iR' BR34K Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Inngangsbilletten til 4K er langt meir rimeleg enn før. TEST: MSI RTX 3070 Gaming X Trio Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Kjekt å se sånne tester igjen 2 Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Hmm....merker jeg misliker den prislappen. 5750 kroner for founders edition (500 $ i usa). Vil gjerne se en sammenlikning hvor MSI rettferdiggjør prisen på 7200 kroner (559 $ usa) Heller kanskje dette er ågerprisen som nettbutikkene har begynt å legge seg på nå som det er tydelig at folk er omtrent like tålmodige som døgnfluer med løpetid. Skulle tru at veiledende pris og ytelse på FE - kortene ville være baseline for 3.part kort, men tydeligvis ikke. Nå skal det jo sies at alle disse kortene syntes mer og mer som papirlanseringer, men prisingen vitner om at det er noen som har et håp om å sko seg her. Endret 29. oktober 2020 av Brede_Skapstroppen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Fikk "snipet" dette kortet på komplett i dag! Gleder meg sykt til å få testet det i splitter ny maskin som skal bygges i helgen! (white-build ftw) Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 3 hours ago, Brede_Skapstroppen said: Hmm....merker jeg misliker den prislappen. 5750 kroner for founders edition (500 $ i usa). Vil gjerne se en sammenlikning hvor MSI rettferdiggjør prisen på 7200 kroner (559 $ usa) Heller kanskje dette er ågerprisen som nettbutikkene har begynt å legge seg på nå som det er tydelig at folk er omtrent like tålmodige som døgnfluer med løpetid. Skulle tru at veiledende pris og ytelse på FE - kortene ville være baseline for 3.part kort, men tydeligvis ikke. Nå skal det jo sies at alle disse kortene syntes mer og mer som papirlanseringer, men prisingen vitner om at det er noen som har et håp om å sko seg her. Ser det på 3080 også, der kort som koster det samme som FE i USA plutselig koster 1300 kroner mer enn FE her. Enda verre på 3090. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Skal være glad dere ikke bor i India. Der kan prisen lett dobles xD Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. oktober 2020 Del Skrevet 30. oktober 2020 hvorfor kommer dere med denne overskriften "Dette kan AMD neppe slå" klickbait og trolleri. 4 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. oktober 2020 Del Skrevet 30. oktober 2020 kjeLL// skrev (2 timer siden): hvorfor kommer dere med denne overskriften "Dette kan AMD neppe slå" klickbait og trolleri. Tenkte det samme. Kunne ikke se noen forklaring i artikkelen på hvorfor de har denne overskriften. Ifølge annonseringen til AMD så var jo 6800 en del kjappere enn 2080 Ti. En del salt må selvfølgelig til siden det er AMD sine tall og at SAM var aktivert (ikke at jeg tror forskjellen er så stor uten SAM). 3070 har også bare 8 GB VRAM ( mot 16GB på 6800) som jeg tipper kan bli en flaskehals i noen spill og grafikkinnstillinger. 1 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 30. oktober 2020 Del Skrevet 30. oktober 2020 1 minute ago, PantZman said: Tenkte det samme. Kunne ikke se noen forklaring i artikkelen på hvorfor de har denne overskriften. Ifølge annonseringen til AMD så var jo 6800 en del kjappere enn 2080 Ti. En del salt må selvfølgelig til siden det er AMD sine tall og at SAM var aktivert (ikke at jeg tror forskjellen er så stor uten SAM). 3070 har også bare 8 GB VRAM ( mot 16GB på 6800) som jeg tipper kan bli en flaskehals i noen spill og grafikkinnstillinger. Garantert flaskehals. I 1440p snuser Watch Dogs Legion på 9GB med ray tracing på og Flight Simulator har vært nærmere 10. Mulig de kunne klart seg med litt mindre i praksis, men 8GB virker ikke særlig fremtidssikkert. 4k er dømt til å bli et problem. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. oktober 2020 Del Skrevet 30. oktober 2020 nvidia kan ha droppet 16GB versjonen også, kanskje det kommer med 3070Ti? dropper en 9 dager gammel artikkel om dette. https://videocardz.com/newz/nvidia-allegedly-cancels-geforce-rtx-3080-20gb-and-rtx-3070-16gb Lenke til kommentar
nGoldie Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 Hei, Siden dere sammenligner det med 2080ti i starten tenker jeg dere burde hatt med 2080ti også i testene så vi så hvordan det klarte seg mot det 1 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Brede_Skapstroppen skrev: Hmm....merker jeg misliker den prislappen. 5750 kroner for founders edition (500 $ i usa). Vil gjerne se en sammenlikning hvor MSI rettferdiggjør prisen på 7200 kroner (559 $ usa) Heller kanskje dette er ågerprisen som nettbutikkene har begynt å legge seg på nå som det er tydelig at folk er omtrent like tålmodige som døgnfluer med løpetid. Skulle tru at veiledende pris og ytelse på FE - kortene ville være baseline for 3.part kort, men tydeligvis ikke. Nå skal det jo sies at alle disse kortene syntes mer og mer som papirlanseringer, men prisingen vitner om at det er noen som har et håp om å sko seg her. Ser prisen på 3080 er 17860 kr på Deal.no og 19742 kr på computersalg.no er jo heeeelt utenfor at de driver med slike priser lol. Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Dellers skrev (På 29.10.2020 den 20.32): Ser det på 3080 også, der kort som koster det samme som FE i USA plutselig koster 1300 kroner mer enn FE her. Enda verre på 3090. Priser i USA er oppgitt uten merverdiavgift. Slikt gjør de siden hver stat gjerne har egne regler for slike avgifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå