Haeven Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Hei! Mitt 6800 XT spiker fra 22% til 96% hvert andre sekund når jeg spiller warzone. Er det noe man kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 (endret) 4 minutes ago, Haeven said: Hei! Mitt 6800 XT spiker fra 22% til 96% hvert andre sekund når jeg spiller warzone. Er det noe man kan gjøre med dette? Si hva resten av pc'n inneholder, og vi kan hjelpe deg lukter Cpu/minnebåndbredde flaskehals... Endret 30. november 2020 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Så nesten ut som vsync eller fps cap 🤔 Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 (endret) Nizzen skrev (4 minutter siden): Si hva resten av pc'n inneholder, og vi kan hjelpe deg lukter Cpu/minnebåndbredde flaskehals... ASUS ROG STRIX B450-E GAMING, Socket-AM4 Ryzen 5 2600 Og noen DDR4 Brikker. Det rare er at jeg hadde ikke samme problem før windows oppdaterte i går. Da krasjet pcen min først, for deretter å rulle tilbake til en tidligere versjon. Endret 30. november 2020 av Haeven Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Testet 6800XT mest høylytte coil whine jeg har vært borti. Men ellers oser kortet kvalitet solid svær kjøleribbe og stillegående vifter. 1 Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Kryptodebunker skrev (4 minutter siden): Testet 6800XT mest høylytte coil whine jeg har vært borti. Men ellers oser kortet kvalitet solid svær kjøleribbe og stillegående vifter. coilwhiner hardt her 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 (endret) 6 minutes ago, Kryptodebunker said: Testet 6800XT mest høylytte coil whine jeg har vært borti. Men ellers oser kortet kvalitet solid svær kjøleribbe og stillegående vifter. 1 minute ago, Haeven said: coilwhiner hardt her Hvilken produsent var det på det? Referansekort eller Custom AIB-kort? Endret 30. november 2020 av G Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 (endret) Haeven skrev (1 minutt siden): coilwhiner hardt her Ja (u)heldigvis virker det som om det er helt normalt. MSI referanse kort. Endret 30. november 2020 av Kryptodebunker 1 Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 G skrev (1 minutt siden): Hvilken produsent var det på det? Referansekort eller Custom AIB-kort? XFX Radeon RX 6800 XT 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Haeven skrev (34 minutter siden): Hei! Mitt 6800 XT spiker fra 22% til 96% hvert andre sekund når jeg spiller warzone. Er det noe man kan gjøre med dette? Er dette et problem i spillene slik at flyten blir dårlig, eller er det noe du ser i overvåkningsprogrammer? Lenke til kommentar
G Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 (endret) Kunne vært spennende å høre noen flere Asus RX 6800 XT om det er like illle der. Var vel en allerede som ikke merket noe coil whine. Aner ikke hvor hardt han tynte det, for jeg kan ikke noe om programvaren som ble nyttet. Løsningen for dere er nok å undervolte litt? Endret 30. november 2020 av G Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Kryptodebunker skrev (11 minutter siden): Testet 6800XT mest høylytte coil whine jeg har vært borti. Ut fra det jeg har forstått skal såkalte MLCCs være veldig "effektive" for å skape coil whine, og på et RX 6800 XT er baksiden av kjernen full av slike. 1 1 Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 N o r e n g skrev (4 minutter siden): Er dette et problem i spillene slik at flyten blir dårlig, eller er det noe du ser i overvåkningsprogrammer? Står ingame at jeg har 120 fps, men det lugger litt hele tiden. Virker heller som om jeg har 30 fps. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Haeven skrev (1 minutt siden): Står ingame at jeg har 120 fps, men det lugger litt hele tiden. Virker heller som om jeg har 30 fps. Ser i bildet at du har 78% av RAM brukt opp, hjelper det om du lukker nettleser og andre bakgrunnsprogrammer? Hvor mange GB med RAM har du egentlig? Lenke til kommentar
G Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 6 minutes ago, N o r e n g said: Ut fra det jeg har forstått skal såkalte MLCCs være veldig "effektive" for å skape coil whine, og på et RX 6800 XT er baksiden av kjernen full av slike. mye MLCC på mitt 6800-modell også (Asus uten XT-utvidelse) 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 7 minutes ago, Haeven said: Står ingame at jeg har 120 fps, men det lugger litt hele tiden. Virker heller som om jeg har 30 fps. Hvor mange monitorer og hva slags frekvens har skjermen din, og har du husket å justere grafikkinnstillingene i Windows til å samsvare med den støttede skjermfrekvensen? Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 G skrev (1 minutt siden): Hvor mange monitorer og hva slags frekvens har skjermen din, og har du husket å justere grafikkinnstillingene i Windows til å samsvare med den støttede skjermfrekvensen? 2 skjermer, 144HZ skjerm. Har satt det på i Windows 10 også. Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 N o r e n g skrev (8 minutter siden): Ser i bildet at du har 78% av RAM brukt opp, hjelper det om du lukker nettleser og andre bakgrunnsprogrammer? Hvor mange GB med RAM har du egentlig? 16GB. Men dette kom som et problem etter at jeg skrudde pcen av og på. Hvor den fikk BSOD i oppstarten et par ganger... Lenke til kommentar
G Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Just now, Haeven said: 2 skjermer, 144HZ skjerm. Har satt det på i Windows 10 også. Koble fra den ene skjermen, men påse at du gjør det fra grafikkortet og ikke på monitorsiden. Test igjen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 (endret) Haeven skrev (7 minutter siden): 16GB. Men dette kom som et problem etter at jeg skrudde pcen av og på. Hvor den fikk BSOD i oppstarten et par ganger... BSOD under oppstart er vanligvis et tegn på at noe i Windows ikke er helt som det skal (eventuelt veldig ustabil RAM). I dette tilfellet hadde jeg personlig formatert, og så stresstestet CPU og RAM på ny Windows-installasjon Endret 30. november 2020 av N o r e n g 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå