MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Tåkefyrste skrev (Akkurat nå): Det er denne konklusjonen ekstremvenstre har i mange tilfeller. Om man på noen måte er kritisk til innvandring så betyr det i deres bittesmå hoder at man ønsker å deportere eller utrydde alle innvandrere som allerede bor i norge. "Venstreblivne" er begrepet på folk som er så venstreekstreme at de er helt skadet i hodet. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Drunkenvalley skrev (17 minutter siden): Det mest openbare problemet med det er at @MetalAndy92 foreslår etnisk utrydning. Alt mindre enn det og du er ikkje norsk i hans auge. Hvor foreslår han etnisk renskning? Og hva er det å være norsk? Man kan selvsagt definere hva som er norsk, med å si det så enkelt som at man har bodd i Norge i X-antall år. Man kan også utbrodere hva det er å være norsk, med eksempelvis å spise pølse og is og gå i tog på 17mai, bidra på dugnad, bruke sin stemmerett, gå på ski på vinteren og andre ting som er typisk norsk. Så kommer det vanskelige, hvordan skal man faktisk definere hva som er norsk, og er det viktig å ta vare på den norske kulturarven? Betyr det noe om Norge endrer seg totalt, eller gjør det ikke? For min del, er det viktig at folk som kommer hit, bidrar til å bygge oppunder alt det vi har jobbet lenge for at skal være bra i landet, at man forstår hvilke verdier som er viktig i Norge, og at man aksepterer og ønsker å leve slik. Total assimilering er jeg ikke for, jeg bryr meg ikke filla om folk ikke vil spise pølse, det er ikke så veldig viktig, men jeg har ett sterkt ønske om at folk som kommer hit, faktisk etterhvert ønsker å bidra med det de kan, for å fortsette å bygge oppunder velferdssamfunnet vi faktisk har. Og... det synes jeg faktisk de aller fleste klarer, men vi kan bli mye flinkere til å jobbe med å få de til å bli med på lasset enda mer, ett slags felles ansvar der altså. I tillegg, så mener jeg at man til enhver tid bør ha en restriktiv innvandringspolitikk, ikke fordi jeg mener vi ikke skal hjelpe noen, men fordi vi rett og slett ikke er istand til å integrere folk hvis bare åpner grensene og ikke har en plan for hvordan disse menneskene skal ta til seg, og bli en del av det norske samfunn. Endret 25. oktober 2020 av Baranladion 3 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) 23 minutes ago, MetalAndy92 said: Hva er bullshit? Hele den idiotiske oppramsingen din. Alle som er født og oppvokst i Norge er norske. Endret 25. oktober 2020 av ism_InnleggNO Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) "Cultural genocide" er praksisen av å utrydde personers religion, kultur, og generelt alt som identifisere deiras folkeslag til beste emne. Me har utover siste århundrene sett fleire eksempler av det forsøkt. Ei fin artikkel her beskriv mange av forsøkene på å utrydde folkeslag. Men den inkluderer litt meir enn kva eg sikte til. Canada deriblant forsøkte dette med indianere. Quote The residential school system was established following the passage of the Indian Act in 1876. The system was designed to remove children from the influence of their families and culture with the aim of assimilating them into the dominant Canadian culture.[67] The final school closed in 1996.[68] Norge gjorde det med samer. ...Suspekt nok er det lite å finne av det no plutselig på wikipedia, sjølv om det var kjent sida eg gjekk på ungdomsskole at me hadde fjernet barna deiras frå heimane deiras, tvunge dei til å ta norske namn, tale norsk tunge, osv. Endret 25. oktober 2020 av Drunkenvalley 2 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 ism_InnleggNO skrev (Akkurat nå): Hele den idiotiske oppramsingen din. Da får du heller forklare hva som er bullshitt. En å komme med tåpelige argumenter som "bullshit!" 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) Drunkenvalley skrev (5 minutter siden): "Cultural genocide" er praksisen av å utrydde personers religion, kultur, og generelt alt som identifisere deiras folkeslag til beste emne. Me har utover siste århundrene sett fleire eksempler av det forsøkt. Ei fin artikkel her beskriv mange av forsøkene på å utrydde folkeslag. Men den inkluderer litt meir enn kva eg sikte til. Canada deriblant forsøkte dette med indianere. Norge gjorde det med samer. ...Suspekt nok er det lite å finne av det no plutselig på wikipedia, sjølv om det var kjent sida eg gjekk på ungdomsskole at me hadde fjernet barna deiras frå heimane deiras, tvunge dei til å ta norske namn, tale norsk tunge, osv. Men er det ikke en forskjell på å kreve at ett urfolk tar ibruk en ny taleform, kontra å kreve at folk som rømmer hit for å få ett nytt liv gjør det? Hvordan skal samfunnet bli bedre, dersom det ikke settes noen krav til de nyankomne? At de lærer seg språk og kultur er vel ett ganske stort kriterium for å i det hele tatt klare seg på egenhånd? Man kan argumentere for at vi skal jo bare hjelpe de, så om de kommer hit og bare leve på almisser så er det bedre enn det livet de hadde, men det er isåfall bare en bjørnetjeneste, det er ingen som får ett bedre liv av å ikke være til nytte og kun leve på penger gitt av noen andre. hvordan skal en flyktning fra Afghanistan klare seg på egenhånd, hvis man skal la vedkommende få leve etter regler fra gamlelandet, der de ikke skal la seg styre av kvinner, ikke kan håndtere svin og ikke snakker norsk? Det er jo ganske viktig, at de forstår at sånn er det i Norge, og at man må akseptere dette for å kunne klare seg på egenhånd. Endret 25. oktober 2020 av Baranladion 1 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Baranladion skrev (8 minutter siden): Hvor foreslår han etnisk renskning? Og hva er det å være norsk? Man kan selvsagt definere hva som er norsk, med å si det så enkelt som at man har bodd i Norge i X-antall år. Man kan også utbrodere hva det er å være norsk, med eksempelvis å spise pølse og is og gå i tog på 17mai, bidra på dugnad, bruke sin stemmerett, gå på ski på vinteren og andre ting som er typisk norsk. Så kommer det vanskelige, hvordan skal man faktisk definere hva som er norsk, og er det viktig å ta vare på den norske kulturarven? Betyr det noe om Norge endrer seg totalt, eller gjør det ikke? For min del, er det viktig at folk som kommer hit, bidrar til å bygge oppunder alt det vi har jobbet lenge for at skal være bra i landet, at man forstår hvilke verdier som er viktig i Norge, og at man aksepterer og ønsker å leve slik. Total assimilering er jeg ikke for, jeg bryr meg ikke filla om folk ikke vil spise pølse, det er ikke så veldig viktig, men jeg har ett sterkt ønske om at folk som kommer hit, faktisk etterhvert ønsker å bidra med det de kan, for å fortsette å bygge oppunder velferdssamfunnet vi faktisk har. Og... det synes jeg faktisk de aller fleste klarer, men vi kan bli mye flinkere til å jobbe med å få de til å bli med på lasset enda mer, ett slags felles ansvar der altså. I tillegg, så mener jeg at man til enhver tid bør ha en restriktiv innvandringspolitikk, ikke fordi jeg mener vi ikke skal hjelpe noen, men fordi vi rett og slett ikke er istand til å integrere folk hvis bare åpner grensene og ikke har en plan for hvordan disse menneskene skal ta til seg, og bli en del av det norske samfunn. Du er klar over at kultur er mer enn mat ikke sant? At de skal assimileres betyr at de skal adoptere våre verdier. Hva slags mat folk spiser hjemme om det er grandis, kebab, tandoori, flesk i duppe eller lasagne er helt uten betydning. Det har ingenting med hva som er norsk kultur eller det å være integrert å gjøre. Ja, det er viktig å ta vare på den norske kulturarven. Hva er så galt med den at må utslettes og erstattes med noe annet? Norge skal selvsagt ikke måtte endre seg fordi det har kommer folk fra andre land hit. 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Just now, Baranladion said: Men er det ikke en forskjell på å kreve at ett urfolk tar ibruk en ny taleform, kontra å kreve at folk som rømmer hit for å få ett nytt liv gjør det? Kvifor skulle det vore ein forskjell? Meine du det er ok å be folk forlate sin kulturelle identitet fordi... ...kvifor er deiras kulturelle identitet eit problem igjen? Om dei kan prate norsk og følger norsk lov er det vel ingenting i veien for å vera norsk og muslim? 1 minute ago, Baranladion said: Hvordan skal samfunnet bli bedre, dersom det ikke settes noen krav til de nyankomne? At de lærer seg språk og kultur er vel ett ganske stort kriterium for å i det hele tatt klare seg på egenhånd? Lære seg norsk språk for å tillate deltakelse i norsk samfunnet, og lære kva norsk kultur og la dei nyte det til den grad dei ynskje er greit. Det som blir fremmet her er at nokon ikkje er norsk med mindre dei forlater kulturen sin. Dette er ikkje greit. 2 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 2 hours ago, MetalAndy92 said: Det finnes forskjellige måter å være norsk på. Ja, men de er alle norske. 2 hours ago, MetalAndy92 said: 1.Etnisk norsk: Norsk av opprinnelse og har norsk som morsmål. 2.Kulturelt norsk: Assimilert inn i den norske kulturen. Dette er din definisjon og den er bare vås. Alle barn som er født og oppvokst i Norge har norsk som morsmål. Det er også mange innvandrere som har kommet til Norge, men som føler sterkere tilknytning til Norge enn hjemlandet. Spesielt om de kom hit som barn. Disse er også nordmenn. Selv om de ikke har norsk som morsmål. Kulturell assimilering er det ingen andre en rasister som maser om. 2 hours ago, MetalAndy92 said: Nordmenn setter ikke barnehijab på barn, slik er det bare. Selvsagt er det mange nordmenn som gjør det. 2 hours ago, MetalAndy92 said: Hvor stor andel av innvandrere i Norge anser seg som nordmenn tror du fremfor familiens kulturelle og etniske bakgrunn? Veldig mange, men holdninger som du fremviser her gjør det vanskeligere enn det trenger å være. 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 MetalAndy92 skrev (2 minutter siden): Du er klar over at kultur er mer enn mat ikke sant? At de skal assimileres betyr at de skal adoptere våre verdier. Hva slags mat folk spiser hjemme om det er grandis, kebab, tandoori, flesk i duppe eller lasagne er helt uten betydning. Det har ingenting med hva som er norsk kultur eller det å være integrert å gjøre. Ja, det er viktig å ta vare på den norske kulturarven. Hva er så galt med den at må utslettes og erstattes med noe annet? Norge skal selvsagt ikke måtte endre seg fordi det har kommer folk fra andre land hit. Ja, og slik jeg oppfatter det så gjør de fleste det, men det er særdeles mange som kicker på at kvinner går i hijab osv. Er det virkelig så farlig? Er det en trussel for de norske verdiene? Nei, det er ikke det. De grunnleggende norske verdiene er at man jobber det man kan, og bidrar til samfunnet. 1 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (4 minutter siden): "Cultural genocide" er praksisen av å utrydde personers religion, kultur, og generelt alt som identifisere deiras folkeslag til beste emne. Me har utover siste århundrene sett fleire eksempler av det forsøkt. Ei fin artikkel her beskriv mange av forsøkene på å utrydde folkeslag. Men den inkluderer litt meir enn kva eg sikte til. Canada deriblant forsøkte dette med indianere. Norge gjorde det med samer. ...Suspekt nok er det lite å finne av det no plutselig på wikipedia, sjølv om det var kjent sida eg gjekk på ungdomsskole at me hadde fjernet barna deiras frå heimane deiras, tvunge dei til å ta norske namn, tale norsk tunge, osv. Er det fint på tangerudbakken i går kveld? Nei, det er ikke kulturelt folkemord, da man ikke utsletter noen. Men assimilerer innvandrere inn i våre verdier og kultur. Det har ikke noe med folkemord å gjøre. Du synes det er folkemord å kreve at innvandrere fra kulturer med fullstendig forskjellig og ofte motstridende kulturer skal tilpasse seg oss eller adoptere våre verdier om de vil være her. Ja, huff og huff. Det er jo folkemord å nekte dem å kutte vekk klitten på sin 5 år gamle datter, putte hijab på døtrene sine, behandle kvinner som undermennesker, sende barn på koranskole i hjemlandet hvor de blir mishandlet og banket. Det er folkemord å forvente at de aksepterer at vi har likestilling, ytringsfrihet og individuell frihet her. Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 5 minutes ago, MetalAndy92 said: Ja, det er viktig å ta vare på den norske kulturarven. Hva er så galt med den at må utslettes og erstattes med noe annet? Norge skal selvsagt ikke måtte endre seg fordi det har kommer folk fra andre land hit. Et ekstremt naivt syn på kultur. Den norske kulturarven kan ikke utslettes og den samtidige kulturen er alltid i endring. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Baranladion skrev (1 minutt siden): Ja, og slik jeg oppfatter det så gjør de fleste det, men det er særdeles mange som kicker på at kvinner går i hijab osv. Er det virkelig så farlig? Er det en trussel for de norske verdiene? Nei, det er ikke det. De grunnleggende norske verdiene er at man jobber det man kan, og bidrar til samfunnet. Hijab er en måte å markere utenforskap på. En bevisst måte å skille seg ut på fra majoritetsbefolkningen. En måte å vise at man er en ærbar muslimsk kvinne. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Så nå fremmer @MetalAndy92 white genocide konspirasjonen. 1 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 minute ago, MetalAndy92 said: Hijab er en måte å markere utenforskap på. En bevisst måte å skille seg ut på fra majoritetsbefolkningen. En måte å vise at man er en ærbar muslimsk kvinne. Hijab er bare utenforskap dersom idioter definerer det som utenforskap. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (2 minutter siden): Kvifor skulle det vore ein forskjell? Meine du det er ok å be folk forlate sin kulturelle identitet fordi... ...kvifor er deiras kulturelle identitet eit problem igjen? Om dei kan prate norsk og følger norsk lov er det vel ingenting i veien for å vera norsk og muslim? Lære seg norsk språk for å tillate deltakelse i norsk samfunnet, og lære kva norsk kultur og la dei nyte det til den grad dei ynskje er greit. Det som blir fremmet her er at nokon ikkje er norsk med mindre dei forlater kulturen sin. Dette er ikkje greit. Fordi, hvis man skal ha masse folk hit som ikke er istand til å kommunisere, så er de helt ute av stand til å kunne ta del i samfunnet. Ja, man skal ikke bruke slike metoder om man brukte mot samene, men det er da viktig at man forstår norsk, og skjønner norske lover og regler hvis man skal bo her, er ikke det opplagt`? Kulturen og tradisjonene skal man selvsagt få lov å beholde. 1 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 ism_InnleggNO skrev (Akkurat nå): Et ekstremt naivt syn på kultur. Den norske kulturarven kan ikke utslettes og den samtidige kulturen er alltid i endring. Om du sier at Ramadan og eid er en norsk tradisjon eller en del av norsk kultur, så sier jeg NEI! Det er det ikke. Med tanke på segregeringen og de skarpe motsetningene mellom mange kulturelle i uttrykk i muslimske kulturer og den norske så smelter de nok ikke sammen. Norsk kultur forandrer seg ikke etter islam og blir islamisert. Hadde Norge vært Norge om 70% av befolkningen i Norge var arabere? 2 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Drunkenvalley skrev (1 minutt siden): Så nå fremmer @MetalAndy92 white genocide konspirasjonen. Hvor har jeg sagt det? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) 1 minute ago, Baranladion said: Fordi, hvis man skal ha masse folk hit som ikke er istand til å kommunisere, så er de helt ute av stand til å kunne ta del i samfunnet. Ja, man skal ikke bruke slike metoder om man brukte mot samene, men det er da viktig at man forstår norsk, og skjønner norske lover og regler hvis man skal bo her, er ikke det opplagt`? Kulturen og tradisjonene skal man selvsagt få lov å beholde. Du leste ikkje kva eg skriv, altså? Dei burde lære norsk, og om Norge. Men dei er nordmenn enten dei aktivt velje å delta eller ei i våre tradisjoner. Ikkje kom her og skriv skvip som at me ikkje bidrar, for så å plett ignorere kva som blei skrivi. Endret 25. oktober 2020 av Drunkenvalley 1 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 ism_InnleggNO skrev (6 minutter siden): Ja, men de er alle norske. Dette er din definisjon og den er bare vås. Alle barn som er født og oppvokst i Norge har norsk som morsmål. Det er også mange innvandrere som har kommet til Norge, men som føler sterkere tilknytning til Norge enn hjemlandet. Spesielt om de kom hit som barn. Disse er også nordmenn. Selv om de ikke har norsk som morsmål. Kulturell assimilering er det ingen andre en rasister som maser om. Selvsagt er det mange nordmenn som gjør det. Veldig mange, men holdninger som du fremviser her gjør det vanskeligere enn det trenger å være. Er du en nordmann har du forfedre som er etniske norske og har norsk som morsmål. Om foreldrene dine er fra Somalia og du prater somalisk hjemme med foreldrene så er morsmålet somalisk, ikke norsk. Det er ikke noe automatikk i at man har norsk som morsmål bare fordi man er født her. Hvilke nordmenn setter hijab på barn? Kulturell assimilering har ingenting med rasisme å gjøre. Dette er ikke nødvendig på innvandrere med kompatible kulturer. KUlturer der kvinner ser på som mindreverdige mannen, man anser at homofile knapt er mennesker og ateister skal straffes, derimot...... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg