ExcaliBuR Skrevet 21. august 2021 Forfatter Del Skrevet 21. august 2021 (endret) Om vi blander inn garanti/rma så har jeg brukt det på komponenter. Men ikke reklamasjon. Feilene i produktene har vist seg lenge før jeg har mistet garantien. Endret 21. august 2021 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 1 hour ago, ExcaliBuR said: Om vi blander inn garanti/rma så har jeg brukt det på komponenter. Men ikke reklamasjon. Feilene i produktene har vist seg lenge før jeg har mistet garantien. Litt av poenget er jo også å sende inn til en norsk butikk er ofte mye bedre enn å sende komponenten til det store utland. Man må ofte betale frakta og plutselig må man betale moms og toll på en ting man sender på RMA. Kan bli litt håpløst. Jeg har heller ikkje hatt særlig mange RMA, men så skifter jeg det meste hver hardware sesong også. Eksempel på digg rma fra Norge og komplett: En mus begynte å dobbelklikke på venstre "mustast". Ringte komplett.no og froklarte problemet. 2 minutter senere -Vi sender ny mus i posten med en gang. Bare kast den gamle. 2 dager senere fikk jeg ny mus i postkassa Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. august 2021 Forfatter Del Skrevet 21. august 2021 @Nizzen, jeg har ikke sendt noe til utlandet for garanti/rma av produkter jeg har handlet i Norge. Butikkene i Norge har det ansvaret. Men hvorfor er det bedre å kaste et produkt, enn å sende det inn til produsent om det hadde vært tilfellet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 12 minutes ago, ExcaliBuR said: @Nizzen, jeg har ikke sendt noe til utlandet for garanti/rma av produkter jeg har handlet i Norge. Butikkene i Norge har det ansvaret. Men hvorfor er det bedre å kaste et produkt, enn å sende det inn til produsent om det hadde vært tilfellet? Var det ikkje snakk om kjøp fra utlandet da? Snakker jo ikkje om å kjøpe i Norge og sende rma til utlandet 😂 Det var bedre å la være å sende musa inn, fordi frakta og tiden hadde kosta minst det musa kosta sikkert. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. august 2021 Forfatter Del Skrevet 21. august 2021 Nizzen skrev (44 minutter siden): Var det ikkje snakk om kjøp fra utlandet da? Snakker jo ikkje om å kjøpe i Norge og sende rma til utlandet 😂 Det var bedre å la være å sende musa inn, fordi frakta og tiden hadde kosta minst det musa kosta sikkert. Muligens jeg som var for tidlig oppe i dag 🤣 Men da er vi enige om det! Angående musa så tenkte jeg litt på miljø også. 😊 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 6 minutes ago, ExcaliBuR said: Muligens jeg som var for tidlig oppe i dag 🤣 Men da er vi enige om det! Angående musa så tenkte jeg litt på miljø også. 😊 *leverte dritten på elkjøp elretur 😅 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. august 2021 Forfatter Del Skrevet 21. august 2021 Nizzen skrev (2 minutter siden): *leverte dritten på elkjøp elretur 😅 Hadde bare alle vært som deg 😁 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Nizzen skrev (6 timer siden): Litt av poenget er jo også å sende inn til en norsk butikk er ofte mye bedre enn å sende komponenten til det store utland. Man må ofte betale frakta og plutselig må man betale moms og toll på en ting man sender på RMA. Kan bli litt håpløst. Jeg har heller ikkje hatt særlig mange RMA, men så skifter jeg det meste hver hardware sesong også. Eksempel på digg rma fra Norge og komplett: En mus begynte å dobbelklikke på venstre "mustast". Ringte komplett.no og froklarte problemet. 2 minutter senere -Vi sender ny mus i posten med en gang. Bare kast den gamle. 2 dager senere fikk jeg ny mus i postkassa Ja, fordelen med å kjøpe noe fra Komplett er ting som det. Jeg kjøpte RAM en gang, og oppdaget at det var noe galt. Prøvde en og en brikke og kjørte memtest. Den ene brikken var det mye feilmeldinger på. Tok bilde av skjermen og sendte de i en mail. De sendte en ny brikke samme dag uten å be om den gamle i retur. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Blokk montert på 6900XT Red Devil 4 2 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Men er det så stor forskjell på reklamasjon i de forskjellige nett-butikkene i Norge da? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 JarleGutt skrev (11 minutter siden): Men er det så stor forskjell på reklamasjon i de forskjellige nett-butikkene i Norge da? Hos Komplett får man ny vare eller penger tilbake med en gang. Reklamerte på et headsett jeg kjøpte fra Power og det har nå gått to uker uten at jeg har fått noe svar på om jeg får nytt eller penger tilbake. Jeg vet nå hvertfall hvem jeg skal handle hos neste gang. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 21 minutes ago, JarleGutt said: Men er det så stor forskjell på reklamasjon i de forskjellige nett-butikkene i Norge da? VELDIG MEGA stor forskjell. Mildt sagt! 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 hmmm ok, vel godt å vite.... Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Nizzen skrev (13 timer siden): Litt av poenget er jo også å sende inn til en norsk butikk er ofte mye bedre enn å sende komponenten til det store utland. Man må ofte betale frakta og plutselig må man betale moms og toll på en ting man sender på RMA. Kan bli litt håpløst. Jeg har heller ikkje hatt særlig mange RMA, men så skifter jeg det meste hver hardware sesong også. Eksempel på digg rma fra Norge og komplett: En mus begynte å dobbelklikke på venstre "mustast". Ringte komplett.no og froklarte problemet. 2 minutter senere -Vi sender ny mus i posten med en gang. Bare kast den gamle. 2 dager senere fikk jeg ny mus i postkassa Postkassa, postkassa Den dagen jeg kan få mus i postkassa 🥰 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 24. august 2021 Del Skrevet 24. august 2021 On 8/22/2021 at 12:39 AM, Teodor1979 said: Postkassa, postkassa Den dagen jeg kan få mus i postkassa 🥰 Mus i postkassa, kan fort bli et problem for posten din.... 1 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) Noen som vet hvordan man kan vite om en 6900 XT etc er nyeste versjonen XTXH eller ikke? Fant denne tråden: (23) Is the XFX 6900 XT Merc 319 Limited Black an XTXH card? : Amd (reddit.com) Endret 25. august 2021 av JarleGutt Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 Nizzen skrev (På 21.8.2021 den 21.36): VELDIG MEGA stor forskjell. Mildt sagt! Det skal sies at om du har behandla tingene pent og sender i originaleska så er selv verstingene greie, men det kan ta litt tid. Fikk ny gpu på en 4.5år gammel multicomlaptop, men den så strøken ut og ble sendt i originaleska. MC er vell regna som en versting. Dustin, komplett, elkjøp og proshop har og vært veldig greie. Jeg kjenner et par som har slitt med flere reklamasjoner til bl.a komplett, men når det er kafferester på HK eller tastaturet og luftinntak på laptop er fyllt av støv og hår skjønner jeg de kan sette seg litt på bakbeina Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 JarleGutt skrev (3 timer siden): Noen som vet hvordan man kan vite om en 6900 XT etc er nyeste versjonen XTXH eller ikke? Fant denne tråden: (23) Is the XFX 6900 XT Merc 319 Limited Black an XTXH card? : Amd (reddit.com) GPU-Z Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 25. august 2021 Del Skrevet 25. august 2021 16 minutes ago, N o r e n g said: GPU-Z Ja, men jeg tenkte FØR du kjøpte kortet Lenke til kommentar
Rotenon Skrevet 26. august 2021 Del Skrevet 26. august 2021 https://www.amd.com/en/direct-buy/no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå