ExcaliBuR Skrevet 30. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2021 21.6.2 Optional er ute. Se førstepost: 2 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 9 hours ago, JarleGutt said: Er visst også gjort en feil i DF sin test, som gjorde at det IKKE ble vist riktig kvalitet for FRS, altså testen viser at FSR kommer dårligere ut enn det egentlig er: [Reddit] Digital Foundry made a critical mistake with their Kingshunt FSR Testing... | Overclock.net Fanboys vil alltid plukke ut den ene testen som støtter deres syn og sånn er det. men mistet all respekt til DF etter at de ble kjøpt av nvidia for å lage en promo mange dager før alle andre tester kom ut. Langt unna integriteten til HU og tech jesus for å si det slik.. 8 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 alle bør jo være kritiske til innhold på YT. uansett hvem som har produsert det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 kjeLL// skrev (4 timer siden): alle bør jo være kritiske til innhold på YT. uansett hvem som har produsert det. Nei, Hardware Unboxed er sannheten, Digital Foundry er kjøpt og betalt av NVIDIA. Så enkelt er det skjønner du 😂 3 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 N o r e n g skrev (1 time siden): Nei, Hardware Unboxed er sannheten, Digital Foundry er kjøpt og betalt av NVIDIA. Så enkelt er det skjønner du 😂 jeg er vell like kritisk til alt jeg leser her... 🙃 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 1 hour ago, kjeLL// said: jeg er vell like kritisk til alt jeg leser her... 🙃 Det er ikkje scuderia Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2021 kjeLL// skrev (4 timer siden): jeg er vell like kritisk til alt jeg leser her... 🙃 Er vel det som er poenget. Først når flere uavhengige begynner å få samsvarende resultater så kan man trekke en trend. Sier ikke blankt at man skal avfeie ytterpunktene, de er gode å ha. Men man må klare å være kritisk til ytterpunktene og fundere på hvorfor har de kommet til annen resonnement/konklusjon enn majoriteten/normalen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 ExcaliBuR skrev (1 time siden): Hvor skal forbedringen egentlig være her? Dette ser ut som kraftig Lumasharpen + veldig svak FXAA. For aliasingen blir ikke redusert (se kassebilen på 0:52) Sammenlign det med denne demoen av MFAA 2x i samme spill, dette har du kunnet aktivere bortimot kostnadsfritt på Nvidia-GPUer fra 900-serien og oppover... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) On 6/30/2021 at 8:10 AM, JarleGutt said: Er visst også gjort en feil i DF sin test, som gjorde at det IKKE ble vist riktig kvalitet for FRS, altså testen viser at FSR kommer dårligere ut enn det egentlig er: [Reddit] Digital Foundry made a critical mistake with their Kingshunt FSR Testing... | Overclock.net This is the DF answer: Alex here from Digital Foundry - OP u/badcookies made a point which is very true. I will update our article to reflect this and change the game comparison for TAA U from Kingshunt to Godfall which does not have DOF aperture affected by upsampling. Doing that does not at all change the conclusion our DF coverage - as if you look at the detail without DOF anyway, it is pretty easy to see how much better TAA U is. Something we also tested in GodFall but just did not include in the video. Images of God fall below at my twitter https://twitter.com/i/web/status/1407956857998745600 Edit: Article will probably be updated around noon time after a meeting. Endret 4. juli 2021 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) Kommer egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill? Føler at dette kommer til å bli brukt like mye som DLSS 1.0, altså nada DF gjør sikkert noen feil med spilltestinga si, men det virker som det ikkje finnes noen på hele internet som er bedre til å teste slikt på hele internet heller. Det har vel noe med at "media" er tatt over av influensere som er mere kjøpt og betalt enn DF 😅 Endret 4. juli 2021 av Nizzen Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2021 N o r e n g skrev (8 timer siden): Hvor skal forbedringen egentlig være her? Dette ser ut som kraftig Lumasharpen + veldig svak FXAA. For aliasingen blir ikke redusert (se kassebilen på 0:52) Sammenlign det med denne demoen av MFAA 2x i samme spill, dette har du kunnet aktivere bortimot kostnadsfritt på Nvidia-GPUer fra 900-serien og oppover... Får man en ytelses*økning* med MFAA 2x? Nizzen skrev (18 minutter siden): This is the DF answer: Alex here from Digital Foundry - OP u/badcookies made a point which is very true. I will update our article to reflect this and change the game comparison for TAA U from Kingshunt to Godfall which does not have DOF aperture affected by upsampling. Doing that does not at all change the conclusion our DF coverage - as if you look at the detail without DOF anyway, it is pretty easy to see how much better TAA U is. Something we also tested in GodFall but just did not include in the video. Images of God fall below at my twitter https://twitter.com/i/web/status/1407956857998745600 Edit: Article will probably be updated around noon time after a meeting. Nizzen skrev (4 minutter siden): Kommer egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill? Føler at dette kommer til å bli brukt like mye som DLSS 1.0, altså nada Skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå? (legger ved video for referanse til bildet med timestamp) AMD har ikke prøvd å selge gråstein som gull. De har vært ganske åpne om hva dette er. Battaglia føler jeg prøver å selge sensasjonoverskrift, at han har funnet ut av noe spesielt som AMD har prøvd å holde skjult for "omverdenen". Dette stemmer ikke, AMD har med dette i dokumentasjonen som angår FSR. Som jeg har skrevet tidligere så er ikke dette for "oss" som kjøper latest & greatest av skjermkort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) 9 minutes ago, ExcaliBuR said: Får man en ytelses*økning* med MFAA 2x? Skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå? (legger ved video for referanse til bildet med timestamp) AMD har ikke prøvd å selge gråstein som gull. De har vært ganske åpne om hva dette er. Battaglia føler jeg prøver å selge sensasjonoverskrift, at han har funnet ut av noe spesielt som AMD har prøvd å holde skjult for "omverdenen". Dette stemmer ikke, AMD har med dette i dokumentasjonen som angår FSR. Som jeg har skrevet tidligere så er ikke dette for "oss" som kjøper latest & greatest av skjermkort. Jepp, var derfor jeg skrev: er det egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill? Svaret er tydeligvis : Hell no Endret 4. juli 2021 av Nizzen Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2021 Nizzen skrev (6 minutter siden): Jepp, var derfor jeg skrev: er det egentlig noen til å bruke FSR med nyere generasjon skjermkort i noen spill? Ja, jeg skrev det for halvannen uker siden selv. ExcaliBuR skrev (På 23.6.2021 den 9.39): @Cowboystrekk, absolutt. AMD har heller ikke sagt noe annet enn at det er å forvente i dokumentasjonen. Jeg tror flere underbevisst sammenligner/forventer at dette ligner DLSS når de selv sier det ikke kan sammenliknes i bakgrunn i hvordan teknologien fungerer, men også klager på kvaliteten fordi DLSS er bedre... For meg blir det en selvmotsigelse. Fakta er at bildet blir tegnet på en lavere oppløsning med FSR og så oppskalert. Selvfølgelig vil det resultere i tap. FSR prøver å minimere/maskere det synlige tapet så godt som mulig. FSR er, min mening, heller ikke, i utgangspunktet, for "oss" med high end GPUer, men heller for de som sitter med mid-tier i flere år. At dette gir/kan være med på å gi lenger liv til flere generasjoner skjermkort i alle leire er veldig bra synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 1 minute ago, ExcaliBuR said: Ja, jeg skrev det for halvannen uker siden selv. Ser ut som RX 580 kunne trenge FSR for å kunne hamle opp med GTX 1070 i 2021 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2021 Nizzen skrev (2 minutter siden): Ser ut som RX 580 kunne trenge FSR for å kunne hamle opp med GTX 1070 i 2021 Fordelen da er at FSR kan kjøre på 1070 også 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Nizzen skrev (2 timer siden): Ser ut som RX 580 kunne trenge FSR for å kunne hamle opp med GTX 1070 i 2021 Vega 56 var jo konkurrenten til 1070, men 1060 6gb var konkurrenten til 580 1070 gjør det overraskende bra i 2021! 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Just now, Cowboystrekk said: Vega 56 var jo konkurrenten til 1070, men 1060 6gb var konkurrenten til 580 1070 gjør det overraskende bra i 2021! Han tester vel 580 vs 1070 fordi de koster ca det samme på bruktmarkedet "over there." Dermed blir 580 og 1070 konkurrenter nå ville jeg tro. Hva som VAR er det ingen som bryr seg om Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Nizzen skrev (5 minutter siden): Han tester vel 580 vs 1070 fordi de koster ca det samme på bruktmarkedet "over there." Dermed blir 580 og 1070 konkurrenter nå ville jeg tro. Hva som VAR er det ingen som bryr seg om Joda, godt poeng, men 580 4gb koster langt mindre og yter svært nære Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Just now, Cowboystrekk said: Joda, godt poeng, men 580 4gb koster langt mindre og yter svært nære 580 4GB yter svært nære i nye spill. Nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå