Gå til innhold

Stasjonær pc til å spille The Sims 4.

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg en stasjonær pc til å spille The Sims 4 på. Coronaen drar jo ut, og vinteren kommer :) 

Markedet for "gaming-pc" er tydeligvis veldig stort og veldig dyrt, for jeg sliter med å finne noe som ikke koster en kvart månedslønn.

Noen tips til hvordan jeg kan få til dette til en (relativt) rimelig pris?

Mvh Nuttery

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (4 timer siden):

Systemkravene er ganske lave så 3 år gammel i3\i5 eller ryzen 5 eller 7 bør holde.

Samme med GTx 1060 eller RX570 bør vel også fungere på full hd.

Takk for svar.

Hva må jeg kjøpe i tillegg? Skjønner skjerm, tastatur og mus. Følger alt av ledninger med?

Lenke til kommentar

Tenk at en pc skal vare i 10 år eller mer. Så ja, den koster noen tusen, men del opp den summen i alle månedene den skal vare, så blir den billig.

Anbefaler også stille mus- og tastatur hvis du ikke skal bruke øretelefoner. Prøv ut forskjellige typer for å finne de som passer.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (23 timer siden):

Tenk at en pc skal vare i 10 år eller mer. Så ja, den koster noen tusen, men del opp den summen i alle månedene den skal vare, så blir den billig.

Anbefaler også stille mus- og tastatur hvis du ikke skal bruke øretelefoner. Prøv ut forskjellige typer for å finne de som passer.

Selvfølgelig! Men å bruke mangfoldige tusen kroner når jeg utelukkende skal bruke den til å spille The Sims 4 blir jo litt dumt føler jeg. 

Jeg prøver å sjekke ut litt, men kan ingenting om denne "verdenen", så føler meg litt bortkommen da jeg ikke forstår hva de ulike tingene har av betydning for meg. Har bare hatt bærbar mac de siste 10 årene selv :)

Lenke til kommentar
Nuttery skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig! Men å bruke mangfoldige tusen kroner når jeg utelukkende skal bruke den til å spille The Sims 4 blir jo litt dumt føler jeg. 

Jeg prøver å sjekke ut litt, men kan ingenting om denne "verdenen", så føler meg litt bortkommen da jeg ikke forstår hva de ulike tingene har av betydning for meg. Har bare hatt bærbar mac de siste 10 årene selv :)

Kjøpte ny pc selv for ca et år siden. Da på black friday, du kan spare litt ved å vente til da... hvis det blir noe i år da.

Men, sjekk statistikken på hva sims 4 krever, så kjøp en pc som har 30-40% bedre statistikk enn det som kreves. Da er du trygg.

Skjønner hva du mener da, ingen vits med noe til 10 000 når du kunne klart deg med noe til 4000. Men du får ikke gjort så mye feil.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (2 timer siden):

Kjøpte ny pc selv for ca et år siden. Da på black friday, du kan spare litt ved å vente til da... hvis det blir noe i år da.

Men, sjekk statistikken på hva sims 4 krever, så kjøp en pc som har 30-40% bedre statistikk enn det som kreves. Da er du trygg.

Skjønner hva du mener da, ingen vits med noe til 10 000 når du kunne klart deg med noe til 4000. Men du får ikke gjort så mye feil.

Jeg tenker å vente til black friday, ja :)

Får prøve å sjekke ut. Har pratet med en kollega av min far som kan en del om dette og blitt anbefalt en stasjonær til 12k. Kjenner det sitter langt inne. 

Lenke til kommentar

For Sims 4 (på en 1920x1080 skjerm) holder det med en slik:

https://www.komplett.no/product/1159217/pc-nettbrett/pc-stasjonaer/alle-stasjonaere-pc-er/lenovo-ideacentre-3#

Om du vil gå opp på en gaming-pc, så er dette en av de rimeligste: 

https://www.multicom.no/multicom-flow-a510r-gaming-pc/cat-p/c/p1500013415

(ser nå at det var uten inkludert Windows 10 lisens. Det følger heller ikke med trådløst nettverkskort )

Her er en annen gaming-pc:

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/182643/acer-nitro-n50-stasjonar-gaming-pc

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...