Compac Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Handla nye nettverkskort i dag (trådløse) + access point (trådløst) av typen D-Link. Gikk veldig greit å koble opp, men det har en elendig rekkevidde på kanskje 10 meter? Hva gjør jeg feil? Kan man stille styrken på trådløst? Server med access point står i "kjelleren" og jeg vil gjrene bruke maskinen i stua (1 etg opp) men dette er nytteløst.... Selv om det er en etg opp så står det at de skal rekke 400 meter ute og 100 meter inne. Å det er jo kanskje 5 meter opp til neste etg.. Selv når jeg sitter 1 meter fra access pointet er det ikk 100% link og signal? Noen som har noen tips?? Ps: Nettverkskortene står i bærbare maskiner. Compac Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Handla nye nettverkskort i dag (trådløse) + access point (trådløst) av typen D-Link.Gikk veldig greit å koble opp, men det har en elendig rekkevidde på kanskje 10 meter? Hva gjør jeg feil? Kan man stille styrken på trådløst? Server med access point står i "kjelleren" og jeg vil gjrene bruke maskinen i stua (1 etg opp) men dette er nytteløst.... Selv om det er en etg opp så står det at de skal rekke 400 meter ute og 100 meter inne. Å det er jo kanskje 5 meter opp til neste etg.. Selv når jeg sitter 1 meter fra access pointet er det ikk 100% link og signal? Noen som har noen tips?? Ps: Nettverkskortene står i bærbare maskiner. Compac har du skjekka antennene på acsesspointet? Feilen kan ligge der! ellers må det jo være noe gale med acsesspointet/netverkskortene Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Sjekk om det fins nyere drivere for nettverkskort og ny firmware for access pont. Kan stille sendestyrke under Advanced-->Performance, hvie menyen er som på routere fra dem. Lenke til kommentar
Goof Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hjemme hos oss fungerer det gjennom 3 etasjer med et aksesspunkt som skulle ha rekkevidde på 400m. Sjekk antenne på aksesspunktet, mener at de yter best om de står rett opp, ellers står det vel i manualen. Er vel også en fordel om det ikke står så mye rundt aksesspunktet, jeg fikk mye dårligere signal bare pga noen ringpermer. Du sier at aksesspunktet står i kjelleren... Hvis det er betongvegger, mur eller noe lignende ødelegger det nok for signalet. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 kjører du default kanal 6? hvis det finnes andre ap i nærheten med samme kanal vil dette redusere hastighet/rekkevidde drastisk.. sjekk site survey, og velg en kanal 2 kanaler unna "naboens" nett (av en eller anna grunn er det ikke så mange som bruker kanalene 2,3 og 8) Lenke til kommentar
Compac Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Nå har jeg sett etter firmware (var ikke noen som var nyere..) Senderen står på max 100% Byttet kanal (flere ganger) Men det blir ikke bedre???? F***"#¤%&!! Prøvde å skru av antenna og det ble faktisk verken verre eller bedre forrhold? Skal reise på mandag, skulle bare fikse dette for familien. Blir stressa når slik skjer..!! Compac Lenke til kommentar
entotre Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg har trådløs ruter som står i 2. etasje her hjemme. Ved bruk i 1. etasje er det veldig varierende signal - hvis jeg sitter i rommet under det ruteren står i får jeg meget godt signal, tror det kommer gjennom vinduene. Og som nevnt her tidligere, kan det være at materialene i vegger/gulv gjør signalet merkbart svakere. Og så vidt meg bekjent får man like sterkt signal om avstanden er 20 eller 2m, så sant sikten er fri mellom ruter og PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå