Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan får jeg en e-postkonto til å bli standard nettleser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Windows 10 følger det med en app for e-post (den heter E-post). Den kan du konfigurere til å kjøre mot Outlook-kontoen din. 

I Windows innstillinger (Innstillinger > Apper > Standardapper ) setter du at den e-postappen skal være standard. Når du da klikker på en e-postlink ute på web så vil e-postappen åpne seg, og den bruker Outlook-kontoen din. 

https://support.microsoft.com/en-us/office/set-up-email-in-the-mail-app-for-windows-10-7ff79e8b-439b-4b47-8ff9-3f9a33166c60

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
spetter skrev (15 minutter siden):

gjør ønsket nettleser om til standard nettleser i innstillinger - apper - standard apper - nettleser

Sørg deretter å få epost siden til å bli standard side i nettleseren. Da åpnes "nettsiden" hver gang du starter nettleser

Du misforstår problemstillingen, det som er ønsket er at når man trykker på en mailto: lenke på en nettside åpnes webmailen og du får en ny epost med innhold fra mailto-lenken.

Dette fungerer i dag bare med en viss sammensetning av nettleser og webmailtjeneste, og i mange tilfeller må man ha en extension.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

Det var litt rart. Jeg bruker outlook.com selv, og har koblet den mot e-post appen. Det fungerer helt smertefritt for meg. Lurer på om du kan ha klikket feil et eller annet sted, uten at jeg kan si noe om hvor. 

Fint at du fant en løsning med Thunderbird, hvertfall. :) 

 

Jeg fikk det til, men det var mye "bal" for å få det til. Outlook lå ikke som et alternativ. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...