealth 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Orwandel skrev (8 minutter siden): Amerikanske arbeidere har aldri følt seg representert av politikere, så tror mange så på Trump som den eneste som brydde seg om de. Jeg mener han ikke var oppriktig - jeg kan i alle fall ikke huske at forretningsmannen Donal Trump har jobbet for arbeideres rettigheter, men det var vel ikke alle som så det på den måten. Ta f.eks. en titt på denne oversikten. De fleste toppolitikere i USA er søkkrike, og et fåtall av de kommer fra arbeiderklassen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_current_members_of_the_United_States_Congress_by_wealth ...og majoriteten av folket har valgt disse frem i distriktene de representerer -- i stedet for folk i arbeiderklassen, fra samme distrikter. 1 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Red Frostraven skrev (Akkurat nå): ...og majoriteten av folket har valgt disse frem i distriktene de representerer -- i stedet for folk i arbeiderklassen, fra samme distrikter. Ja, men hvis de ikke har folk med arbeiderbakgrunn å stemme på i distriktene, så... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Så må de stille selv... og slutte å klage på at ingen representerer dem. Og så tape fordi folk fra arbeiderklassen ikke ønsker folk fra arbeiderklassen til å representere dem. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 9 minutes ago, Red Frostraven said: Så må de stille selv... og slutte å klage på at ingen representerer dem. Og så tape fordi folk fra arbeiderklassen ikke ønsker folk fra arbeiderklassen til å representere dem. Folk fra arbeiderklassen har ikke råd, eller forbindelsene det kreves for å få nok penger, til å stille til valg. De har heller ikke den økonomiske sikkerheten som skal til for å "ta fri fra livet" for å fokusere på politikk. Å være politiker i USA er dyrt. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 "Kult at songen blir spelt i ein historisk augneblink," seier Kyrre (29) fra Bergen. Hans song blei nemleg spelt etter Joe Biden si sigerstale! https://www.nrk.no/vestland/biden-feira-med-kygo_-_-kult-at-songen-blir-spelt-i-ein-historisk-augneblink-1.15235395 2 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 14 hours ago, Thorny said: Store folkefeiringer i gatene, og folk klemmer og danser med hverandre. Det er jammen heldig at demokrater er immune mot Corona når de enn finner åp å demonstrere mot Trump. Det hadde kanskje ikke vært så populært og terpet på maskebruken under et valg? Uansett så er jo dette Trump sitt ettermæle, at han burde gjort en bedre jobb for å bremse coronaspredningen. Det er tross alt fortsatt Trump som er president noen uker til, så han kan fortsatt terpe på at folk skal bruke maske. Men, kommer han til å gjøre det? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 14 hours ago, Thorny said: Masker alene stanser ikke coronaviruset heller. Demokrater ser ut til å tro at de er immune så lenge det gjelder dem selv. Du finner det samme i befolkningen i Norge. Det er ikke noe som tilhører en politisk leir å være sånn eller sånn i forhold til spørsmålet. Det er alltid noen i flokken som er sløve, lite informerte eller hva det måtte gå i. Enkelte er kanskje også mindre begavet, selv om de nok er i mindretall. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 8 hours ago, Vaniman said: Klimadommedag, kulturmarxisme og identitetspolitikk, for alle pengene. Hva med artsmangfoldet i naturen da? Det går jo an å vise til hvor mange arter som forsvinner hvert år. Vi mennesker kan sikkert ete noe syntetisk piss i framtiden, men ville dyr kan ikke lage syntetisk mat. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 4 hours ago, Snikpellik said: Ingenting fra Kim. Heller ikke fra Xi Jinping/Kina og ingenting fra Erdogan/Tyrkia. Ikke fra Ungarns fascist Orban heller. Er Kim den lille rakettmannen i live lengre da? Var jo litt tvil om det for noen måneder siden husker jeg. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) Flere historiske avisforsider (flere i spoiler under): Spoiler Endret 8. november 2020 av Snikpellik 3 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 3 hours ago, Snikpellik said: Flere republikanere gratulerer Joe Biden med seieren: Reveal hidden contents – Frps innvandringspolitiske talsmann og Trump-fan Jon Helgheim sender en hjertevarm gratulasjon: Uff og dette vesenet har fått seg et stortingssete merker jeg meg. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) Utvikling: Mannen hennes har dratt en tur på golfbanen igjen i dag. Endret 8. november 2020 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Nå når Biden har vunnet så er jo dette bare humor. Hvor lenger Trump venter med å anerkjenne tapet, hvor vanskeligere blir det. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) Både de som heier på Trump og de som heier på Biden, har seriøst blitt med i "Cult of personality"! Bare fordi fascismen er pakket inn litt bedre, så stinker det fortsatt av fascisme! Helt utrolig at folk etter alle disse åra ikke har skjønt det enda. Komiker legenden George Carlin sa det best : Endret 8. november 2020 av Betroz 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Betroz skrev (2 minutter siden): Både de som heier på Trump og de som heier på Biden, har seriøst blitt med i "Cult of personality"! Bare fordi fascismen er pakket inn litt bedre, så stinker det fortsatt av fascisme! Helt utrolig at folk etter alle disse åra ikke har skjønt det enda. Komiker legenden George Carlin sa det best : Dette handler mer om det mindre av to onder. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 1 minute ago, The Norwegian said: Dette handler mer om det mindre av to onder. Uten folk sitt samtykke, så kollapser korthuset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg