Kjetso Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 Hei, jeg har brukt mange timer på nettet uten å finn en løsning på dette: Jeg bruker fremdeles Windows Live Mail 2011 og Windows 10. Her har jeg mange gamle mailer som jeg ønsker å ta vare på. Så ønsker jeg å ta i bruk en ny epost-leser - men hvordan får jeg "overført" eller "lagret" de gamle e-postene? Noen som har en løsning på dette? --- En annen ting - om jeg ønsker å tilbakestille Window 10 - så har jeg to valg: - beholde filer: beholder jeg da de gamle e-postene? - fjerne filer: blir da e-postene slettet? Selve tilbakestillingen av Widos kan vel gjerne være lurt for å rydde litt opp - da jeg har brukt denne Windows i mange år. Eller er ikke det noe poeng å tilbakestille? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Overføre epost fra en klient til en annen gjøres ved å eksportere (dvs lagre i en fil) og importere (lese fra en fil). Antar denne gir beskrivelsen: https://www.nucleustechnologies.com/blog/export-windows-live-mail-emails-to-outlook-on-another-computer/ Poenget med 'beholde filer' er at epostene etc beholdes. Men det er altids lurt å ha backup uansett. Er vel ikke noe poeng i å tilbakstille hvis det ikke er noen problemer. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Du er sikker på at du kun har mailene lokalt på PCen? Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 25. november 2020 Forfatter Del Skrevet 25. november 2020 Hårek skrev (På 7.11.2020 den 13.37): Overføre epost fra en klient til en annen gjøres ved å eksportere (dvs lagre i en fil) og importere (lese fra en fil). Antar denne gir beskrivelsen: https://www.nucleustechnologies.com/blog/export-windows-live-mail-emails-to-outlook-on-another-computer/ Poenget med 'beholde filer' er at epostene etc beholdes. Men det er altids lurt å ha backup uansett. Er vel ikke noe poeng i å tilbakstille hvis det ikke er noen problemer. Har forsøkt noe på dette tidligere uten hell - men skal forsøke igjen. Grunnen til at jeg skal "overføre" mailer er at jeg skal bruke en annen PC fremover og jeg har mange mailer jeg ønsker å ta vare på. Jeg er nok gammeldags som liker å lagre mailer lokalt .... Har du et alternativt mailprogram å anbefale? Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 25. november 2020 Forfatter Del Skrevet 25. november 2020 ^fmj skrev (På 8.11.2020 den 20.02): Du er sikker på at du kun har mailene lokalt på PCen? Noen ligger nok på en server eller to også, men de fleste er kun lokalt. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 Du har ikke tenkt på å sende e-postene til den nye mailadressen din? Det er jo kanskje det enkleste å gjøre og da har du i alle fall backup også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå