Gå til innhold

Tippekonkurranse presidentvalget 2020

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (8 minutter siden):

Jeg tror dette blir en triller, men håper på Biden tilslutt :) 

Dette er altså 279 - 259, ikke 258

zeYEb.png

Hvorfor 259, ikke 258? (Det finnes jo faktisk en teoretisk mulighet for 269-269). 

Ellers tror jeg du får alt rett, bortsett fra Michigan. 

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (6 minutter siden):

Men jeg forstår ikke hvorfor du skrev at det skulle være 259 valgmenn til Trump. Men du står oppført med 258. Hvor kommer den ene fra?

Maine. Men godt mulig jeg har misforstått prosessen her nå 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Tipper noe slik, men det er bare magefølelsen. Men jeg er ganske sikker på at det blir relativt jevnt, og jeg begynner å bli mer sikker på Biden-seier enn Trump, (tidligere år trodde jeg det motsatte mener jeg å huske), men tørr ikke håpe.. 

Lkmvy (1).png

Endret av GiaMahan
Håper jeg fikk det til nå..
Lenke til kommentar

Live valgdekning:

Valgsendinger fra flere nyhetskanaler i USA, Canada m.fl, resultat-trackers etc.
Noen av disse er i gang med valgdagsendinger, noen starter dekningen senere på kvelden.

Flere kanaler og aviser med live dekning og valgdagssendinger:

Spoiler

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, .berZerk said:

Før corona tror jeg Trump hadde vunnet med grei margin, men etter Corona håndteringen og at økonomien gikk til helvete så er jeg rimelig sikker på Biden seier. 

6PDmd

Tipper Florida i alle fall blir rød.

Denne var interessant; stemmer i Florida avgitt i dag (ikke forhåndsstemmer):

image.png.c01a007f708a8174e225cc5c8af9cb15.png

Nesten dobbelt så mange stemmer fra republikanere så langt...

Dax vs Dow:

image.png.865cc8b503cdb4faf1534befd926e6a7.png

image.png.ae53a663f8ce9b6d17d64693cdfef366.png

Jeg sier ikke at du påstår at det er Trump sin feil at økonomien gikk til helvete, men i den grad den gjorde det, så gjorde den det samme i Europa...

Jeg vil ikke dra tråden off topic, men jeg tror amerikanere er oppegående nok (?) til å ikke klandre Trump for økonomien, som tross alt har vært sterk under Trump frem til pandemien. Jeg tror også Biden har langt flere "sofavelgere" så det blir nok nye nærmere enn media håper på 🙂 Det morsomste blir helt klart gjenvalg av Trump. Det hadde vært mer chill om det blir Biden, så jeg slipper å lese om at Trump har fått en skje ekstra med iskrem i nyhetene hver dag i fire år til....

Lenke til kommentar

-Biden vinner, men jeg tror han vinner hvertfall noe knappere enn prognosene tyder på.
-Tror nesten alle statene som står som "toss up" vil gå til Trump. 
-Trump kommer til å innrømme nederlag
-Det blir ikke noe blodbad.

Jeg tipper Biden vinner 291-232

Lenke til kommentar

Dette er absolutt et corona og økonomisk referendum, og der står ikke Trump sterkt. Aksjemarkedet går så det suser mens Fed og Kina pumper inn penger. Men gjennomsnittsamerikaneren er fullstendig kjørt økonomisk. De har ikke hatt reallønnsvekst på mange tiår. Så en poll som sa at færre enn 6% av amerikanerne tror barna deres får en bedre fremtid. Det er katastrofale tall man ikke har sett siden depresjonen eller "krigen" (altså andre verdenskrig). Og da bytter man gjerne president uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...