fox Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Som trådtittelen spør om. Det er i en ny leilighet det er noen hull i taket som har opplegg for taklampe, det er allerede koblet til lysbryter (med dimmer). Så det er egentlig bare å sette taklampe på plass. Kan jeg gjøre det selv? Vanskeliggrad? Er det noen bestemte typer taklamper jeg kan bruke? Finnes det "bruksanvisning? for sånt opplegg? Har spurt en elektriker, han har gitt et tilbud å sette opp for ca 1000kr per stk. Og det er 7 stykker i leiligheten, for meg synes jeg det blir for dyrt å betale 7000kr for arbeidet. Fox Endret 29. oktober 2020 av fox Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Hvis det er støpselet du kan trekke ut og som skal moteres på lampe så kan du montere selv HVIS du vet nøyaktig hva du gjør. Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Elektriker her, men ikke jobba som det siden 2012. Ble sykepleier isteden jeg. Men som sedsberg sier, så lenge det ikke er direkte tilkobling så har man lov å gjøre det selv. Det vil si stikkontakt, og støpsel. Støpsel har man lov å koble selv faktisk, men stikkontakten må kobles av elektriker. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Kjenner ikke til det lokket du har i taket. For all del vær sikker på at sikringene til strømmen er utkoblet så du ikke får strøm i deg om du vil koble det selv. Her er eksempel på bruksanvinsning: https://www.klikk.no/bolig/oppussing/koble-lampe-2365147 Endret 29. oktober 2020 av Svein M Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Hvis det er som jeg tror det er, at støpselet sitter ferdig i sokkelen og det bare er å ta dette ut, så trenger du ikke ta strømmen. Logisk nok. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Det er sikkert støpselet du ser i lokket der. Det står sikkert i sokkelen og er bare å trekke ut og montere støpselet til lampen. Du trenger da ikke elektriker. Endret 30. oktober 2020 av Svein M Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. oktober 2020 Del Skrevet 30. oktober 2020 Det der er jo en helt vanlig ny DLC-kontakt til taklampe https://proff.elko.no/dcl-takuttak/category849.html 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 (endret) Tilogmed jeg så at det var den nye kontakten... etter å ha Googlet det... Så da vet jeg det til neste gang jeg skal montere en lampe for noen.. (Nei det var ikke en sånn kontakt i taket, kun støpsel på lampen) Endret 31. oktober 2020 av Dubious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå