Gustav34 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Hei! Jeg har gutterommet mitt på garasjeloftet. Der har jeg stereoanlegg med høyttalere og platesamlingen. Rommet er ca. 3,5x7m. De to veggene på 7m er knevegger med en høyde på ca. 1m, mens de to korteste veggene/endeveggene skrår inn i toppen. Jeg har hele tiden hatt høyttalerne stående foran den ene kneveggen og peke mot den andre kneveggen der jeg har sofa. Jeg syns det til tider kan bli vel mye bass, men er usikker på om det er rommet som gjør det. Burde jeg snu hele greia 90 grader og plassere høyttalerne foran en endevegg? Da får de nesten 7 m fritt rom foran seg. Er det noen som har tips her? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Et tips er å plassere høytalere der du for det meste har tenkt til å sitte. Gå så rundt i rommet og lytt etter den beste lyden. Der den beste lyden er skal du plassere høytalere. Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 25. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2020 Det var et godt tips! Nå er det slik at jeg godt kan flytte på sofaen for å få bedre lyd. Nå står den med ryggen inntil en knevegg, men jeg kan like gjerne sette den ut i rommet med en sofaende mot kneveggen. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg er ingen ekspert, men jeg leste det et sted. Jeg har hatt samme problem, men motsatt. For lite bass. Rom med skråtak. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Psykake skrev (På 25.10.2020 den 22.05): Et tips er å plassere høytalere der du for det meste har tenkt til å sitte. Gå så rundt i rommet og lytt etter den beste lyden. Der den beste lyden er skal du plassere høytalere. det er hvordan du plaserer en sub og ikke vanlige høytalere. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Mato skrev (32 minutter siden): det er hvordan du plaserer en sub og ikke vanlige høytalere. Takk for oppklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå