Potetopotato Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Hei! Jeg har nå hatt min volvo s60 2008 på eu kontroll og fikk ikke godkjent pga lyktespyler ikke fungerer???? En så liten feil???? Uansett, er dett dyrt å fikse eller lett å gjøre selv? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) Potetopotato skrev (35 minutter siden): fikk ikke godkjent pga lyktespyler ikke fungerer???? En så liten feil???? Ja, men bare dersom lyktenes lysskilde ikke er av type glødelampe eller halogenlampe. Endret 28. oktober 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) Opplevde det samme på min audi 05. Jeg hadde plomberte tilførselen til lyktene siden slangene til spylerne hadde sprukket dit. Grunnen var at det bare lakk spyleveske hver gang jeg fylte på. Endte at jeg måtte ordne dette selv til etterkontrollen. Så plomberingen måtte av igjen. Hadde ikke sjangs til å fikse lekkasjen på ledningene siden det var jæveltrangt.. Selv om det lakk som en sil på kontrollen måtte jeg få kontroløren til å skynde seg før det rant ut og de ikke virker lengre (virker ikke under 30% veske igjen). Heldigvis var det nok til de spylte ut. Var bare å plombere igjen når jeg kom hjem 🤪 Kan fort bli veldig dyrt alt etter hva som er galt. Vanligvis vil de slutte å spyle hvis det er under er hvis nivå veske igjen for å prioritere frontruten. Hvis ikke er slangene sprukket da det er brukt en mildere type spyleveske som ofte selges på sommeren til -2 grader. sannsynligvis det som skjedde på min bil. Så kommer sprengkulda og det fryses og sprekker. Hvis ikke er motoren gåen. Endret 28. oktober 2020 av Labelle Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Det er påbudt med lyktespyler på biler med xenonlys. Lykten avgir ikke nok varme til at is og snø smelter. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 9 minutes ago, Postkassestativ said: Det er påbudt med lyktespyler på biler med xenonlys. Lykten avgir ikke nok varme til at is og snø smelter. Ironisk nok ikke på biler med LED lys, som avgir enda mindre varme. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Trodde det var for å hindre spredning/strølys som kan blende ved skitne lykter? Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) Spyleveske hjelper vertfall ikke mot snø/frost. Isåfall gjør det vondt værre.. Sedsbergs svar virker mere fornuftig. Endret 28. oktober 2020 av Labelle Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Angrer på at jeg ikke fikk ordna med de gamle fanene fra den gamle pc'en min da jeg bytta til ny. Hadde ca 20 tråder med forskjellige ting som kunne gå galt med bil, og hadde tenkt å lage samletråd. Hadde vel hatt borti 30-40 nå. Det er så mye som koster penger med bilhold. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Postkassestativ skrev (11 timer siden): Det er påbudt med lyktespyler på biler med xenonlys. Lykten avgir ikke nok varme til at is og snø smelter. Kravet til lyktespyler er at lykter med mer enn 2000 lumen skal ha spyler. Det vil i grove trekk si at 35W xenon må ha lyktespyler, mens 25W xenon ikke trenger lyktespyler. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Der røyk snø- og is-teorien. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Leo_ skrev (1 time siden): Kravet til lyktespyler er at lykter med mer enn 2000 lumen skal ha spyler. Det vil i grove trekk si at 35W xenon må ha lyktespyler, mens 25W xenon ikke trenger lyktespyler. Finnes det noen sånne krav til ekstralys som monteres? Feks ledbar? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Disse er som regel fjernlys og de skal man jo slå av ved møtende trafikk uansett. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. oktober 2020 Del Skrevet 29. oktober 2020 Labelle skrev (20 timer siden): Spyleveske hjelper vertfall ikke mot snø/frost. Isåfall gjør det vondt værre.. Sedsbergs svar virker mere fornuftig. Spylevæske kjøpt om vinteren eller blandet selv hjelper mot frost Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Cocola skrev (På 29.10.2020 den 10.50): Finnes det noen sånne krav til ekstralys som monteres? Feks ledbar? Nei, det er ikke krav til spyler på annet enn nærlys med over 2000 lumen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå