AfterGlow Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Kan skyldes at de forbereder seg på bakoverkompatibilitet på PlayStation 5. Sony skal ha forbedret lastetidene kraftig i egne spill på PlayStation 4 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Men hva går det ut over? Hvis det var slik at de kunne kuttet lastetidene uten tap hadde de jo gjort det for lenge siden. Det mest logiske er vel å ha kuttet forhåndsinnlasting av innhold men heller ha det streamet når man spiller, som ikke vil være noe problem på PS5 men på PS4 burde det da føre til en del pop-in. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Civilix skrev (32 minutter siden): Men hva går det ut over? Hvis det var slik at de kunne kuttet lastetidene uten tap hadde de jo gjort det for lenge siden. Ps5 var vel ikke på markedet for lenge siden, så ser ikke hvordan de skulle klart å kjøre ps4 spill på den tidligere. Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Iki skrev (2 timer siden): Ps5 var vel ikke på markedet for lenge siden, så ser ikke hvordan de skulle klart å kjøre ps4 spill på den tidligere. Les artikkelen igjen (og gjerne kildene). Her handler det om at spillene har fått kortere lastetider på PS4 også. Civilix skrev (3 timer siden): Men hva går det ut over? Hvis det var slik at de kunne kuttet lastetidene uten tap hadde de jo gjort det for lenge siden. Det mest logiske er vel å ha kuttet forhåndsinnlasting av innhold men heller ha det streamet når man spiller, som ikke vil være noe problem på PS5 men på PS4 burde det da føre til en del pop-in. Nei, det streames ikke noe. Det kan rett og slett bare tenkes at de har lært noe om komprimering mens de har optimalisert dette for PS5. Eller at firmware på PS4 er blitt bedre siden spillet ble laget. Mye som kan være grunnen, og det trenger ikke gå på bekostning av noe. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 1. Det jobber antakeligvis mange programmerere med R&D hos Sony sin PS-avdeling. 2. Det er ikke alltid at enhver kodelinje er åpenbar. 3. If it ain't broken, don't fix it Det er muligens at noen skrev en kodesnutt sommeren 2013, og måtte skynde seg for å bli ferdig før han eller hun skulle ta ferie, og tok noen snarveier. Fordi koden har fungert, så er det kanskje ingen som har satt seg ned og lest hva koden faktisk gjør, og sjekket opp dette med tilhengende kodelinjer. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Gringorilla skrev (2 timer siden): Les artikkelen igjen (og gjerne kildene). Her handler det om at spillene har fått kortere lastetider på PS4 også. "som forberedelse til bakoverkompatibiliteten til den kommende PlayStation 5-konsollen." Har lest den. Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 (endret) Iki skrev (På 27.10.2020 den 15.06): "som forberedelse til bakoverkompatibiliteten til den kommende PlayStation 5-konsollen." Har lest den. Om du har lest den så misforstår du. Artikkelen handler om at idet spillene har blitt patchet for å passe til PS5-lastetidene, så har PS4-spill også blitt raskere PÅ PS4. Og det Civilix mener er at dersom lastetidene kan kuttes såpass mye på PS4 nå, så er det noe de burde gjort tidligere også. Endret 2. november 2020 av Gringorilla 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 (endret) Gringorilla skrev (58 minutter siden): Om du har lest den så misforstår du. Artikkelen handler om at idet spillene har blitt patchet for å passe til PS5-lastetidene, så har PS4-spill også blitt raskere PÅ PS4. Og det Civilix mener er at dersom lastetidene kan kuttes såpass mye på PS4 nå, så er det noe de burde gjort tidligere også. Men det er altså noe som kun ble gjort da de begynte på ps5. Altså kunne de ikke gjort det tidligere. Slik du selv skriver. "Det kan rett og slett bare tenkes at de har lært noe om komprimering mens de har optimalisert dette for PS5. " Endret 2. november 2020 av Iki 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Iki skrev (1 time siden): Slik du selv skriver. Jeg står for det jeg skrev. Men det går fortsatt ikke overens med det du skrev: Iki skrev (På 27.10.2020 den 9.25): Ps5 var vel ikke på markedet for lenge siden, så ser ikke hvordan de skulle klart å kjøre ps4 spill på den tidligere. Det at de har oppdaget en ny måte å komprimere på var 1) bare et forslag fra min side, og 2) ikke nødvendigvis i sammenheng med PS5 og kunne sannsynligvis ha vært oppdaget tidligere. Det er jo ikke slik at hardwaren er endret på PS4 og heller ikke slik at softwaren ikke kunne endres uten at PS5 eksisterer. Men vi er jo stort sett enige, så ingen vits å diskutere egentlig. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 2. november 2020 Del Skrevet 2. november 2020 Alt er jo mulig, men så kraftig reduksjon bare på grunn av komprimering... For de som ikke har lest mer enn artikkelen her på gamer, vi snakker om f.eks. i last of us når du starter opp ett nytt game kuttes lastetiden fra 90 sekunder til 13 sekunder. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå