Lilje09 Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 Usikker på hvor dette skal ligge hen, så bare flytt hvis det er på feil plass. Jeg lurer på om noen her vet hvordan jeg får speilet mobilskjermen til tv via usb-c? Og da mener jeg hele skjermen, med undertekster til serier og filmer. Har prøvd dette på Netflix. I tlf modus får jeg kun opp bilde og lyd, men mangler undertekster. I skrivebordsmodus er det motsatt. Jeg er avhengig av kabelen da jeg skal bruke den på hytte uten strøm og internet. Noen som vet noe om dette? 😊 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) USB på TV er ikke beregnet for å speile mobil, kun for å spilles av ulike mediefiler til lyd og bilde, eller mus og tastatur. Er det en Android mobil er kjøp av Chromecast den enkleste veien. Da slipper du kabler og kan pause m.m. via fjernkotroll til TV og/eller mobilen. Ønsker du fortsatt kabel finnes det mobiler som støtter usb-c til hdmi. Endret 1. november 2020 av plankeby Lenke til kommentar
Lilje09 Skrevet 2. november 2020 Forfatter Del Skrevet 2. november 2020 Første gang jeg prøvde klarte den å speile, da og med undertekster. Men så forsvant underteksten. Har en huawei p30. Kabelen passer telefonen. Kan man bruke chromecast på hytte uten strøm og internet? 🤔Det er her jeg har tenkt å bruke kabelen, har oppladbar tv. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 13 hours ago, Lilje09 said: Første gang jeg prøvde klarte den å speile, da og med undertekster. Men så forsvant underteksten. Har en huawei p30. Kabelen passer telefonen. Kan man bruke chromecast på hytte uten strøm og internet? 🤔Det er her jeg har tenkt å bruke kabelen, har oppladbar tv. Chromecast støtter vel WiFi Direct, så det settes opp en egen kommunikasjon mellom mobilen og CC. Har ikke prøvd dette selv. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Usb powerbank til chromecast. Men Usb til hdmi er vel enklest. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 (endret) Som nevnt i innlegg over, på steder uten WiFi, så er kabel best. Da er Chromecast bare unødvendig tungvindt. Usb-c til HDMI er perfekt. PS: Man får blåtann fjernkontroll. Da kan du styre avspilling mm med mobil liggende i ro. Det at du mistet undertekster kan jeg ikke noe om... Endret 2. november 2020 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå