Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bruktbil - hvor lang tid kan det ta, da?

WeeKate

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har funnet en bil jeg skal kjøpe, 2018-modell fra velkjent forhandler. Har snakket med selger og vi har avtalt pris. Den skal ha en service før jeg henter den, og det er jo flott... men servicen er ikke før neste uke (vi avtalte pris osv for en drøy uke siden). Jeg har bedt selger framskynde den, og det skulle han prøve på - men har ikke hørt noe mer. Hvor lang tid skal/kan det egentlig ta for en stor, seriøs aktør å få bilene de selger gjennom en service når de er praktisk talt er solgt? Lei av å vente! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Labelle skrev (5 minutter siden):

Tror du må vente til neste uke slik selger har fortalt deg. Eller så får du hente bilen å ta service når de har ledig time hvis det haster sånn.. 

Syns det er lattelig at enkelte bilforhandler tar inn biler som ikke er EU godkjent har ubrukelig batteri til dagen man prøverkjører, men ville forvente bilen er 100% perfekt stand fra forhandler dagen man prøverkjører den, om bilforhandleren venter med service til bilen er solgt for de enten gi lavere pris eller gi rask service i så fall syns jeg. Man betaler jo dyrt i utgangspunktet. Men hørt flere bilforhandler gjør det på denne måten man kan ikke forvente 100% perfekt stand av tesla eller brukte biler.

Lenke til kommentar

Med mindre forhandleren som Dobious nevner sliter med sykdom, kursing eller lignende kan det være unntak som gjør at det tar lang tid. 

Ellers vil jeg si det er ganske uproft. Alle verksteder klarer å flette inn en enkel første/andre - service dersom det virkelig haster. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...