i-am Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 OVERKLOKKING.NO og OVERKLOKKING.DA I "gamle" dager, DA var det artig og overklokke , ja jeg husker de dagene jeg kunne sparke min AMD K6 2 300MHZ opp til 400MHZ med en helt vanlig coolermasterkjøler :smile: Og alt dette bare ved og flytte på noen jumpere på hovedkortet :smile: Ja det var artig den gangen fordi det var lett og overklokke og jeg kunne da måle en ytelsesendring ca 30% på CPU etter og ha overklokket Det var tider det ja da gikk spillgrafikken opp med 15-25% ,da spill før var mere CPU avhengig den gangen enn nå. Men NO gidder jeg ikke bry meg med sånt ,ja man må jo nesten være proff "optiker" i nøyaktighet for og kunne koble sammen L1 broene på en AMD XP CPU, og gjør man en liten feil så fucke man jo opp en hel masse :sad: BIG RISK !!! :sad: Bare for og få ytelsen opp ca 10 til max 15% på CPU Noe som utgjør kanskje en ytelsesøkning på 5% på spilling da spill i dag er mere grafikkortavhengig en før. Nei takke meg til de gode "gamle" tider DA overklokking var OVERKLOKKING :smile: [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-07 05:00 ] Lenke til kommentar
Akke Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Husker jeg overklokka en Pentium 90'n til 120MHz. Dæven det gikk unna :smile: Den hadde ikke CPU vifte engang. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Umm.. å overklokke fsb er ikke farlig nei =) kaller en øking fra 1.6ghz til 2.4ghz ganske bra jeg, i tillegg blir det fet fsb øking.. Resultatet blir nok ganske så mye mere en 5% i spilling :smile: Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei hei hei.... Litt utfordring gjør det jo det hele bare mer interessant! Jeg syns det var ganske kjedelig før jeg, hadde en gammel celly 533 som gikk på 600, ferdig med det. Det var alt jeg kunne gjøre. Nå finnes det jo haugevis av bios instilinger, du kan klokke både fsb og multiplier, OG skjermkort. Syns det er blitt gøyere jeg...Og gjør du det riktig kan du få mye høyere ytelsesøkning enn før, så det så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå