Gå til innhold

Hjelp til valg av lydplanke til Samsung Q85R

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til valg av ny lydplanke til Samsung Q85R.

Jeg har en Samsung MS660 i dag som er helt OK. Den har litt lip-sync issues selv med PCM og HDMI ARC, men det er kun hvis man ser etter det at man oppdager det. Jeg savner imidlertid litt trøkk, og skulle gjerne hatt en subwoofer.

Frister litt med Q70R/Q76R ettersom den har fått bra reviews. 

Noen med erfaringer eller andre innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Marcuzani skrev (11 timer siden):

Trenger litt hjelp til valg av ny lydplanke til Samsung Q85R.

Jeg har en Samsung MS660 i dag som er helt OK. Den har litt lip-sync issues selv med PCM og HDMI ARC, men det er kun hvis man ser etter det at man oppdager det. Jeg savner imidlertid litt trøkk, og skulle gjerne hatt en subwoofer.

Frister litt med Q70R/Q76R ettersom den har fått bra reviews. 

Noen med erfaringer eller andre innspill?

Budsjett? Er veldig fornøyd med Sonos Arc + tilhørende sub. Kom fra Samsung Q96 og det var en oppgradering iforhold til lydkvalitet. 

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (1 time siden):

Tenker at det ikke er spesielt oppgradering til Q70/Q76.. Og Samsung sliter fortsatt med sync-problemer. Det hadde jeg med K950 og Q96 også.. 

Ok. Merkelig at de skal slite med sync. Skulle tro TV og planke snakket greit sammen, spesielt når det er samme produsent. Får holde øynene åpen på BF, kanskje det dukker opp noen kupp da! :)

Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (1 time siden):

Ok. Merkelig at de skal slite med sync. Skulle tro TV og planke snakket greit sammen, spesielt når det er samme produsent. Får holde øynene åpen på BF, kanskje det dukker opp noen kupp da! :)

Det er et kjent problem på plankene til Samsung. Bare å Google, finner mye om det på det på div forum inkl Samsungs eget. Hadde det problemet med begge plankene fra de.

vidor skrev (1 time siden):

Se i menyen for lyd/bilde om kan justere forsinkelse.

Det kan man jo gjøre om tv støtter det, men forsinkelse på bildet er jo noe svineri når man driver å navigerer. 

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (19 minutter siden):

Det er et kjent problem på plankene til Samsung. Bare å Google, finner mye om det på det på div forum inkl Samsungs eget. Hadde det problemet med begge plankene fra de.

Det kan man jo gjøre om tv støtter det, men forsinkelse på bildet er jo noe svineri når man driver å navigerer. 

Ja, har forsøkt det. Ligger et sted mellom 25-50 ms, og da er det ganske bra men ikke 100%.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Randeboy said:

Er en del utstyr som gjør dette mer optimalt enn andre. Hvis man sjelden legger merke til lipsync-problemer kan det kanskje være greit å bare leve med det heller en å fikse ting mer broken.

Lenke til kommentar
vidor skrev (20 minutter siden):

Er en del utstyr som gjør dette mer optimalt enn andre. Hvis man sjelden legger merke til lipsync-problemer kan det kanskje være greit å bare leve med det heller en å fikse ting mer broken.

Det var det jeg gjorde, ble bare vant med det... 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...