Janster Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg har et rimelig reva kabinett, kjøpt mens jeg hadde hodepine og IQ på 50, og i den sitter en 200W strømforsyning som fyrer opp under mitt Nf7 -s 2.0 Amd 2500@3200 hvis jeg har det kjølig i rommet humre.. Geforce 3ti200 512 mb 3200 twinmos ddr med winbond 2 harddisker 1 cd og 1 dvd spiller 2 nettverkskort og noe annet. Kjerra er dønn stabil, den er også stabil på 3200 men kan bli over 60 grader varm.. Men så leser jeg alle som sier at strømforsyningen må være bra ellers vil jeg slite..men jeg sliter ikke... Spørsmålet er har jeg hatt flaks med min PSU eller er det slik at maskina går på halv maskin og dette vil senke ytelsen generellt. Jeg har lest det jeg kan om strømforsyninger..kan det hende at kabinettet er møkk, men at PSU'en er en uvanelig modell som motstår enhver annen spådom om at 200w duger kun til brødristere? Hilsen Jan Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Neida, du har ikke flaks. Du har nok en psu av god kvalitet. Men det kommer nok en dag da den sier at nok er nok. Og den senker ikke ytelsen på maskinen din, er bedre med en lite og strømsterke psu, enn en store psu som har for mye variasjon i spenningen til systemet ditt. Endret 3. januar 2004 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Mange microATX kabinett kommer kun med 160-200W strømforsyninger. I motsetning til "vanlige" så gir disse mer strøm til +12V (som er den viktigste spenningen i nye datamaskiner) og mindre til de andre spenningene (som ikke lengre trenger å være så kraftige.) Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Mange microATX kabinett kommer kun med 160-200W strømforsyninger. I motsetning til "vanlige" så gir disse mer strøm til +12V (som er den viktigste spenningen i nye datamaskiner) og mindre til de andre spenningene (som ikke lengre trenger å være så kraftige.) Jepp. I Shuttle så er det jo også strømforskyninger på 200 Watt (Noen har 250 W etter hva jeg husker. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Mange microATX kabinett kommer kun med 160-200W strømforsyninger. I motsetning til "vanlige" så gir disse mer strøm til +12V (som er den viktigste spenningen i nye datamaskiner) og mindre til de andre spenningene (som ikke lengre trenger å være så kraftige.) Joda, +3.3v er og viktig å ha mye strøm på, som går til elektronikken. Hensikten er at da trenger ikke hovedkortene å ha spenningsregulator til 3.3v spenningen. Får det direkte fra psu'en. Lenke til kommentar
ABautz Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 ...200w duger kun til brødristere Hilsen Jan Skal du dra igang en brødrister må du nok ha litt mere power da en brødrister er på ca. 800 - 900 W... hehehe Alexander Lenke til kommentar
Janster Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Hehe satt å tenkte på det da jeg skrev om brødristere.de trenger vel atskillig mer strøm humre... Uansett, ja det må virke som at til tross for at kabinettet er reva så er PSU'en rimelig god.. Det er et midi-tower så det er ikkenoe småtteri, men det er tilgang og plass utnyttelse jeg tenker på når jeg sier reva, det er ikke engang plass til S-ATA dingsen som følger med hovedkortet, fordi ramplassene er i veien. Og jeg må skru og herje for å få ut ting, pluss det er spenn i kabinettet så jeg får ikke festet gfx kortet ..*mumle mumle* men, dere har tilfredstillt mine bekymringer, selv om jeg muligens kjøper ett nytt et for å få bedre luftgjennomstrømning.... Hilsen Janster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå