Gå til innhold

Noe poeng i å bytte fra S9?

:utakt

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at jeg er litt over gjennomsnittet glad i gadgets... 😁

Jeg har en S9 i dag. Egentlig ganske fornøyd med den, men jeg syns kameraet er ganske svakt i forhold til mange andre, og batteritiden er kjip. Så lagger favorittspillet mitt en del også (Football Manager), men det tror jeg kanskje er spillet og ikke telefonen.. 

Realistisk, er det mye forbedring å hente hvis jeg kjøper noe nytt nå? Eller er det strengt tatt snakk om bittesmå forbedringer? Kanskje ikke verdt åtte-ti tusenlapper? Jeg heller litt mot det siste... 

Lurte litt på S20FE, men hva tenker folk? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså nå skal jeg være litt kjiip, og si til deg at du trenger ikke ny telefon. Kanskje ikke det du vil høre, men sagt er sagt.  Er batteritiden svært dårlig, så kan jeg skjønne at du vil bytte den ut, men kameraet og ytelsen på en S9 er fortsatt meget bra. 

Du vil få litt bedre ytelse og litt bedre kamera om du legger 8 lapper på butikkdisken nå. Men er det virkelig verdt det? Har du penger og ingen bekymring i forhold til hva du bruker dem på, kjør på. Men de fleste har vel andre utgifter som er viktigere enn å bytte ut en allerede bra telefon?

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt til side 7-800 kr pr mnd i et år, og deretter kjøpt meg ny telefon. S9 bør holde minst et år til. Selv sverger jeg til iPhone 8 som er ca like gammel som din S9, og den er fortsatt bare centimetre bak de nyeste modellene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (2 minutter siden):

Kanskje ikke det du vil høre, men sagt er sagt.

Jo, akkurat det jeg ville høre. Det er det den lille stemmen bakerst i hodet sier også, men det er en "ny--gadget-stemme" der som prøver å overdøve ... 😁

Takk! Trengte en fornuftig røst her.

Lenke til kommentar

Ta backup, og kjør komplett resett til fabrikkinnstillinger. :) Se om du kan finne en app eller lignende som kan få litt mer liv i batteriet. Følte det fungerte sånn halvveis på slutten av livet til en tidligere telefon, men på den var batteriet helt skutt.

Lenke til kommentar
15 hours ago, :utakt said:

Jo, akkurat det jeg ville høre. Det er det den lille stemmen bakerst i hodet sier også, men det er en "ny--gadget-stemme" der som prøver å overdøve ... 😁

Takk! Trengte en fornuftig røst her.

Jeg skal være slem å si at nå er det ikke så alt for lenge til S30 kommer ;)

Lenke til kommentar

S20 FE er en betydelig større telefon med vesentlig bedre batteritid, på kamerafronten er hovedforskjellen ekstra ultravidvinkel og tele, ellers har S20 FE ting som reverse wireless charging, usb power delivery, høyere oppdateringsfrekvens på skjerm og betydelig raskere chipset. S9 har på sin side bedre fingeravtrykkleser, samt pulsmåler bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...