AfterGlow Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 Bedre enn ikke noe – dette er pris og hastighet på Elon Musks satellittbredbånd Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 Det kommer ikke som en overraskelse at det vil bli early adopter pris og kompromisser. Jeg har stor tro på videreutvikling av teknologien som vil gjøre dette billigere og mer konkurransedyktig mot gamle kobberlinjer og kanskje til og med 4G. Den mest undervurderte faktoren er nok internett for mennesker som bor steder der infrastruktur ikke lønner seg, eller internett for de som vil ha hjemmekontor fra seiltur i det karibiske hav. 5 Lenke til kommentar
F3NMH3OO Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Trodde vi i Norge var altfor langt nord for å bli med på dette? Har noe endret seg? https://nrkbeta.no/2020/01/31/vil-gi-hele-planeten-internett-med-40-000-satellitter/ "Første generasjon av satellittene går i baner som kun gir dekning opp til rundt 55 grader nord. Norge starter på rundt 57,9, og er dermed foreløpig utenfor dekningsområdet til Starlink." Lenke til kommentar
Nepsel Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 Nå trenger vi bare en pekepinne på datakvote, og lanseringen i Norden. Blir spennende å se om dette tar en del kunder fra Telenor/Telia. For min del er jeg klar for å skrote svake mobilsignaler tilstrekkelig for 10 Mbit i Lillestrøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå