Sjoko-laden Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Trenger mye hjelp til å sette sammen et rimelig amd system som kan drive et radeon 9600xt kort på en ok måte. (Etter å ha lest forumet opp og ned har jeg endelig bestemt meg for å ta utgangspunkt i skjermkortet) Skjønner at mange av dere klokker systemene deres, men at dette ikke vil være aktuelt for meg. (Er for gammel og har for lite peiling til det). Trenger et stabilt system bestående av følgende komponenter; Kabinett med 300watt psu (max 650,-) Hovedkort m/lyd (max 600,-) Cpu m/kjøling/vifte!? (max 750,-) Ram min.256mb (max 600,-) Harddisk min.80giga (max 1000,-) Dvd (max 400,-) cd-brenner (max 400,-) Skjerm, headset, tastatur og mus har jeg fra før. Maskinen skal brukes til spilling og photoshop/illustrator. Pr. i dag bruker vi en pentium II 400 mhz maskin med et gf 2 mx200 kort !! Tror derfor ikke at det skal så mye til å imponere oss i forhold til ytelse. Dessuten er det jo en masse spill der ute i butikkene som vi aldri har fått prøvd. Setter stor pris på om noen der ute gidder å hjelpe oss på vei med noen forslag. NB. Dersom delene kan skaffes hos pc-utstyr slipper vi frakt! På forhånd takk Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Prøver å få det fra PCUtstyr.no for deg jeg Kabinett Suntek Miditower TH-656 Sølv Kabinett m/300W P4 / AMD 666 kr Dett kabinettet har 300W strømforsyning, og vil være fint å se på for alle. Hovedkort Abit KV7 Hovedkort for Socket A (DDR) KT600, SATA, ATX, Raid, LAN, LYD 712 kr Hvis du går opp en hundring vil du få et hovedkort med SATA, da vil harddisken har bedre ytelse + at den vil ikke være et så stort slit med de gamle IDE kablene CPU + Kjøler AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz Socket A 266MHz bus, Thoroughbred, BOXED 779 kr Denne er boxed, så da får du med kjøler. Egentlig burde du gå litt opp på hvor mye du skal bruke på CPU. 1000 kroner så kan du få en finfin prossesor, og hvis du er fast bestem for den prisen burde du kjappe deg. PCUtstyr.no har bare en igjen av den på lager. Minne Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 678 kr Hvis du har tenkt å spille, er 512 mb anbefalt. Med PC2100 kan du ha opptil 3 GB minne på hovedkortet ditt. Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA S-ATA/150 8MB cache 7200RPM 961 kr Stillgående, kvalitets harddisk. Nothing more to say. Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail 1678 kr Tenkte jeg bare kunne stappe inn denne og. DVD-spiller LG DVD-spiller IDE 16x/48x Retail med Power DVD software 363 kr Her får du med programvare, så den er grei. Prøv å send mail til PCUtsyr om de har noen CD-brenner og DVD-spiller i sølv, hvis ikke så kan du lakke dem når du får dem. CD-brenner: Fant ingen hos PCUtsyr Lenke til kommentar
Sjoko-laden Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Tusen takk for flott tilbakemelding ang. cd brenner ser jeg de selger en Aopen CDRW5224 CD brenner med 52x24 på CDRW-plater og 50x lesehastighet for 395,-. Kan det være et ok kjøp? Lenke til kommentar
JonasGab Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 IKKE kjøp suntek kabinettet. kjøp hellert et "kjipt" kabinett. du blir sannsynlighvis ikke fornøyd, jeg er ikke det. er skikkelig "plastikk" man ser ikke at det er dårlig kvalitet men man merker det. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg vil anbefale Aopen H600B kabinettet, dette fordi kabinettet har bra plass til disker og slikt, har lyd/usb i front, er greit å jobbe med og har en suveren PSU som er meget stillegående. Kabinettet ligger vel litt over din pris, rundt 700,-, men er verdt hver en krone spør du meg. Bare PSUen koster 600,- hos microplex.no.... Mvh Raimo Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 IKKE kjøp suntek kabinettet. kjøp hellert et "kjipt" kabinett. du blir sannsynlighvis ikke fornøyd, jeg er ikke det. er skikkelig "plastikk" man ser ikke at det er dårlig kvalitet men man merker det. Visste det var for godt til å være sant. Raimo har kommet med et godt forslag til kabinett, du får den til 717 kr hos ItButikken, men så har jeg hørt mye negativt om ItButikken så HardwareButikken har den til 775 kr. Summen vil bli slik: Hvis du kjøper kabinnet hos ItButikken: 6283 kr Hvis du kjøper kabinett hos Hwb: 6341 kr Hvis du beholder sunTek kabinettet: 6232 kr Og ja, det er et glimrende kjøp. Stort sett så har CD-brenner lik ytelse. Lenke til kommentar
Sjoko-laden Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Takker igjen for fine tilbakemeldinger Har selv vurdert suntek kabinettet pga morsomt design og god pris, men at det har fått endel negativ omtale her på forumet. Mener derimot at Aopen H600 kabinettet har fått overveiende possitive tilbakemeldinger i forhold til prisklasse. Mest for pengene? At det skal være lett å jobbe med er absolutt en fordel for meg, siden dette blir den første maskinen jeg setter sammen selv...... Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 GÅ!!! for H600B... finishen er SUVEREN Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg ville hvis jeg var deg kjøpt en liten bedre prossesor ikke boxed, og kjøpe en separat kjøler. En XP 2600+ eller 2800+ Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Tusen takk for flott tilbakemelding ang. cd brenner ser jeg de selger en Aopen CDRW5224 CD brenner med 52x24 på CDRW-plater og 50x lesehastighet for 395,-. Kan det være et ok kjøp? det kan sikkert vøre et ok kjøp det. men det blir jo ikke all verdens kvalitet. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Brenner er combo cd-brenner/dvd spiller HK er med LYD Vil og anbefale Aopen H600B kabinettet... Totalt ca 6100kr med kabinett (m/frakt HWB.no) Men noe kan sikkert finne en bedre CPU kjøler... #edit# så at det ikke var LAN på HK.... TaZ Endret 4. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Du kan eventuelt gå for en Shuttle løsning: Edit: Så at dere slapp frakt om det ble bestillt på pcutstyr, men frakten på dette kom på 146,-, så det er ikke allverdens. Endret 4. januar 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ang. cd brenner ser jeg de selger en Aopen CDRW5224 CD brenner med 52x24 på CDRW-plater og 50x lesehastighet for 395,-. Kan det være et ok kjøp? Tror ikke jeg ville valgt aOpen brenner. har ikke noe erfaring med disse selv men har hørt endel dritt om de. sikkert noen andre her som retter på meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå