Thårvald Skrevet 30. oktober 2020 Del Skrevet 30. oktober 2020 Hei, Har nettopp fått vdsl fra Nextgentel , og fikk da med multimodemet Inteno DG200. Jeg ønsker å bruke min Asus NT66U sammen med modemet fra NGT. Noen som har erfaring med dette? Jeg fikk en fra NGT til å sette modemet i bridge mode, men fikk ikke koblet meg til internett via ASUS routeren. Jeg forstod det slik at NGT ikke bruker PPPOE ol, så det skal i teorien være plug and play? Jeg har testet dette med DG200 bridget og ikke-bridget. Jeg har da koblet lan1 på DG200 til WAN på Asus routeren. Noen som har tips angående config på Asus routeren? Evt hvilken config jeg må kjøre for å få bridge til å fungere? Lenke til kommentar
BrokenFish Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Har du forsøkt å plugge en pc rett i modemet når dette er bridget?(om dette fungerer er det nok noe galt med konfigurasjonen på Asus ruteren) Ser du eventuelt på Asus ruteren om den får noen IP-adresse på WAN/Internett porten? Asus ruteren må være satt opp for DHCP på Internett/WAN porten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå