Gå til innhold

Liten Android telefon fra 4000-8000 kr

John-B

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter telefon som kan erstatte min Honor 10. Jeg ville egentlig bytte til iPhone 12, men den lanseringen var så skuffende at det blir uaktuelt.

Vil ha omtrent samme størrelsen, dvs, rundt 70mm bredde, lignende iPhone 12.

5G helt unødvendig, vil gjerne slippe å betale mye ekstra for det.

Foretrekker så ren Android som mulig.

Listen over telefoner er vel egentlig ganske kort med disse rimelig simple kriteriene?

Pixel 5 og Galaxy S20 FE er kanskje de heteste kandidatene? Men synes Pixel 5 virker ganske overpriset...

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pixel 5 er utrolig oveepriset i Norge per dags dato ja, og det blir svindyrt å importere en også.

Xperia 5 ll er ganske liten og har flaggship hardware. Koster vel litt over budsjettet ditt dog.

For noen uker siden kunne fikk man med få med ettt headsett til en verdi på rundt 3 tusen. Kunne solgt det for 2 tusen og kommet under budsjettet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Var iPhone 12 lanseringen en skuffelse? De ligger en hel generasjon forran på cpu, effektivitet og lanserer igjen markedsledende kamera. Samt at du får apper som er mye mer polert og virker bedre enn med noen android telefon. 

når det er sagt om deg skal være android og i mid-range prisklassen så må oneplus nord være en vinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, minim said:

Var iPhone 12 lanseringen en skuffelse?

- Fortsatt markedets minste display i forhold til tilgjengelig areal (gigantisk notch)
- 5G som er hovedgreien er jo fullstendig unødvendig i Norge hvor vi har 4G
- Ikke 90Hz++ display
- Ikke USB-C, og heller ikke med en lader i esken. Ekstremt treg lading om en skal bruke eksisterende ladere
- Kun 64GB standard lagringsplass.

Dette er spesifikasjoner en finner i telefoner til under 3000 kr, da blir det regelrett komisk å forlange 9000 for noe sånt.

Prosessor er for meg ganske irrelevant, har aldri opplevd min 2 år gamle 3500 kroners telefon som spesielt treg.

Endret av John-B
Lenke til kommentar
3 hours ago, Venesis said:

Oneplus Nord som nevnt her tidligere.

6 hours ago, bbios said:

Hva me oneplus?

OnePlus hadde vært perfekt, men jeg trodde jeg gjorde ganske klart at jeg ville ha en liten telefon... OnePlus har jo bare svære telefoner...

Lenke til kommentar
John-B skrev (20 minutter siden):

- Fortsatt markedets minste display i forhold til tilgjengelig areal (gigantisk notch)
- 5G som er hovedgreien er jo fullstendig unødvendig i Norge hvor vi har 4G
- Ikke 90Hz++ display
- Ikke USB-C, og heller ikke med en lader i esken. Ekstremt treg lading om en skal bruke eksisterende ladere
- Kun 64GB standard lagringsplass.

Dette er spesifikasjoner en finner i telefoner til under 3000 kr, da blir det regelrett komisk å forlange 9000 for noe sånt.

Prosessor er for meg ganske irrelevant, har aldri opplevd min 2 år gamle 3500 kroners telefon som spesielt treg.

Ja, men markedsledende skjermlås. Når jeg hadde xiaomi nå med fingeravtrykk/bilde føltes det som å få åresvis tilbake i tid. Vel verdt notchen imo, men det er en smakssak. 

alle topp telefoner leveres med det nå. Enig i at det er bare fjas, men man kan deaktivere det i det minste.

90hz betyr nada for min del. Har 60Hz på jobb pcen og skrudde fort sv 90Hz på xiaomien for å spare batteri. Kaller du 5g for gimmick så bør jammen 90Hz kalles for det også. 

det er rett. Jeg lader uansett om natten på ladeplaten og da har jeg strøm ut dagen så har aldri sett på det som noen big deal. 50w lading på den jeg har nå har vært fint om man glemte å lade, men det er bare litt planlegging. De fleste sover nok timer til å få den ladet fullt på natten.

men her kan du ha telefon i mange år. Husk at dette er ikke en telefon som produsenten knapt gidder å oppdatere etter lansering. 5-6år gamle telefoner får samme oppdateringer på samme dagen som nye telefoner får det. Dette gjør at de fleste beholder telefonene lenger og sånn sett får mer valuta for penga.

ang økonomi på telefoner så kan jeg fortelle deg at de dyreste telefonene jeg har er android telefoner. De er helt håpløse å bli kvitt på brukten og ihvertfall til fornuftig pris. iPhone Holder seg meget godt om du bytter engang i året. 

Men for all del velg gjerne noe annet for min del. Tror nok mange går glipp av en god telefon opplevelse fordi skylappene er på :p 

Lenke til kommentar
John-B skrev (45 minutter siden):

OnePlus hadde vært perfekt, men jeg trodde jeg gjorde ganske klart at jeg ville ha en liten telefon... OnePlus har jo bare svære telefoner...

Gikk nå litt fort unna her ja :) 

Forresten  sjekk målene på den ene som er aktuelt for dæi, S20FE. Ikke liten akkurat  telefon. 

Men anyways, liten Android? Da har du i grunn  Pixel5 , Pixel 4A , Samsung s10e. 
Samt s10 og s20 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...