Gå til innhold

TEST: De nye iPhonene koster skjorta, men vi er neimen ikke så sikre på at de er verdt prisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg alle disse ser fantastiske ut. De er veldig gode telefoner, med et kamera jeg virkelig ønsker meg. Men å bruke så mye penger på telefon gjør at lommeboka mi gjemmer seg og nekter å bli funnet.  Spesielt når jeg allerede har en iPhone 8 som gjør stort sett alt disse gjør omtrent like bra. Og om den skulle feile, så har jeg et par andre ganske bra telefoner også.

Så jeg vil gjerne ha noe mer enn en telefon som er litt bedre enn den jeg har før jeg bruker 9000+ på en nyere modell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
luckynumbernine skrev (1 time siden):

Ikke et eneste ord om at skjermen kun er på 60 hz, og ikke 90 eller 120 hz som alle andre telefoner?

Nysgjerrig: Hvorfor er det nødvendig med høyere frekvens enn 60hz?

Meg bekjent vil det bare sluke mer strøm, og gi en varmere telefon.

Jeg ser også heller ingen reell grunn til 12 megapixler oppløsning på et telefonkamera.

-Hvor ofte bruker man mobilen til å zoome inn 2km for å se kirkeklokka helt borte i horisonten?

Endret av Sandormen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sandormen skrev (10 minutter siden):

Jeg ser også heller ingen reell grunn til 12 megapixler oppløsning på et telefonkamera.

Skal du filme i 4k så trenger du 12mp sensor. Og filme i 4k gir utrolig mye bedre bilde enn 1080p.

Og 12mp er ikke høy oppløsning på bilder. Det er vel absolutt minimum nå. Du kan så absolutt ikke zoome inn mye på 12mp mobilsensor før ting blir dårlig.

Nedskalering fra høyere megapiksler til lavere vil også gi skarpere bilde.

12 er bra til video og bilder, kunne fint hatt mer men det er ikke krise. Software etterbehandling har mest å si

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sandormen skrev (3 timer siden):

Meg bekjent vil det bare sluke mer strøm, og gi en varmere telefon.

-Hvor ofte bruker man mobilen til å zoome inn 2km for å se kirkeklokka helt borte i horisonten?

Enig med deg. For et halvt år siden snakket man om at skjermen på "den telefonen" er så fantastisk. Så kom 120 Hz skjermer og nå er plutselig den tidligere nevnte skjermen helt ubrukelig. Jeg tror man ønsker å lete etter forskjeller som ikke synes hvis man ikke leter etter dem.

Gimmick.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en artikkel med mye skriveslurv. Foreslår å lese gjennom alt før publisering. Eventuelt få en kollega til å gjøre det.

Og det heter høyoppløst eller med høy oppløsning om en skjerm eller et bilde. Høyoppløselig er noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sandormen skrev (22 timer siden):

Sitter selv med en 8 Plus (som er angitt å ha 60 Hz). Scrolling eks. ned/opp på en nettside opplever jeg at fort blir litt ‘blurry’. Ikke testet å gjøre samme øvelsen på en telefon med 90- eller 120 Hz skjerm men antar at det gir en bedre opplevelse(?) Prioriterer uansett lengre batterilevetid over høyere oppfriskning på skjermen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, OPV said:

Nok en artikkel med mye skriveslurv. Foreslår å lese gjennom alt før publisering. Eventuelt få en kollega til å gjøre det.

Og det heter høyoppløst eller med høy oppløsning om en skjerm eller et bilde. Høyoppløselig er noe annet.

Skrivefeil kan fikses, men jeg synes den "kompakte" stilen er perfekt.  Andre steder skal de skrive 12 sider slik at man får reklamevisning for hver sideåpning.  I slike reviews orker jeg aldri å lese mer enn en liten del av det som skrives.  Her kommer jeg gjennom en masse detaljer på mye kortere tid, noe som er mer tilpasset den virkeligheten vi lever i hvor alt må konsumeres fort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...