Läkerol Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Kom helt tilfeldigvis over en rubrikkannonse for ørevoks, og trykker inn på denne: https://q-grips.com/tools/earcleaning-no.php?pool=uryufdeawswedxtf34f5g6h86hhg4df67gb&park=d5ts3432sdg3bg4hjnn5j5j7ty7h7jtkjbsferdg&affId=C8F7AE66&c1=no&c2=retarget&gclid=EAIaIQobChMIxqKN8u7N7AIVIEEVCB2yOAY6EAEYASAAEgKb-PD_BwE Og her er vel alt diktet opp av de som står bak nettsiden, med blant annet: - Dr. Lars Scheldrup som går god for produktet. Denne doktoren eksisterer ikke så vidt jeg ser. - Facebook integrasjonen er helt åpenbar falsk med kun amerikanske personer som har kommentert også videre. Dette er kun et eksempel, for det begynner å florere med tilsvarende annonser som popper opp på alle landets nettaviser. Og da kommer mitt spørsmål, dette må vel gå i mot markedsføringsloven eller lignende? Mange svindelsaker starter med slik markedsføring. Kjenner jeg skulle ønske at det ble slått ned på slikt når det er null troverdighet. Når det er sagt har jeg ingen mistanke om at dette er svindel, bare en oppdiktet historie om hvor bra dette produktet "liksom" er. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Svindel eksisterer fordi det finnes naive folk som går på. Gang etter gang. 1. Sjekk om nettside er norsk eller ikke 2. Dersom norsk, let opp firma i brreg.no og 1881.no for å kartlegge eierforhold Utenlandske nettsider kan lire av seg what so ever. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 28. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2020 Luske_Ludvig skrev (På 23.12.2020 den 11.16): Svindel eksisterer fordi det finnes naive folk som går på. Gang etter gang. 1. Sjekk om nettside er norsk eller ikke 2. Dersom norsk, let opp firma i brreg.no og 1881.no for å kartlegge eierforhold Utenlandske nettsider kan lire av seg what so ever. Det er mulig min formulering ble misvisende - men jeg tenkte mer på ekte nettsider som ikke direkte bedriver svindel, men som benytter seg av slike falske anbefalinger og falske navn på ekspertise og fornøyde kunder for å selge mer. Et enda bedre eksempel er StayClassy. På nettsidene er det stort sett bare fornøyde kunder på alle produkter, men på tredjeparts sider for tilbakemelding av firmaer er det knapt en eneste fornøyd kunde. 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Er man ikke da uansett raskt over i grensen til svindel, siden et produkt antakelig ikke har de egenskapene som selger skryter av? Hadde det hatt de gode egenskapene som kjøper skal lures til å tro, hadde det vært mange ekte garantister for virkningen... Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2020 Pop skrev (9 timer siden): Er man ikke da uansett raskt over i grensen til svindel, siden et produkt antakelig ikke har de egenskapene som selger skryter av? Hadde det hatt de gode egenskapene som kjøper skal lures til å tro, hadde det vært mange ekte garantister for virkningen... Jo, dette er jeg jo enig i. Litt vanskelig å definere, for du har jo de som regelrett lurer deg og kanskje tapper kontoen, og de som «lurer» deg til å kjøpe et dårlig produkt. Uansett skulle jeg ønske misvisende markedsføring ble slått hardere ned på. Men jeg forstår jo samtidig at dette er et uoversiktlig fel som er vanskelig å overvåke. Annet eksempel på misvisende er evigvarende førpriser. Dette er det også mange haier på, blant annet nevnte Stayclassy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå