sofokles Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Bjørn Borg og John McEnroe kan bruke pannebånd - de vet hvordan det skal bæres. Den som ikke har serven inne kan gå med hatt. Lenke til kommentar
Klassefest Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg synes det klart går fram av denne tråden at den store majoriteten er i mot pannebånd, og også bærumplagget bandana. Det virker også som de fleste er enige i at JoachimR er en kapitalistisk vestkantsvin. Derfor synes jeg at vi alle kan slutte å gå med pannebånd og bandana mens vi fortsetter å kjempe for at disse plaggene blir feid vekk fra gatene, akkurat som joachim og Carl i hagen vil gjøre med invandrerne. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) (nå kommer modsa og tar deg ) Endret 4. januar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Mye rart du kan ha på hodet. Jeg synes det som er innafor plagget er viktigst jeg da. Ellers kan jeg tilføre at jenter med bandana/skaut/tørkle/etc er ganske nais. Var vel ganske fashion for 4-5 år siden eller no. Edit: (nå kommer modsa og tar deg ) Vil vel si at hvis han kommer fra dette (6 like mye offtopic innlegg) på en side uten advarsel overlever mister klasseparDy dette også.http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=23676&st=440 Endret 4. januar 2004 av FiskePinna Lenke til kommentar
Klassefest Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Ingen kan stoppe en retferdighetens tjener som meg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det siktet kanskje MER til at du postet samme innlegg MINST fire ganger... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Oggabogga! Trollman is in zhe house! La oss alle bare være enige om at majoriteten har et problem med pannebåndet og dets bruk. Ingen kan vel nekte for det? Burde nesten vært en poll, dette. (PS: EID til en viss person) Endret 4. januar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hva vil skje ved et forbud ? Pannebåndsbrukerne vil gå under jorden og utføre sine avskyelige pannebåndsritualer i lukkede selskap der allmenheten ikke vil ha tilsyn og kontroll. Vi må også forvente en voldsom oppblomstring innen pannebåndssmuglingindustrivirksomheten. Prisen på pannebånd vil gå voldsomt opp og alle pannebåndbrukere vil måtte trekke pengene sine ut fra børsen for å finansiere sitt pannebåndforbruk. Det vil gå utover kursene i hvermansens aksjefond og alle vil tape. Og når børspengene er oppbrukt vil pannebåndsbrukerne måtte ty til prostitusjon og vinningskriminalitet og dermed belaste kriminalitetsstatistikken. Rettstaten har neppe ressurser til dette. Det vil være bedre å opprette egne pannebåndrom der brukerne kan fanges opp og gis behandlingstilbud. Holdningskampanjer og forebyggende arbeid vil også kunne bidra til å løse problematikken. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Pannebåndsbrukerne vil gå under jorden og utføre sine avskyelige pannebåndsritualer i lukkede selskap der allmenheten ikke vil ha tilsyn og kontroll. Vi må også forvente en voldsom oppblomstring innen pannebåndssmuglingindustrivirksomheten. Prisen på pannebånd vil gå voldsomt opp og alle pannebåndbrukere vil måtte trekke pengene sine ut fra børsen for å finansiere sitt pannebåndforbruk. Det vil gå utover kursene i hvermansens aksjefond og alle vil tape. Og når børspengene er oppbrukt vil pannebåndsbrukerne måtte ty til prostitusjon og vinningskriminalitet og dermed belaste kriminalitetsstatistikken. Rettstaten har neppe ressurser til dette. Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg ønsker å uttrykke min støtte til Klassefest og HalTan og alle dere andre som har vist deres motstand mot Bandana/Lommetørkle/Snyteklut/Pannebånd (heretter referert til som Pannebånd). Jeg tror vi kan oppsummere debatten m.v.: 1.Funksjonalitet: 1.1 De fleste er enige om at Pannebåndets funksjonelle verdi ligger å holde håret borte fra øynene. Lue brukes til å varme hodet. Ergo, man bruker pannbånd på fotballbanen, tennisbanen eller trimkvarteret, og man bruker lue når det er kaldt på ørene. 1.2 Når det gjelder rusk som Joakim R referer til at er en viktig grunn til å bruke pannebånd, så ble dette greit tilbakevist mange ganger, og de fleste oppegående mennesker skjønner at lue dekker behovet for å holde rusk borte fra håret på en mye bedre måte en pannebånd. 1.3 I debatter om bruken av pannbånd verserer argumenter om at det er for varmt å bruke lue om sommeren. Dekker pannebåndet et behov på en bedre måte enn luen så bruk for all del pannebånd for min del, men jeg har erfart at de fleste som bruker pannbånd bruker det av stilmessige hensyn: 2.Stil 2.1 Pannebånd, luer og andre effekter assosieres ofte med gjenger, hvilket JoakimR o.a. ikke ønsket å bli assoiert med. I særlig grad assosierer jeg Bandana ,som JoakimR ynder å kalle det, med gjengmiljøer. Dette er altså motstridene med tanke på JoakimRs ønskede stilmessige framtreden. 2.2 JoamkimR ønsker å bruke pannbånd fordi han tror/mener dette er "in". Må desverre imidlertid opplyse om at Bandana har sett sin storhetstid for 5-6 år siden og at det bare er krampesosser og gangstere som fremdeles bruker plagget. Og ingen ønsker vel ikke å assosieres med disse gruppene. 2.3 Helt seriøst, det ser jo for jævelig ut. Hvem ønsker å tvinne en snyteklut rundt hodet? 3.Symbolikk 3.1 I dette tilfellet, altså JoakimR o.a. bruk av Bandana, brukes plagget for å illustere sitt samfunnsmessige tilholdssted. Det virker på meg som om JoakimR er svært fornøyd med seg selv og pengene sine (dette er ikke flaming; beskrivelsene som kan oppfattes negative brukes bare for å illustrere et poeng) og bruker Bandanaen for å vise at han penger noe som er viktig for ham å vise, av en eller annen merkelig grunn. Referer derfor til Janteloven som de fleste trolig kjenner til: "Ikke tro at du er noe". Her på sørlandet hvor denne loven står sterkt ville nok JoakimR o.a. sosser blitt utsatt for kraftig mobbing. 3.2. Faktumet at JoakimR har blitt ranet flere ganger er bare en bekreftelse på at flere oppfatter bruken av pannbånet som en gest for å vise at man har penger. Og hvorfor skal man ønske å vise at man har penger? Får man det noe bedre med penger? 3.3 Leve sosialismen. Bandana er en bit av en uøsnket samfunnskultur. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Løsningen på problemet vil naturligvis være offentlig finansierte tilbud for pannebåndsavvenning og rehablitering. Første skritt i riktig rettning blir naturligvis pannebåndsrom, der den avsyndige aktiviteten kan bedrives uten å forsøpple gatebildet. Hva skal de stakkars turistene tro? Når folk går rundt med pannebånd offentlig? Det vil naturligvis også være nødvendige med skjerpet kontroll av import rundt pannebåndsproblematikken. man kan f.eks implementere egne pannebåndsdetektorer på flyplasser og andre innfartsårer. Det er samfunnets ansvar å endelig få bukt med denne syndskapen! KNUS pannebåndene! - Ungdom Mot Pannebånd Og Klut (UMPOK) Endret 4. januar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 hahahaha. Så fordi man har penger, kjøper man bandana(eller "pannebånd") og "sosser" i vei, uten stil eller kultur? Uff og huff- Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Løsningen på problemet vil naturligvis være offentlig finansierte tilbud for pannebåndsavvenning og rehablitering. Første skritt i riktig rettning blir naturligvis pannebåndsrom, der den avsyndige aktiviteten kan bedrives uten å forsøpple gatebildet. Hva skal de stakkars turistene tro? Når folk går rundt med pannebånd offentlig? Det vil naturligvis også være nødvendige med skjerpet kontroll av import rundt pannebåndsproblematikken. man kan f.eks implementere egne pannebåndsdetektorer på flyplasser og andre innfartsårer. Det er samfunnets ansvar å endelig få bukt med denne syndskapen! KNUS pannebåndene! - Ungdom Mot Pannebånd Og Klut (UMPOK) JA! PÅ lik linje med røkere, har vi bandanabrukere krav på egne rom. I først omgang. Så skal vi belegges med en hyggelig liten avgift, på, hva skal vi si, 70 %? Men dette kommer ikke til å stoppe bandanabrukerne! Derfor blir man nødt til å innføre et forbud ved bruk av bandana på spisesteder som ikke kan defineres som klubber med begrenset adgang. Men, det holder fortsatt ikke! Neste steget er å få bandanasalget inn på vinmonopolet. Her skal det være et lite snuskehjørne hvor bandanaer kan omsettes sammen med den nå lovlige "trødærske husfliden". Deretter kommer vi til å forby apparater som kan brukes til hjemmesying av bandanaer. Bøter på 50 000 kroner skal sette en stopper for det. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 KNUS pannebåndene! Jeg tror man må finne en mer egnet destruksjonsmetode da de fleste pannebånd kommer i uknuselig utførelse. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 BRENN! BRENN! BRENN! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 hahahaha. Så fordi man har penger, kjøper man bandana(eller "pannebånd") og "sosser" i vei, uten stil eller kultur? Uff og huff- Det at sjefen svarte ja under sier jo litt da. Dvs, at hvis f.eks. sjefen vant 1 million i lotto skulle han bynt å sosse rundt med bandana? Da sier det bare noe om misunnelse elns når sjefen svarte ja på det. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 SElvfølgelig, alle som har lyst til å være sosser/gangmembers/noeannetlatterlig går med bandana. SÅ hvis jeg fikk det for meg at jeg fikk veldig lyst til å bli oppblåst sossegutt så ville nok jeg kjøpt bandana. Nå er det vel egentlig ingen med noe inni tenkeboksen som vil være oppblåst soss. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 nei da alle sammen! For å være "soss" må man nok gjøre mer! Da må man ha homsete skjorter med kraven opp, og helst skal piquene være i homsete farver også. Gjerne slitte jeans også, eller piratbukser eller noe annet homo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå