5YN6PQB1 Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 For en tid siden bestilte jeg et kjøleskap fra en av de store elektroaktørene (men på lokalt varehus). Pga dårlig rygg valgte jeg levering på døren, og innbæring/montering av kjøleskap i boligen. Dagen da kjøleskapet skulle bli levert startet dårlig. Fraktmannen kom alene, og ville ha hjelp av meg til innbæring (jaha??), dette kunne jeg da ikke være med på, og fraktmannen måtte tilkalle ekstramannskap for å få dette til. Da hjelpemannen omsider kom, løftet de kjøleskapet inn i boligen, og satte det ned på gulvet. Istedenfor å bære det inn på kjøkkenet eller bruke sekkehjul valgte de å dra det på gulvet, dette resulterte da i en ripe på ca 1m og ca 0.5cm dypt i parketten. Dette beklagde de, og sa jeg skulle ta kontakt med forretningen for videre håndtering av saken, dette ble gjort. Etter noen dager kom det en "vanlig" ansatt fra elektrobutikken på døren, han hadde med seg en aller annen filler som han forsøkte å legge i ripen. Pga størrelsen på ripen så ble resultatet av dette heller dårlig. Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra butikken (jeg har purret). Jeg lurer nå på å få inn takstmann for å se på skaden, for så å presentere rapporten til de. Det jeg lurer på, er om dette har noe for seg, noen som vet jussen rundt dette, eller har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Sjekk med forsikringsselskapet ditt. Hadde en sak for mange år siden det nabo under planta en spiker igjennom baderromsgulvet mitt. Fikk gode tips og råd fra forsikringsselskapet, og kanskje det kan føre saken for deg også. Uansett så er butikken ansvarlig her. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Ja ta kontakt med forsikringsselskapet, husforsikringa vil vanligvis dekke slike skader, riktignok med ein eigenandel som du kan kreve erstatta frå varehuset. Ettersom dette er ein skade som du har blitt påført så vil du også kunne få hjelp av forsikringssleskapet ditt til å kreve regress frå varehuset. Eg er av den oppfattinga at enkelte skrammer må du pårekne når store ting skal fraktast inn og ut av bustaden, sjølv om du bruker profesjonelle. Men ei så lang og djup ripe ligg langt utover det du kan pårekne. Ein fordel er at ettersom du sjølv ikkje blei "lurt" til å hjelpe til så kan ikkje varehuset legge ansvaret over på deg som huseigar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå