Boye Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Er det vanlig at Sunbeam kald katode dual inverter skaper piping/susing ifra nærliggende komponenter (eller seg selv?), f.eks. harddisker? Har 3 UV-rør fordelt på et Chieftec maxitower, og derfor 2stk slike invertere. Inverterne ligger et par cm unna diskene, god kjøling. Bruker ikke forlengere til katoderørene. Den ene dualinverteren fungerte ypperlig uten å påvirke andre komponenter, en stund. Et par ukers bruk, og den er nå helt død. Den andre fungerer fortsatt, men resulterer i hva som høres ut som svak suselyd ifra Maxtor disken. Merkelig.. Dette har den gjort siden starten. Disken ligger ovenfor en Samsung, som -ikke- blir påvirket. Inverterne er jo ganske billige, så kommer nok til å kjøpe inn 2-3 nye ved neste bestilling. Men er de virkelige så skrøpelige, eller har jeg rett og slett bare hatt uflaks? Føler jeg må hamstre inn, som om de var sikringer LOL! Strømforsyningen er en skikkelig Antec Truepowr 550W, så strømmen er nok så ren og stabil som man kan få den Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er noke med magnetismen i diskane og inverteren som gjer at dei ikkje har godt av å ligge attmed kvarandre. Prøv å flytte inverteren lenger vekk fra diskane. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Tok inverteren ut av maskinen, skrudde på igjen med bryter. Samme susing Om den står inne i maskinen, eller utenfor kabinettet har ingen effekt angående susing. For øyeblikket velger jeg å skru den av (susing forsvinner som sagt da)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå