Gå til innhold

Tråden om The Mandalorian [spoilers]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Mandalorian er alt de nye Star Wars filmene burde vært. Jeg hadde avskrevet Star Wars helt, men jeg er veldig imponert over denne serien. Perfekt er den selvfølgelig ikke, men jeg har virkelig kost meg med den. Jeg håper virkelig at vi får mer av denne typen Star Wars. De nye filmene minner meg på mange måter om Marvels filmer, action filmer som er helt OK. The Mandalorian er lettbeint, morsom, spennene, har gode karakterer, gode skuespillere, en relativt god historie og kule Star Wars ting. Den siste episoden av sesong 2 var rett kjempe bra og det var artig å se et kjent ansikt.

Jeg må også si at serien bygger en mye mer troverdig verden enn det filmene gjør. Jeg syntes alltid det var så rart at den nye republikken hadde kollapset helt og så fort. Det fremsto mer som en avgjørelse filmskaperen hadde tatt for å kunne lage den filmen de ville lage, en reprise av episode 4. Konfliktene, det politiske bilde og virkeligheten i det The Mandalorian gir mye mer mening enn det vi ser i filmene. Som jeg sa, The Mandalorian er alt de nye Star Wars filmene burde vært. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (55 minutter siden):

Jeg og! Likte ikke Rebels så mye, men grafisk veldig bra med mye inspirasjon fra han fyren som tegnet konseptbilder til originalfilmene. 

Ja der var kneika litt lengre, men det ble engasjerende nok utover det og :) Morsomt nok så legger man jo merke til cameos og easter eggs derifra også i blandt annet Rogue One!

Lenke til kommentar
10 hours ago, Flin said:

The Mandalorian er alt de nye Star Wars filmene burde vært. Jeg hadde avskrevet Star Wars helt, men jeg er veldig imponert over denne serien. Perfekt er den selvfølgelig ikke, men jeg har virkelig kost meg med den. Jeg håper virkelig at vi får mer av denne typen Star Wars. De nye filmene minner meg på mange måter om Marvels filmer, action filmer som er helt OK. The Mandalorian er lettbeint, morsom, spennene, har gode karakterer, gode skuespillere, en relativt god historie og kule Star Wars ting. Den siste episoden av sesong 2 var rett kjempe bra og det var artig å se et kjent ansikt.
 

Må si meg enig i det selv om jeg ikke helt likte slutten på sesong 2. Mandalorian og Rogue one har vel vært de få lyspunktene i Star Wars franchisen siden den orginale trilogien. 

Disney skal tydeligvis melke Star Wars for alt det er verdt så får håpe noen av de 9 annonserte nye Star Wars seriene og de to nye filmene holder det samme nivået. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mandalorian er nok deres "Game of Thrones" akkurat som the Witcher er Netflix sin.

Tydelig at de har fått større budsjett i sesong 2. Witcher sesong 2 vil jeg anta også blir bedre visuelt.

Ahsoka kan bli bra. Rangers of the new republic og Andor etc har jeg ikke så stor tro på. 

 

Apropos filmene, så får vi håpe Taika Waititi lager noe bra. De tre siste filmene var bare søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (14 timer siden):

Har du ikke sett den nyeste filmtriologien? 

Ja. Husker ikke hva som skjedde i ep. 7 og 8 bortsett fra at Solo døde. Åja, ho søppel samleren fikk mega jedi krefter helt ut av lufta. Skjønner at filmene ikke kan være like treg som de var for 40+år siden.

Flin skrev (14 timer siden):

The Mandalorian er alt de nye Star Wars filmene burde vært. 

👍

Lenke til kommentar

Er ikke heeeeelt ferdig ennå, så scrollet kjapt til bunns i tråden.

Må bare si at jeg er så vanvittig imponert over denne serien. En ting er å ha et helt enormt budsjett og rettighetene på et så genialt og elsket univers. Noe helt annet å klare å skape noe nytt og unikt som både treffer blodfansen og massene. Er ingen utpreget Star Wars-fan men dette var rått.

Mye er sikkert sagt her om historiefortellingen, karakterene og sånt, men det filmtekniske er noe av de som er mest imponerende for min del. Måten denne serien er produsert på er ganske banebrytende og kan endre måten film- og tv blir produsert på ganske betraktelig. Tilgjengeliggjøring av denne tracking og skjermteknologien som brukes vil også gjøre det billigere og raskere for andre å produsere bedre ting i fremtiden. Ikke minst en stor fordel for aktørene å minimere bruken av green/bluescreen.

All kudos til Disney for å våge å satse i den retningen, det er ikke gitt at det fungerer så bra når man gjør nye ting i så stor skala.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes sikkert mange teorier, her er en.

 

The Mandalorian takes place in 9 ABY (After the Battle of Yavin). Meanwhile, The Force Awakens takes place in 34 ABY, and Ben Solo was born in 5 ABY. The academy existed until about 28 ABY, at which point Ben destroyed it and became Kylo Ren. Just 19 years after the events of “The Rescue,” Grogu wouldn’t even be 100. He’d still be a child in terms of the way his species ages. So it’s almost certain he’d be alive when Luke’s academy fell.

ts inside in the process. At one point, Ben tries to run into the temple to save whoever is left inside but is knocked back by another explosion of lightning. A mysterious voice in his head tells him that the fate of his fellow students is Luke’s fault, and it’s pretty clear in the scene that this is Snoke’s voice (aka the Emperor) compelling Ben to commit atrocities and become Kylo Ren.

Ben does kill the three Jedi survivors who chase after him after the massacre, but even then, he seems hesitant to take their lives. It seems at this early stage in his transformation that he wouldn’t have the stomach to kill a likely still defenseless Grogu.

So what if Baby Yoda was trapped in the burning Jedi Temple? We already know he can protect himself from fire with the Force, as he did in “Redemption.” That said, this is all speculation. We don’t know where Grogu’s story is headed next after Luke takes him.

Judging by how timid Disney has been about exploring more of Luke’s post-Return of the Jedi story, it’s likely that we won’t learn more about his academy for some time, especially as the books and some of the shows turn to the High Republic era. That means that there will be almost two decades of Grogu’s life that will likely remain unwritten for the next few years. Anything could happen to Grogu in that time. There’s even the chance Kylo Ren could encounter Grogu much later, before the official emergence of the First Order but after his fall and Luke’s self-imposed exile.

ow there are definitely more seasons of The Mandalorian coming, and with Pedro Pascal on board, the little guy probably will be too. Does that mean Luke returns him for some reason? Or that Din changes his mind about leaving the child behind like he did in season one? These are questions we just don’t have answers to yet.

So, will Kylo Ren end the baby’s story? Probably not, except maybe metaphorically in that the Sequel Trilogy pretty much exists in a different universe from what’s happening on the show. Maybe that will change; after all, it’s still unclear whether Moff Gideon is using the baby’s DNA for Emperor Palpatine’s Snoke project.

Honestly, the biggest argument against whether Baby Yoda is now doomed to be destroyed because of the Jedi Master he stays with is a tonal one. Star Wars is about darkness sometimes, but much more often about hope and light. Or maybe I’m just trying to get some sleep tonight. Remember the meditation!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Lucasfilm som nå eies av Disney har i en uttalelse gjort det klart at Gina Carano ikke vil komme tilbake i noe nytt Star-Wars prosjekt.

Uttalelsen kommer etter flere poster fra Carano på blant annet Instagram, hvor hun har hetset transpersoner, sammenlignet tiltakene for å bremse smittespredningen i pandemien som å være jøde i nazi-tyskland, sådd tvil om hvorvidt munnbind fungerer, påstått at det har vært omfattende valgfusk under presidentvalget osv.

https://nordic.ign.com/news/43589/the-mandalorian-actress-gina-carano-let-go-by-lucasfilm

 

fire-gina-carano-lead.jpg

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...