Ludvig86 Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 Hepp! Jeg er ute etter en OBD2 til USB kabel som skal brukes sammen med FORScan. Hvor får jeg tak i en god kabel til grei pris? Får man kjøpt slikt over disk eller må man bestille på nett? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) Er det til Ford må den ha en bryter for å skifte i mellom to moduser for å lese av alt. Chippen som er i, finnes også i et stort antall piratversjoner. Der mange ikke er 100% stabile. Ekte chip koster litt, så kabler til under kr 250 bør man styre unna. Har selv en slik til Ford, brukte veldig mye tid på å finne ekte vare, via ulike forum m.m. Turte aldri å bruke kabel og programvare FOREscan, da jeg ikke hadde kunnskap nok om bil. Fikk lest av masse.... Finnes mye info om dette på nett. YouTube har videoer som viser piratutgaver av chip. Det er kort sagt en første versjon av programvare på første chip som kom på avveie og senere er misbrukt i piratindustrien. Da med falske versjon imamer. Ved kjøp fra norsk butikk bør man ha en god (retts)sak om det er solgt piratvare, som bidro til feil med koding av bil. Obd2 sitt canbus system er avansert, og det kreves en del å få det til å fungere over usb. Vi prater ikke ikke om en simpel overgang. Endret 1. november 2020 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå