Gå til innhold

IT1 som privatist


Nathalie123

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å ta faget IT1 som privatist for å få realfagspoeng for å komme inn på ønsket studie. Har tenkt til å lese meg opp til dette selv, og lurer derfor på hvilke bøker jeg trenger? Har sett at Sonans også tilbyr faget, men om jeg har riktig forståelse burde det være et fag jeg skal klare å ta på egen hånd. Om noen har erfaringer fra dette faget tar jeg også gjerne imot råd!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

IT1 er et ganske enkelt fag du bør klare på egenhånd. Eksamen i faget er muntlig-praktisk, det er ikke mye tung programmering i faget heller. Dropp Sonans for  det faget, for IT fag så er Google den beste læreboka. Dette gjelder forøvrig også IT2 hvor man møter mer programmering. Da jeg hadde disse fagene på VGS for 10 år siden var det Actionscript det gikk i, men det er ganske utdøende så jeg vedder hatten min på at de har endra innholdet.  Programmeringen var uansett ikke tung og er lett å lære seg ved å bruke nettet aktvt. Så vidt jeg husker IT1 var det ikke mye mer enn enkel HTML.  

Jeg ville dog nøye sjekket opp kompetansemålene i fagene på Utdanningsdirektoratets nettsider og gjerne kombinert med at man finner en pensumbok på Finn så man ikke går seg vill. Utover dette trenger du ikke å investere i en dyr plass på Sonans. IT dreier seg om å sitte foran datamaskinen og gjøre praktiske ting. Kun på den måten lærer man seg HTML og programmering godt. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...