Gå til innhold

Hvordan forklare demonstrasjonene mot korona-tiltakene?

lada1

Anbefalte innlegg

Jeg har en forutinntatt mening om at demonstrasjonene (nede i Europa)  mot korona-tiltakene kan sies å ha med sosial sikkerhet å gjøre.

Dersom alle hadde et nedre inntekts-gulv (10.000 kr/mnd ?) så ville det bli langt færre som demonstrerer mot korona-tiltakene og "dugnaden" ville fungere bedre. En slapp da også mange av de tvilsomme krise-pakkene og frislipp som øker smitten.

Greit for de med faste/sikre offentlige stillinger å bli med på "dugnaden" 🙂 . Pandemien har avslørt manglene med dagens "velferd-stat" som mange faller utafor. Tipper at nesten ingen i offentlige stillinger demonstrerer mot korona-tiltakene. De sitter heller hjemme og sparer penger. Mange hundre-tusener for enkelte.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dessverre teorien din er feil. De som demonstrerer er stort sett motivert av egoisme eller de forstår simpelthen ikke hvordan vitenskap og forskning fungerer. Jeg tror kun ett fåtall demonstrerer fordi de har blitt direkte rammet av tiltakene og mistet jobben etc.

I andre land med dårlige sosiale støtteordninger er nok andelen med økonomiske motiv større. 

Endret av Kryptodebunker
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, Kryptodebunker said:

Tror dessverre teorien din er feil. De som demonstrerer er stort sett motivert av egoisme eller de forstår simpelthen ikke hvordan vitenskap og forskning fungerer. Jeg tror kun ett fåtall demonstrerer fordi de har blitt direkte rammet av tiltakene og mistet jobben etc.

I andre land med dårlige sosiale støtteordninger er nok andelen med økonomiske motiv større. 

Gudene vet. Men det kunne også vært mulig for oss dødelige å vite. Ingen har sjekket ut sammenheng mellom "dugnasånd" og f.eks. usikkerhet angående inntekt-situasjon?

Jeg for min del har høstet økonomiske fordeler av pandemien - og er veldig for strenge tiltak 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...