moctober Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Når jeg startet på min nåværende arbeidsplass hadde jeg studiekompetanse tillegg til 4 års relevant erfaring med arbeidstid under 15 timer i uka. Betyr dette at når jeg startet på min nåværende arbeidsplass, at jeg skulle begynt på lønnstrinn 3 fordi jeg hadde studiekompetanse, eller skulle jeg begynt på et høyere lønnstrinn? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) vi må vite hvor du jobber og hvilken tariff du skal følge for og svare på dette . jeg ville snakket med fagforeninga Endret 29. oktober 2020 av Mato 1 Lenke til kommentar
moctober Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg jobber i en elektronikkfortetning/butikk, og det samme gjelder den tidligere stillingen jeg referer til. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 ut fra gitt informasjon vet jeg ikke hva lønnstrin 3 er , eller kravene for lønstrinn 3 , jeg vet ikke om du oppfyller eller oppfylte disse når du startet og jeg vet heller ikke hva dere ble ening om når du ble ansatt , alt dette er relevant informasjon. det letteste er nok og ta dette med fagforeningen på din arbeidsplass, er du ikke medlem , bli medlem, om det ikke finnes er det påtide og starte en fagforening . Lenke til kommentar
moctober Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2020 Vi følger tariffavtalen til Handel og kontor, hvis det sier deg noe. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 Under 15 timar i veka betyr at du opparbeider deg eit halvt års ansiennitet per år. Altså at du har 2 års lønnsanskennitet. Fullført vgs gir 3 års ansiennitet (eigentleg 1 års ansiennitet per 9 månedar skuleår). Du får den lønnsanskennitetet som er høgast (du kan ikkje legge dei saman). Når du starta så vil rett lønnsnivå for deg være lønn med 3 års ansiennitet. Forutsetninga er at du har gått vanleg 3 årig vgs, at utdanninga var fullført når du starta i jobben og at du opplyste/dokumenterte dette ovanfor arbeidsgiver. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå