Gjest a46f2...d24 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Ruser seg? Medisiner? Eller hva? Anonymous poster hash: a46f2...d24 Lenke til kommentar
Gjest a46f2...d24 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Føler meg bedre etter et par glass brennevin. Ikke bra det... hvor skadelig er det egentlig, er vel en grense de har satt for ukentlig konsum... Anonymous poster hash: a46f2...d24 Lenke til kommentar
sykkeljon Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Først må du finne ut av hvorfor livet er uutholdelig og så ta det derfra. Det er jo som regel en grunn til at man har det vondt. Søk også profesjonell hjelp om det er nødvendig. Da er en time til fastlegen første instans. Er man i en fastlåst livssituasjon er det nok lurt å få hjelp av andre. Rus er i hvert fall ingen løsning. 1 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Man overgir seg. Er nok av folk som har fått sitt liv forandret når de har nådd bunnen. Var faktisk det som skjedde med Bill Wilson, medgrunnleggeren av AA. Lenke til kommentar
Gjest a46f2...d24 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Gomby skrev (2 minutter siden): Man overgir seg. Er nok av folk som har fått sitt liv forandret når de har nådd bunnen. Var faktisk det som skjedde med Bill Wilson, medgrunnleggeren av AA. Overgir seg, til en figur som feks Jesus tenker du på? Anonymous poster hash: a46f2...d24 Lenke til kommentar
Gjest a46f2...d24 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 sykkeljon skrev (19 minutter siden): Først må du finne ut av hvorfor livet er uutholdelig og så ta det derfra. Det er jo som regel en grunn til at man har det vondt. Søk også profesjonell hjelp om det er nødvendig. Da er en time til fastlegen første instans. Er man i en fastlåst livssituasjon er det nok lurt å få hjelp av andre. Rus er i hvert fall ingen løsning. Jeg vet hvorfor, men det er ikke noe hjelp å få. Anonymous poster hash: a46f2...d24 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 (endret) Gjest a46f2...d24 skrev (21 minutter siden): Overgir seg, til en figur som feks Jesus tenker du på? Anonymous poster hash: a46f2...d24 Overgi seg til en høyere makt, hva enn det måtte bety for deg. Trinn én i AA er å innrømme at en er maktesløs over problemet, og at en ikke lenger er i stand til å mestre sitt liv. Trinn to er å komme til den tro at en høyere makt kan bringe en tilbake til sans og samling. etc. Men det handler i bunn og grunn bare om å gi slipp. Så det er ikke så komplisert. Endret 2. november 2020 av Gomby Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Gomby skrev (15 minutter siden): Man overgir seg. Er nok av folk som har fått sitt liv forandret når de har nådd bunnen. Var faktisk det som skjedde med Bill Wilson, medgrunnleggeren av AA. Ala legge på røret? Selvfølgelig mange som gjør det, men litt synd å dra det så langt. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Er ikke alltid det er så mye å gjøre. Slutt med alkohol og rusmidler, det gjør livet -ikke- bedre. Det spørs så mye på livssituasjonen. Mye i livet handler om det psykososiale, og økonomi. Og dessverre er mye av dette forutbestemt tidlig i livet. Altså om man har et positivt og drivende miljø rundt seg, som man tar en naturlig del av. Så det gjelder å prøve å finne noen interesser og hobbyer å ha interesse og lidenskap for, sånn at man kanskje finner miljøer å bli en del av. Utfordring er også viktig .. men i riktige mengder. Ikke for mye, ikke for lite. Gjerne i samspill med et intelligent miljø, som gir belønning i form av respekt og ros. Og lønn hvis det dreier seg om jobb. Angående økonomi, det er ingen tvil om at hvis man har mye penger, så kan man gjøre mye mer her i livet. Reise, se ting, finne på ting. Prøve seg i hobbyer, som ofte koster litt penger. Spise bedre og mer variert mat. Betale for kurs, kanskje. Så man må bare prøve å gjøre det man kan innenfor budsjettet man har. Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 ITtraktor skrev (Akkurat nå): Ala legge på røret? Selvfølgelig mange som gjør det, men litt synd å dra det så langt. Var åpenbart ikke det jeg mente. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Gomby skrev (Akkurat nå): Var åpenbart ikke det jeg mente. Skjønner, da misforstod jeg. Beklager. Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 ITtraktor skrev (Akkurat nå): Skjønner, da misforstod jeg. Beklager. No worries. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 8 minutes ago, Guest a46f2...d24 said: Jeg vet hvorfor, men det er ikke noe hjelp å få. Anonymous poster hash: a46f2...d24 Det er alltid hjelp å få. Sjekk Helsenorge.no så er du et stykke på vei. Lenke til kommentar
Gjest a46f2...d24 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Gomby skrev (7 minutter siden): Overgi seg til en høyere makt, hva enn det måtte bety for deg. Trinn én i AA er å innrømme at en er maktesløs over problemet, og at en ikke lenger er i stand til å mestre sitt liv. Trinn to er å komme til den tro at en høyere makt kan bringe en tilbake til sans og samling. etc. Men det handler i bunn og grunn bare om å gi slipp. Så det er ikke så komplisert. Jeg tror ikke det finnes noen høyere makter, andre enn Kong Alkohol. Anonymous poster hash: a46f2...d24 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Drikke alkohol er ikke løsningen, men om det hjelper en stakket stund, så gjør det. Har gjort det selv. Da åpner man følelsene sine mer, og man kan lære å kjenne seg selv på en ny måte. Kartlegg tankene og følelsene knyttet til de forskjellige tankene. Finn ut hva som egentlig plager deg. Det er sannsynligvis ikke den ene dama du ikke fikk, kompisen du mista, eller for den saks skyld, familiemedlemmet som ble borte. Alle har mistet noen. Det er ikke problemet. I såfall kan det være at du ikke har noe mer meningsfylt å fylle livet, slik at de mørke sidene drar deg ned. Alle vil på sett og vis dras nedover, men vi må finne noe som gjør at livet kjennes verdt å leve. Hva med å endre fokuset til å finne ut av hva du har lyst til å gjøre? Ved å fokusere på de negative tingene blir de negative følelsene forsterket. Og hvis du føler et kaos i hodet vil jeg anbefale å få tomt hodet skikkelig, ved å ta en intens treningsøkt, gå en lang tur, ta en pause fra internett, finne tilbake til den du er, bak alle de mørke lagene. Hvis du ikke greier det på egen hånd, så søk hjelp. Det finnes et hav av mennesker der ute som vil hjelpe deg, og kan klare det. Hvis du ikke har noe å tape, så gjør det. Lenke til kommentar
Gjest a46f2...d24 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Pliscin skrev (6 minutter siden): Drikke alkohol er ikke løsningen, men om det hjelper en stakket stund, så gjør det. Har gjort det selv. Da åpner man følelsene sine mer, og man kan lære å kjenne seg selv på en ny måte. Kartlegg tankene og følelsene knyttet til de forskjellige tankene. Finn ut hva som egentlig plager deg. Det er sannsynligvis ikke den ene dama du ikke fikk, kompisen du mista, eller for den saks skyld, familiemedlemmet som ble borte. Alle har mistet noen. Det er ikke problemet. I såfall kan det være at du ikke har noe mer meningsfylt å fylle livet, slik at de mørke sidene drar deg ned. Alle vil på sett og vis dras nedover, men vi må finne noe som gjør at livet kjennes verdt å leve. Hva med å endre fokuset til å finne ut av hva du har lyst til å gjøre? Ved å fokusere på de negative tingene blir de negative følelsene forsterket. Og hvis du føler et kaos i hodet vil jeg anbefale å få tomt hodet skikkelig, ved å ta en intens treningsøkt, gå en lang tur, ta en pause fra internett, finne tilbake til den du er, bak alle de mørke lagene. Hvis du ikke greier det på egen hånd, så søk hjelp. Det finnes et hav av mennesker der ute som vil hjelpe deg, og kan klare det. Hvis du ikke har noe å tape, så gjør det. Ingen kan hjelpe meg. Jeg er fortapt. Anonymous poster hash: a46f2...d24 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Gjest a46f2...d24 skrev (13 minutter siden): Jeg tror ikke det finnes noen høyere makter, andre enn Kong Alkohol. Anonymous poster hash: a46f2...d24 Vel, da står du åpenbart fast på trinn to, hehe. Men er liksom derfor man understreker "slik vi selv oppfattet Ham". Trenger ikke å tro på noe sære greier. Prøv å delta på et AA møte. Tror de fleste har godt av det, selv folk som ikke er alkoholikere. Lenke til kommentar
Millennium-Blå Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Bananer er sunt og inneholder mange viktige næringsstoffer. Du må ruse deg på bananer i steden for alkohol. Men en ting du bør gjøre, er å legge deg ned. Du må bare akseptere at ikke alt går i den retningen du vil at det skal gå. Du må la tankene komme, men du må ikke gå videre inn i dem. Du kan gråte om du vil. Du må prøve å ikke streve etter lykke, for da kommer den ikke. Du blir tom for dsse tankene tilslutt, det lover jeg. Bare aksepter at ldelse finnes, og la tankene flyte. Si til deg selv at du ikke reiser deg før du slutter å føle sorg. Gjør denne øvelsen hver dag, og så blir det bedre. Du må også væe sammen med mennesker du liker, og være sosial. Men du må først akseptere at lidelse finnes. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 Gjest a46f2...d24 skrev (15 timer siden): Ingen kan hjelpe meg. Jeg er fortapt. Anonymous poster hash: a46f2...d24 Ingen er fortapt. Så kom igjen, fortell om hvorfor du mener du er fortapt? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 Dette er jo litt subjektivt, men jeg finner løsningen på disse grubleriene i kirken min. Jeg vet dette ikke er politisk korrekt i forhold til brukerne på dette forumet, men sånn er jeg skrudd sammen og kan anbefale det. Jeg vil anbefale å starte med lese i Johannes Evangelium. Jeg syns også at boken "Forkynneren" er morsom og på en måte tragikomisk. Den starter med det triste budskapet, at alt er forgjeves, og erkjenner hvordan verden er og passer når livet er uttholdelig. Jeg går i metodistkirken, det finnes andre kirker og. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå