NTB - digi Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Equinor holder petroleumsanlegg stengt i ett år etter brann Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Kva skjer då med gassen frå Snøkvit? Vert produksjonen stansa til utbetringane er ferdige? 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Quote Det er arbeidsomfanget fra disse følgeskadene som er mest omfattende, og stansens varighet vil avhenge av leveransetid på nødvendig utstyr. Hva koster det å stenge ned hele snøhvitfeltet i ett år, fremfor å faktisk ha et lager med reservedeler i norge? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 likferd skrev (2 minutter siden): Hva koster det å stenge ned hele snøhvitfeltet i ett år, fremfor å faktisk ha et lager med reservedeler i norge? Jeg er redd man da må bygge et ekstra petroleumsanlegg som står klar til å starte opp da. For uansett om du har deler klar så tar det lang tid å kartlegge alle skader og bytte ut materiell. Og om det er skader på bygninger og større konstruksjoner så er ikke det noe man bare kan bytte ut veldig enkelt. 1 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Det er fortsatt ei 132kV linje ut der som dei sikkert kan hente litt frå, men om dette er nok tvilar eg på. Kraftverket har som regel produsert på 150-200MW. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 14 hours ago, Gazer75 said: Det er fortsatt ei 132kV linje ut der som dei sikkert kan hente litt frå, men om dette er nok tvilar eg på. Kraftverket har som regel produsert på 150-200MW. Var det kraftverket som brann? Melkøya skal elektrifiserast frå land uansett, so då vil det kanskje løne seg å famskunde den utbygginga i staden? 420 kV Skaidi-Hammerfest (54 km) og Skaidi-Varangerbotn. Balsfjord-Skaidi er vel allereie under bygging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå