Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 hours ago, JarleGutt said:

Er visst også gjort en feil i DF sin test, som gjorde at det IKKE ble vist riktig kvalitet for FRS, altså testen viser at FSR kommer dårligere ut enn det egentlig er:
[Reddit] Digital Foundry made a critical mistake with their Kingshunt FSR Testing... | Overclock.net

Fanboys vil alltid plukke ut den ene testen som støtter deres syn og sånn er det. 
 

men mistet all respekt til DF etter at de ble kjøpt av nvidia for å lage en promo mange dager før alle andre tester kom ut. Langt unna integriteten til HU og tech jesus for å si det slik..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
kjeLL// skrev (4 timer siden):

jeg er vell like kritisk til alt jeg leser her... 🙃

Er vel det som er poenget.

Først når flere uavhengige begynner å få samsvarende resultater så kan man trekke en trend. Sier ikke blankt at man skal avfeie ytterpunktene, de er gode å ha. Men man må klare å være kritisk til ytterpunktene og fundere på hvorfor har de kommet til annen resonnement/konklusjon enn majoriteten/normalen?

Lenke til kommentar
On 6/30/2021 at 8:10 AM, JarleGutt said:

Er visst også gjort en feil i DF sin test, som gjorde at det IKKE ble vist riktig kvalitet for FRS, altså testen viser at FSR kommer dårligere ut enn det egentlig er:
[Reddit] Digital Foundry made a critical mistake with their Kingshunt FSR Testing... | Overclock.net


This is the DF answer:
 

Alex here from Digital Foundry -
OP u/badcookies made a point which is very true. I will update our article to reflect this and change the game comparison for TAA U from Kingshunt to Godfall which does not have DOF aperture affected by upsampling.

Doing that does not at all change the conclusion our DF coverage - as if you look at the detail without DOF anyway, it is pretty easy to see how much better TAA U is. Something we also tested in GodFall but just did not include in the video. Images of God fall below at my twitter
 https://twitter.com/i/web/status/1407956857998745600

Edit: Article will probably be updated around noon time after a meeting.

 
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kommer egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill? Føler at dette kommer til å bli brukt like mye som DLSS 1.0, altså nada :p

DF gjør sikkert noen feil med spilltestinga si, men det virker som det ikkje finnes noen på hele internet som er bedre til å teste slikt på hele internet heller. 

Det har vel noe med at "media" er tatt over av influensere som er mere kjøpt og betalt enn DF 😅

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (8 timer siden):

Hvor skal forbedringen egentlig være her? Dette ser ut som kraftig Lumasharpen + veldig svak FXAA. For aliasingen blir ikke redusert (se kassebilen på 0:52)

 

Sammenlign det med denne demoen av MFAA 2x i samme spill, dette har du kunnet aktivere bortimot kostnadsfritt på Nvidia-GPUer fra 900-serien og oppover...

Får man en ytelses*økning* med MFAA 2x?

Nizzen skrev (18 minutter siden):


This is the DF answer:
 

Alex here from Digital Foundry -
OP u/badcookies made a point which is very true. I will update our article to reflect this and change the game comparison for TAA U from Kingshunt to Godfall which does not have DOF aperture affected by upsampling.

Doing that does not at all change the conclusion our DF coverage - as if you look at the detail without DOF anyway, it is pretty easy to see how much better TAA U is. Something we also tested in GodFall but just did not include in the video. Images of God fall below at my twitter
 https://twitter.com/i/web/status/1407956857998745600

Edit: Article will probably be updated around noon time after a meeting.

 

 

Nizzen skrev (4 minutter siden):

Kommer egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill? Føler at dette kommer til å bli brukt like mye som DLSS 1.0, altså nada :p

image.thumb.png.fcb7eec11498af6c455caf0b787e264d.png

Skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå? (legger ved video for referanse til bildet med timestamp)

AMD har ikke prøvd å selge gråstein som gull. De har vært ganske åpne om hva dette er. Battaglia føler jeg prøver å selge sensasjonoverskrift, at han har funnet ut av noe spesielt som AMD har prøvd å holde skjult for "omverdenen". Dette stemmer ikke, AMD har med dette i dokumentasjonen som angår FSR.

Som jeg har skrevet tidligere så er ikke dette for "oss" som kjøper latest & greatest av skjermkort.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, ExcaliBuR said:

Får man en ytelses*økning* med MFAA 2x?

 

image.thumb.png.fcb7eec11498af6c455caf0b787e264d.png

Skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå? (legger ved video for referanse til bildet med timestamp)

AMD har ikke prøvd å selge gråstein som gull. De har vært ganske åpne om hva dette er. Battaglia føler jeg prøver å selge sensasjonoverskrift, at han har funnet ut av noe spesielt som AMD har prøvd å holde skjult for "omverdenen". Dette stemmer ikke, AMD har med dette i dokumentasjonen som angår FSR.

Som jeg har skrevet tidligere så er ikke dette for "oss" som kjøper latest & greatest av skjermkort.

Jepp, var derfor jeg skrev: er det egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill?

Svaret er tydeligvis : Hell no :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (6 minutter siden):

Jepp, var derfor jeg skrev: er det egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill?

Ja, jeg skrev det for halvannen uker siden selv.

ExcaliBuR skrev (På 23.6.2021 den 9.39):

@Cowboystrekk, absolutt. AMD har heller ikke sagt noe annet enn at det er å forvente i dokumentasjonen.

Jeg tror flere underbevisst sammenligner/forventer at dette ligner DLSS når de selv sier det ikke kan sammenliknes i bakgrunn i hvordan teknologien fungerer, men også klager på kvaliteten fordi DLSS er bedre... For meg blir det en selvmotsigelse.

Fakta er at bildet blir tegnet på en lavere oppløsning med FSR og så oppskalert. Selvfølgelig vil det resultere i tap. FSR prøver å minimere/maskere det synlige tapet så godt som mulig.

FSR er, min mening, heller ikke, i utgangspunktet, for "oss" med high end GPUer, men heller for de som sitter med mid-tier i flere år.

At dette gir/kan være med på å gi lenger liv til flere generasjoner skjermkort i alle leire er veldig bra synes jeg.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Cowboystrekk said:

Vega 56 var jo konkurrenten til 1070, men 1060 6gb var konkurrenten til 580 ;) 1070 gjør det overraskende bra i 2021!

Han tester vel 580 vs 1070 fordi de koster ca det samme på bruktmarkedet "over there." Dermed blir 580 og 1070 konkurrenter nå ville jeg tro.
Hva som VAR er det ingen som bryr seg om :p

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (5 minutter siden):

Han tester vel 580 vs 1070 fordi de koster ca det samme på bruktmarkedet "over there." Dermed blir 580 og 1070 konkurrenter nå ville jeg tro.
Hva som VAR er det ingen som bryr seg om :p

Joda, godt poeng, men 580 4gb koster langt mindre og yter svært nære :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...