Gå til innhold

Lønnstrinn /opprykk

Anbefalte innlegg

Når jeg startet på min nåværende arbeidsplass hadde jeg studiekompetanse tillegg til 4 års relevant erfaring med arbeidstid under 15 timer i uka. Betyr dette at når jeg startet på min nåværende arbeidsplass, at jeg skulle begynt på lønnstrinn 3 fordi jeg hadde studiekompetanse, eller skulle jeg begynt på et høyere lønnstrinn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ut fra gitt informasjon vet jeg ikke hva lønnstrin 3 er , eller kravene for lønstrinn 3 , jeg vet ikke om du oppfyller eller oppfylte disse når du startet og jeg vet heller ikke hva dere ble ening om når du ble ansatt , alt dette er relevant informasjon. 

det letteste er nok og ta dette med fagforeningen på din arbeidsplass, er du ikke medlem , bli medlem, om det ikke finnes er det påtide og starte en fagforening . 

Lenke til kommentar

Under 15 timar i veka betyr at du opparbeider deg eit halvt års ansiennitet per år. Altså at du har 2 års lønnsanskennitet. Fullført vgs gir 3 års ansiennitet (eigentleg 1 års ansiennitet per 9 månedar skuleår). 

Du får den lønnsanskennitetet som er høgast (du kan ikkje legge dei saman). 

Når du starta så vil rett lønnsnivå for deg være lønn med 3 års ansiennitet. Forutsetninga er at du har gått vanleg 3 årig vgs, at utdanninga var fullført når du starta i jobben og at du opplyste/dokumenterte dette ovanfor arbeidsgiver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...