Allt í lagi Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 4 minutes ago, Ezio said: Fyren legger frem alle poengene han synes, (no big suprise) du godtar det ikke selv om det er hans mening. Fordi nok en gang du har allerede overbevist deg selv om at ingen andre meninger som er i nærheten av å backe opp hva du selv synes om spillet er akseptabelt aka "mye vrøvl". Også i gang med å konstatere med at han heller ikke har spilt et spill. Han må nok sende bilde av trophies av et "cinematic third person shooter" for å bevise at han faktisk har gjort det. Hvis ikke så har han altså ikke gjort det. Basert på logikken din tidligere i tråden. Gud hjelpes.. Du bruker mye retorikken "overbevist seg selv" og "lever i sin egen verden". Ironisk, er det ikke? 1 Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Chaos_Niddhogg skrev (26 minutter siden): TLOU2! Både fans av første spillet og av siste har en veldig delt mening om spillet. Så er nok ikke tidenes beste spill for alle. Noe som er helt greit. Slik er det med alle spill. Så å si alt annet her i verden også, filmer, mat, musikk osv. Det finnes ikke noe "endelig" svar. Derimot er det veldig problematisk for "noen" andre å akseptere det. I teorien burde hva andre synes om et spill være irrelevant om man liker det selv og begynner å rable om alle mulige grunner, teorier og påstander for at en ikke gjør det og ber om bevis at man har spilt spillet tyder rett og slett bare på at man ikke vil akseptere virkeligheten enn så lenge den ikke stemmer overens med sin egen. Spesielt når man "ser rødt" over at noen andre synes noe annet enn hva man selv tror. For virkeligheten er som du sier en veldig delt mening om spillet. Det er helt greit det, jeg tror alle normale har null problemer med å akseptere det. Selv Minecraft som er Nr.1 i verden over mest solgte har en del folk som hater det eller ikke liker det. Da burde det ikke komme noen overraskelse for noen at TLOU2 også har det, men noen vil rett og slett ikke akseptere det. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Ezio skrev (17 minutter siden): Noe som er helt greit. Jepp. Ferdig med saken. Svar på spørsmålene du blir stilt, de som omhandler artikkelen. Hvorfor er det galt av Sony å lage spill for flere folk? Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) Ezio skrev (19 timer siden): Når man trodde bunnen var nådd for PS fanboys så sammenligner de det å utvikle spill for en brukerbase på minst 110 millioner som det å utvikle spill for PS vita og VR. Overhode ikke sammenlignbart. Det vil være brukerfiendtllig for VR eiere om du må ut å kjøpe deg et nytt VR sett kun for å spille et spill fordi. Det vil være brukerfiendtlig om vita sier at nei nå må du ut å kjøpe vår nye flunkende PS Vita 2 fordi vi fant ut at vi skulle unngå å optimalisere spill for forrige platformen fordi vi skal være "revolusjonerende" ved at PS Vita nå gir fra seg luft så du kan lukte hvordan det lukter i Amazona eller lukten av kloakk. Åh forresten det er utsolgt til sent 2021 så dere kan ikke spille vårt nye revolusjonerende spill med mindre dere skulle være en av de heldige å få tak i det *intenst sukk* Nå må du følge litt med på argumenter her... Jeg sammenligner ikke brukerbase på 110 millioner med PS Vita og VR. Jeg sammenligner brukerbasen til PS5 med PS Vita og VR, satt opp mot brukerbasen til maskina som kom før. Eks: Uncharted Golden Abyss ble utviklet eksklusivt til PS Vita. Klagde du da dette ikke ble utviklet til PS3 med sine 80 millioner brukere? Eller da Condemned, et releasespill til X360, ikke kom til Xbox? Eller da Ryse Son of Rome ikke kom til X360, en maskin med 80 millioner brukere? Eller da Astro Bot ble utviklet til PSVR til tross for PS4 sine da omtrentlig 80 millioner brukere? Sistnevnte er forsåvidt en god analogi da det er samme årsak til at det ikke blir utviklet for begge, nemlig at de utnytter en teknologi som er nødvendig for å få den tenkte opplevelsen. Astro Bot er tenkt for VR og Ratchet & Clank trenger de raske lastetidene for å oppnå den der dimensjonshoppingen som vi så i traileren. Og nettopp dette gjør hele diskusjonen her meningsløs. Forøvrig tar jeg, som andre her i tråden, avstand fra å bli kalt fanboy. Jeg har eid, eier fortsatt, og har spilt flittig på nesten samtlige konsoller som er laget etter 1980 og har gamet på PC siden 2005. Det at jeg foretrekker Playstation kommer ikke fra løse lufta, og er til syvende og sist en preferansesak. Ezio skrev (18 timer siden): Men tenk om PC skulle begynt med det samme. Utelukke en stor majoriteten av brukerbasen fordi de skal lage spill for de som har det beste innenfor PC. PC er brukervennlig... Håper du forstår selv hvor ironisk denne sammenligningen din er. PC har jo gjort dette i alle år. Det kalles kravspesifikasjon. Man blir tvunget til å oppgradere både RAM, prosessor og grafikkort, eller bare kjøpe ny maskin. Og spesielt grafikkort er ofte vanskelig å få tak i ved release. Og også PC har VR-spill som tvinger deg til innkjøp av VR, og i flere tilfeller kun spesifikke VR-headset (Half-Life Alyx f.eks). Raul07 skrev (18 timer siden): Jeg har gitt opp, lar folk kjøpe hva de vil. Heldigvis er valg av konsoll eller PC også valgfritt. Det var da enda godt. Har du ikke latt folk kjøpe hva de vil tidligere? Mehm skrev (18 timer siden): Det vil alltid være kjipt, for de som ikke har mulighet til å anskaffe en PS5 (eller annen «neste generasjons» konsoll for den saks skyld). Uten tvil. Men det vil alltid være folk som ikke har mulighet til å anskaffe produkter, enten det er pga produksjonsmangel, dårlig råd, eller andre faktorer. DKC skrev (9 timer siden): Dette er en ikke-sak, PS4 klarer ikke å kjøre dette spillet. Bingo! Ezio skrev (8 timer siden): Noe som er helt greit. Slik er det med alle spill. Så å si alt annet her i verden også, filmer, mat, musikk osv. Det finnes ikke noe "endelig" svar. Vi har et uttrykk i Nord-Norge som jeg føler passer godt her: "Det va rette ræva som feis!" Det er du som gang på gang "glemmer" å putte frasen "jeg synes" foran setninger hver bidige gang du kritiserer Playstation-spill eller Playstation generelt, noe som gjør at du fremstiller det som et "endelig" svar. Det er du som til enhver tid fremstiller det du sier som fakta og ikke meninger. Men når det er sagt, så er jeg helt enig i utsagnet ditt som jeg siterte her. Folk må få like forskjellige greier. Endret 4. november 2020 av Gringorilla 6 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Her er det helt innafor med en popcorn meme! Helt ålreit med nye spill som er utviklet kun for next gen. Helt ålreit med spill som kommer til begge gens også. Det er faktisk helt ålreit med nye spill! Tlou2 var for meg 6.5/10 og jeg synes Bernie Sanders er tøff! 3 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Gringorilla: Mente det at det ikke er noe vits å si noe negativt om PS5 akkurat det samme før release av PS4. Men blir jo bortimot angrepet om man sier Xbox har noe som helst som er bedre. PS5 er best på alle punkter Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Raul07 skrev (14 timer siden): Gringorilla: Mente det at det ikke er noe vits å si noe negativt om PS5 akkurat det samme før release av PS4. Men blir jo bortimot angrepet om man sier Xbox har noe som helst som er bedre. PS5 er best på alle punkter Du må gjerne gi deg med de der tåpelige hersketeknikkene. Blir for barnslig. For min del er PS5 best på de fleste punktene, og nettopp derfor velger jeg den. Men folk vektlegger forskjellige punkter og er uenige på enkelte punkter. De argumentene du mener gjør Xbox en soleklar vinner betyr nada for andre, og det virker det som du aldeles ikke forstår. Maskinkraft er bedre på Xbox, men om jeg hadde brydd meg om maskinkraft ville jeg spilt PC. Jeg er (var i alle fall) stor fan av Bethesda, men også dette kan jeg spille på PC. Generelt ser jeg ingenting Xbox kan tilby meg som jeg ikke allerede har fordi jeg har PC. Maskina er vel og bra den, men til syvende og sist er den en ekstra utgift jeg ikke trenger og ikke får noe av. Gamepass kan være så bra det bare vil, men spillene som tilbys der er (for det meste) ikke av interesse for meg, og OM det skulle være det, så har jeg som sagt en PC. På motsatt ende av skalen tilbyr Playstation meg eksklusiver jeg faktisk liker, en ny håndkontroll som virker genial, en SSD som er raskere enn selv PC (foreløpig), og generelt et økosystem som er mindre "kaldt" og "sjeleløst". Du får komme tilbake og klage over "lukkede ører" den dagen dine argumenter er noe annet enn smak og behag eller blodtørstige angrep. barezell skrev (14 timer siden): Her er det helt innafor med en popcorn meme! Helt ålreit med nye spill som er utviklet kun for next gen. Helt ålreit med spill som kommer til begge gens også. Det er faktisk helt ålreit med nye spill! Tlou2 var for meg 6.5/10 og jeg synes Bernie Sanders er tøff! Enig i alt, men ikke spilt TLoU2 enda (men tviler på vi er enige der). 2 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Gringorilla skrev (40 minutter siden): Enig i alt, men ikke spilt TLoU2 enda (men tviler på vi er enige der). Kan jo ikke være enig i alt. Første spillet er absolutt blant all time favoritter. Men synes storyen ble tynn suppe i 2. Spillet. Helt fair at andre er uenig putter de ikke i politisk bås av den grunn 😂 2 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 14 minutes ago, barezell said: Kan jo ikke være enig i alt. Første spillet er absolutt blant all time favoritter. Men synes storyen ble tynn suppe i 2. Spillet. Helt fair at andre er uenig putter de ikke i politisk bås av den grunn 😂 Synes 2 var bedre på alle punkter, inkludert story. Og jeg har ærlig talt vanskeligheter med å forstå hvordan noen kan si at historien ble "tynn suppe" i forhold til 1. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 "Helt fair at andre er uenig putter de ikke i politisk bås av den grunn 😂" Å si at det er kun alt.right som ikke liker spillet er vel nesten det samme som å si "liker du ikke spillet mitt er du en Nazi!". Er folk "krenket" fordi noen ikke liker spillet de liker? Så på spoilers og slutten av spillet etter noen øl, og er faktisk glad jeg ikke satt meg inn i det. Er ikke for meg. Men blir da ikke sur om folk ikke liker, for eksempel, Death Stranding som er an av mine favoritter heller. Anyhoo. Naughty Dog skal ihvertfall få for at de kan få ut alt av maskinvare, så blir artig å se hva de får ut av PS5 når den tid kommer =) Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 1 hour ago, Chaos_Niddhogg said: "Helt fair at andre er uenig putter de ikke i politisk bås av den grunn 😂" Å si at det er kun alt.right som ikke liker spillet er vel nesten det samme som å si "liker du ikke spillet mitt er du en Nazi!". Er folk "krenket" fordi noen ikke liker spillet de liker? Så på spoilers og slutten av spillet etter noen øl, og er faktisk glad jeg ikke satt meg inn i det. Er ikke for meg. Men blir da ikke sur om folk ikke liker, for eksempel, Death Stranding som er an av mine favoritter Mener du at folk skal få mene hva de vil, eller ikke? Bestem deg. Hvor stopper din form for ytringsfrihet? Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 "Mener du at folk skal få mene hva de vil, eller ikke? Bestem deg. Hvor stopper din form for ytringsfrihet?" Hva snakker du om? Sier jo at folk har helt rett til å ha sine meninger og, ikke minst, smak. Synes bare det er et dårlig argument å si at "det er kun alt-right som ikke liker TLOU2". Helt SUPERT at du digger spillet og ser på det som tidenes beste, men finnes folk som er uenige. Derfor nevnte jeg jo meg selv og DS. Er helt greit for meg om folk ikke liker det spillet jeg syes er noe av det beste. Sånn er det. Vi er ikke like. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 5 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: "Mener du at folk skal få mene hva de vil, eller ikke? Bestem deg. Hvor stopper din form for ytringsfrihet?" Hva snakker du om? Sier jo at folk har helt rett til å ha sine meninger og, ikke minst, smak. Synes bare det er et dårlig argument å si at "det er kun alt-right som ikke liker TLOU2". Det har i hvert fall ikke jeg sagt. Men du synes kanskje det er greit å omforme et utsagn for å bevise et poeng? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Croc Man skrev (2 timer siden): Synes 2 var bedre på alle punkter, inkludert story. Og jeg har ærlig talt vanskeligheter med å forstå hvordan noen kan si at historien ble "tynn suppe" i forhold til 1. Og jeg har vanskeligheter med å forstå det andre veien når vi snakker story. Så da er vi like langt. Forskjellen er at for meg er det helt ok 😂 Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Da må jeg nok ha mistolket "Kun alt-rightere som sier sånt. ", som du selv skrev for å forsvare spillet mot noen som ikke likte det. Ganske lett å mistolke, så hva var det du egentlig mente med "Kun alt-rightere som sier sånt.", da? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 6 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Da må jeg nok ha mistolket "Kun alt-rightere som sier sånt. ", som du selv skrev for å forsvare spillet mot noen som ikke likte det. Ganske lett å mistolke, så hva var det du egentlig mente med "Kun alt-rightere som sier sånt.", da? Det er jo bare å lese påstanden som utsagnet siterte. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Han synes vel spillet var no møkk. Så? Mange som synes det. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 39 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Han synes vel spillet var no møkk. Så? Mange som synes det. Høres ut som et "dårlig argument". Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) 8 hours ago, Gringorilla said: Du må gjerne gi deg med de der tåpelige hersketeknikkene. Blir for barnslig. For min del er PS5 best på de fleste punktene, og nettopp derfor velger jeg den. Men folk vektlegger forskjellige punkter og er uenige på enkelte punkter. De argumentene du mener gjør Xbox en soleklar vinner betyr nada for andre, og det virker det som du aldeles ikke forstår. Maskinkraft er bedre på Xbox, men om jeg hadde brydd meg om maskinkraft ville jeg spilt PC. Jeg er (var i alle fall) stor fan av Bethesda, men også dette kan jeg spille på PC. Generelt ser jeg ingenting Xbox kan tilby meg som jeg ikke allerede har fordi jeg har PC. Maskina er vel og bra den, men til syvende og sist er den en ekstra utgift jeg ikke trenger og ikke får noe av. Gamepass kan være så bra det bare vil, men spillene som tilbys der er (for det meste) ikke av interesse for meg, og OM det skulle være det, så har jeg som sagt en PC. På motsatt ende av skalen tilbyr Playstation meg eksklusiver jeg faktisk liker, en ny håndkontroll som virker genial, en SSD som er raskere enn selv PC (foreløpig), og generelt et økosystem som er mindre "kaldt" og "sjeleløst". Du får komme tilbake og klage over "lukkede ører" den dagen dine argumenter er noe annet enn smak og behag eller blodtørstige angrep. Enig i alt, men ikke spilt TLoU2 enda (men tviler på vi er enige der). En ting Sony er verst på er forbrukervennlighet. Du ser nok ikke dette bak dine Sony briller. Spill som snart koste en tusen lapp er vel det villeste. Jeg betaler ikke 850+ for noen spill uansett hvor bra de er. Spesielt ikke når spill industrien tjener mer penger enn noen gang. Endret 5. november 2020 av Raul07 Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Joa. Den ene kommentaren i seg selv er kun en mening uten å forklare hvorfor. Men "kun alt-right som sier det" er da like på trynet av et argument, om ikke mer. Men nok barnehage for i dag. Kos dere videre =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå