Gå til innhold

Nå har vindkraftnæringen større omsetning enn vannkraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ketill Jacobsen:

Vindkraft har derimot ikke vært lønnsom før nå og har derfor i flere år fått støtte for å få til utbygging over hodet.

Etter hvert vil vindkraft bli stadig mer lønnsom og grunnrente og mer igjen til kommunene bør vurderes (mer likt med vannkraft).

Proton svar:

På IRENA (International Renewable Energy Agency) kan du lese:

Electricity costs from utility-scale solar PV fell 13% year-on-year, reaching nearly seven cents (USD 0.068) per kilowatt-hour (kWh) in 2019. Onshore and offshore wind both fell about 9% year-on-year, reaching USD 0.053/kWh and USD 0.115/kWh, respectively, for newly commissioned projects. Costs for CSP, still the least-developed among solar and wind technologies, fell 1% to USD 0.182/kWh.

Den billigste vindkraften, onshore vind, hadde i 2019 en pris på USD 0,053/KWh som på norsk blir 49 øre/KWh. Om du sjekker på Nordpool Spot vil du finne at prisen nesten aldri er over 40 øre/KWh. De siste månedene har ligget den rundt 10 øre/KWh. Etter å ha kjørt sør Norge på kryss og tvers i sommer kan jeg fortelle deg at ALLE dammene jeg har sett, og det er mange, har vært smekkfulle og elvene store. Hvordan i alle dager går det an å mene at vi trenger vindkraft og at den er lønnsom?

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Proton1 said:

Den billigste vindkraften, onshore vind, hadde i 2019 en pris på USD 0,053/KWh som på norsk blir 49 øre/KWh. Om du sjekker på Nordpool Spot vil du finne at prisen nesten aldri er over 40 øre/KWh. De siste månedene har ligget den rundt 10 øre/KWh. Etter å ha kjørt sør Norge på kryss og tvers i sommer kan jeg fortelle deg at ALLE dammene jeg har sett, og det er mange, har vært smekkfulle og elvene store. Hvordan i alle dager går det an å mene at vi trenger vindkraft og at den er lønnsom?

Hvor mye har vannkraften fallt "year-on-year" i det siste?

Lenke til kommentar
3 hours ago, geirfugl said:

Ingen tvil om at det er mye penger i vindkraft. Mye energi er det derimot ikke.

Samanlikna med vasskraft er det veldig mykje energi i vindkraft.  Det største vindkraftverket i landet er det nest største kraftverket i landet målt i både effekt og total årsproduksjon.  Kvar enkelt ny vindturbin som vert sett opp produserer meir energi i løpet av året enn eit gjennomsnittleg norsk vasskraftverk, og det med mykje mindre miljøpåverknad.  I tillegg produserer dei mest om vinteren, medan vasskraftverka produserer mest om sommaren under snøsmeltinga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Proton1 said:

Den billigste vindkraften, onshore vind, hadde i 2019 en pris på USD 0,053/KWh som på norsk blir 49 øre/KWh. Om du sjekker på Nordpool Spot vil du finne at prisen nesten aldri er over 40 øre/KWh. De siste månedene har ligget den rundt 10 øre/KWh. Etter å ha kjørt sør Norge på kryss og tvers i sommer kan jeg fortelle deg at ALLE dammene jeg har sett, og det er mange, har vært smekkfulle og elvene store. Hvordan i alle dager går det an å mene at vi trenger vindkraft og at den er lønnsom?

1151272438_kraftproduksjonogtilsig.thumb.png.326792474bc5973f4caf4357c50d3717.png

Fordi vinden er desidert sterkast mellom ca veke 40 og veke 12 på denne grafen over tilsig i elver og magasin og kraftforbruk.  Vinden er ikkje ein konkurrent til frittrennande elvekraft, som vi har mykje av.  Når vinteren slår inn, flyten i elvene stansar opp, tilsiget i magasina stansar opp fordi nedbøren kjem som snø og vi er avhengige av dei store høgfjellsmagasina, då vil vindkraft bidra med mykje.  Dermed kan vi auke kraftforuket mykje utan store naturinngrep i form av neddemming av store område i høgfjellet.

 

Kva du har sett i sommar er ikkje fullt so interessant, for om sommaren er det ikkje mykje vind.  Det er heller ikkje alle somrar som kjem etter ein vinter med rekordmykje snø i fjellet.  Vindkraftverka skal trass alt stå i nokre år.

 

Kvar fann du det du hevdar er prisen for norsk landbasert vindkraft?  Hugs at norske vindkraftverk har opp til dobbelt so høg kapasitetssfaktor som vindkraftverk i til dømes Tyskland, fordi vi har mykje betre vindforhold langs vår kyst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/31/2020 at 9:48 AM, Voksen mann said:

De fleste vindkraftverkene har utenlandske eiere, overskudd sendes ut av Norge.

Det same gjeld det meste av industrien som brukar krafta.  Stortinget har bestemt at norske eigarar må betale formueskatt for det dei eig i norske verksemder, medan utanlandske eigarar slepp unna, og då vert det slik.  Alt som krev mykje kapital har stort sett utanlandske eigarar.

Lenke til kommentar
Proton1 skrev (På 1.11.2020 den 10.22):

Om du sjekker på Nordpool Spot vil du finne at prisen nesten aldri er over 40 øre/KWh. De siste månedene har ligget den rundt 10 øre/KWh.

Og dette mener du kommer til å være normal pris de nærmeste år? Du vet jo inderlig godt at de lave prisene skyldes veldig spesielle forhold dette året. Skulle jeg tippe, så vil jeg forvente stabile priser på ca 50 øre de neste tiårene i Nord-Europa (og tilnærmet like priser i hele EU).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...