Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uten prevensjon, så feil på angrepilla

Mammah123

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en gutt har hatt følge med han i 2 mnd nå, ble revet med og glemte kondomen.. 

Har hatt sex på søndag og fant ut at jeg hadde eggløsning på fredag ifølge Flo appen.. 

Har tatt angrepille i dag men jeg leste feil på pakka.. Det hindrer ikke befruktede egg å feste seg.. Hva gjør jeg? Vente å se og snakke med legen om det? 

Hjelp søkes... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid husk kondom eller annen prevensjon så lenge man vet at man ikke har seksuelt overførbare sykdom etc. Det er på en måte første bud for å unngå å bli gravid.

Men for din del nå så er det ikke sikkert at egget befruktes og fester seg i livmorveggen. Så sørg for å ta graviditet test så fort det vil være potensielt synlig på den. Så kan du evt ta kontakt med fastlegen din og ordne med få tatt abort evt, legene har taushetsplikt så dette hjelper de deg med på trygg måte om behov. Om du derimot kommer til punktet at du ønsker å beholde barnet så vil jeg anbefale deg å rådslå med barnefar og høre hva han vil, tross alt så er det deres felles barn og fremtid det er snakk om. Om begge ønsker å beholde det og det er forsvarlig så har dere i fellesskap tatt ett valg. Om minst en av dere (uansett hvem) ønsker abort så bør det nok aborteres både for deres begges interesse og fremtid i fellesskap med tanke på barne ha foreldre som jobber sammen (selv om man kanskje ikke bor sammen og er gift/kjærester etc).

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ta det opp med legen og vurder abort om det skulle bli aktuelt. Lite stilig å sette barn til verden for egen forlystelse uten å ta hensyn til at barn også bør få ha en pappa.

Alle mine har blitt gravide mer eller mindre instantly, men jeg hører at det visstnok skal være "vanskelig" å bli gravid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...