Cowboystrekk Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 ps5 skrev (På 15.10.2022 den 17.00): Satt opp en oversikt over norske priser (med fremtidig estimat) for Nvidia topp consumermodeller (ved initell lansering) her for litt siden, sier jo sitt om utviklingen. Du burde vell ha med ti-modellene til de 3 første? Ser litt bedre ut kurva da, men fremdeles drøy. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Uff ja, skuffa over 4XXX serien og prisen, lurer veldig på hvor AMD legger seg. Hvis noen lurer på å snatche 6800XT/6900XT etc nå, så annbefaler jeg Asus LC OC hvis prisen kan forsvares, rå kjøling. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 2 hours ago, guttorm said: Uff ja, skuffa over 4XXX serien og prisen, lurer veldig på hvor AMD legger seg. Hvis noen lurer på å snatche 6800XT/6900XT etc nå, så annbefaler jeg Asus LC OC hvis prisen kan forsvares, rå kjøling. Du er vel bare skuffa over prisen, ville jeg tro? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Ja, skulle ikke MSRP være rundt 1600$? Ikke spesielt imponert over strømtrekket heller da, men vi får se hvordan AMD blir. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 guttorm skrev (31 minutter siden): Ja, skulle ikke MSRP være rundt 1600$? Ikke spesielt imponert over strømtrekket heller da, men vi får se hvordan AMD blir. Når vi legger på 25% Mva så er vi ikke så veldig langt unna MSRP på de "billigste" modellene. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 1. november 2022 Del Skrevet 1. november 2022 Love jo bra det her. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Jeg er ikke så veldig spent på ytelsen, egentlig. GPU-kraft har nå nådd et punkt hvor man i praksis må spille i 4k for å kunne bli GPU-bundet (såfremt man har en OK CPU). Jeg er mer interessert i et strømeffektivt og billig alternativ, med for eksempel 20 % ytelsesøkning over forrige generasjon. Vi får se hva midrange AMD og Nvidia kan tilby her, og til hvilken pris. Endret 2. november 2022 av Donkey Kong 2 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 11 hours ago, Donkey Kong said: Jeg er ikke så veldig spent på ytelsen, egentlig. GPU-kraft har nå nådd et punkt hvor man i praksis må spille i 4k for å kunne bli GPU-bundet (såfremt man har en OK CPU). Jeg er mer interessert i et strømeffektivt og billig alternativ, med for eksempel 20 % ytelsesøkning over forrige generasjon. Vi får se hva midrange AMD og Nvidia kan tilby her, og til hvilken pris. Mye enig der. Jeg sitter med et 2070 kort, og har hoppet over hele 3000/6000 serien, pga de latterlige prisene vi såg på de. Og nå er de nærmest poengløst, SPESIELT i Norge som ligger langt over USA i priser på 3000/6000 serien. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Synes det er rått jeg når RX6800XT kortet mitt (Asus LC OC) ikke engang har viftene på ingame til tider i feks Fortinite. Har riktig nok lagt på Liquid metal, så går jo pumpen i AIO`en, men føler det er ganske god ytelse i forhold til W. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) JarleGutt skrev (27 minutter siden): Mye enig der. Jeg sitter med et 2070 kort, og har hoppet over hele 3000/6000 serien, pga de latterlige prisene vi såg på de. Og nå er de nærmest poengløst, SPESIELT i Norge som ligger langt over USA i priser på 3000/6000 serien. Så veldig langt over ligger vi ikke. Sjekket billigste 6800XT på Bestbuy og der koster den $599 som tilsvarer 6250 Nkr. Billigste i Norge ligger på 7290, så det er en 1000 lapp i forskjell. Hadde ikke vi hatt Mva, så hadde det faktisk vært billigere i Norge. Endret 2. november 2022 av TheKims Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Klokka når i morgener det AMD presentasjon? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Ser ut som det er kl 21. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Takk 😊 store ønsker, men håper vi ser 80% av 4090 til en mye bedre pris 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Just now, leifeinar said: Takk 😊 store ønsker, men håper vi ser 80% av 4090 til en mye bedre pris Blir spennende å se om de klarer å få ut noe på markedet som selger bedre enn 6 serien. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Nizzen skrev (8 minutter siden): Blir spennende å se om de klarer å få ut noe på markedet som selger bedre enn 6 serien. Tviler på at de klarer å selge like mange kort nå som de gjorde under mining boomen. Eller mente du kanskje at 6 serien har solgt dårlig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 TheKims skrev (19 minutter siden): Ser ut som det er kl 21. "Sendes direkte om 22 timer 3. november kl. 21:00" Ser ut som de ikke har riktig tidssone. Om 22 timer er klokka 20, ikke 21. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) 26 minutes ago, TheKims said: Tviler på at de klarer å selge like mange kort nå som de gjorde under mining boomen. Eller mente du kanskje at 6 serien har solgt dårlig? 6 serien solgte dårlig ja. Flere som har 3090 enn *nesten* alle 67/68 og 69 korta til sammen https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/ Endret 2. november 2022 av Nizzen Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) Edit: Flyttet innlegget dit det hører hjemme. Endret 2. november 2022 av Splitter Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Nizzen skrev (15 minutter siden): 6 serien solgte dårlig ja. Flere som har 3090 enn *nesten* alle 67/68 og 69 korta til sammen https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/ Var tilnærmet umulig å få tak i 6 serien også i 2021, så de har nok solgt bra med kort de også. AMD er ikke i nærheten av Nvidia når det kommer til markedsandeler, men det trenger ikke bety at de har solgt dårlig. 2 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 8 hours ago, TheKims said: Var tilnærmet umulig å få tak i 6 serien også i 2021, så de har nok solgt bra med kort de også. AMD er ikke i nærheten av Nvidia når det kommer til markedsandeler, men det trenger ikke bety at de har solgt dårlig. Korrekt, nVidia sin markedsandel er MYE større enn AMD på GPU, men betyr ikke AMD solgte dårlig med 6000 serien kort for det. Håper dette nå endrer seg, med at AMD kommer med stillere kort, lavere strømforbruk, lavere pris og nesten samme som nVIdia, foruten raytracing. Det er til VÅR fordel om dette skjer, nVidia trenger jekke seg ned sånn ca 15 hakk, og prisene trenger også stoppe opp, ellers kan vi ikke gamers kjøpe GPUer om 1-2 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå