Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har du blitt tvangsinnlagt noen gang?

Gjest 77a90...498

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 77a90...498
Fenrisúlfr skrev (2 timer siden):

Jada, ikke noe stress det. Ta med deg iPad, PC, noe å tegne med, eller noe annet du liker å drive med. Virker kjipt, men er ikke så ille.

Var pga psykose.

Kan jeg spørre hvem det var som tvangsinnla deg? Om det var legevakt eller fastlege? Og hvordan merka de at du var psykotisk? 

Anonymous poster hash: 77a90...498

Lenke til kommentar
7 hours ago, Guest 77a90...498 said:

Kan jeg spørre hvem det var som tvangsinnla deg? Om det var legevakt eller fastlege? Og hvordan merka de at du var psykotisk? 

Anonymous poster hash: 77a90...498

Jeg isolerte meg selv i 2 uker inne i boligen jeg leier pga angst og depresjon som ble for mye å takle, var en eller annen som ringte politiet og ba de ta en velferdssjekk. De hadde med seg en ambulanse og en lege, var den legen som bestemte at jeg skulle tvangsinnlegges. 

De merket jeg var i psykose pga jeg trodde ikke noe på at de var fra politiet, selv om de viste ID. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, som barn. Hadde fryktelige magesmerter, men ville ikke dra på sykehuset. Ble således ført med tvang inn på skadestua der man konstaterte appendisitt. Dette var i tiden da foreldre ikke fikk lov å være med under innleggelsen, så det var rimelig traumatisk de første timene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skandinav skrev (På 3.11.2020 den 8.30):

Godt du nevner dette, fordi jeg tror mange forbinder tvangsinnleggelse med psykiatri, men tvangsinnleggelse kan jo forekomme på somatiske avdelinger, og fint å få belyst!  Det høres skikkelig kjipt og skummelt ut (å bli akuttinnlagt som voksen kan jo også være traumatiserende i seg selv), men samtidig er jo blindtarmbetennelse en akutt tilstand som MÅ behandles, så glad du ble tvunget.

Fenrisúlfr skrev (På 3.11.2020 den 3.23):

Det høres ut som du har bra erfaring, tross alt. Fint at det finnes folk rundt deg som brydde seg nok om deg til å sende en bekymringsmelding og at de tok bekymringsmeldingen og helsen din på alvor. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...