Gå til innhold

Hjemmekontor noen bedrifter som dropper laptop?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på generielt om noen vet bedrifter siden corona tiden gjør mye må jobbe hjemme kontor, istedenfor for å droppe å kjøpe laptop. Da med tanke på service er det lite lønnsomt å sende den inn teknisk mulig men ekstra tungvint.

Er det noen som vet om bedrifter som sponser pc deler istedenfor? cpu\SSD disk etc?

Noen som vet om bedrifter som bruker openVPN der man får en fil og brukernavn+ passsord?

Slik man kobler på server eller tynnklient løsning virtuell server etc?

Eller er slik teknologi ikke trygt nok med mindre man driver med videoredigering eller annet mindre sensivt informasjon?

For det er vel teknisk mulig å finne et slik system men vet ikke om det må være et firma man startet selv eller det finnes noen som går den løsningen?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
grovetussen skrev (1 minutt siden):

Tvilsomt om du får noen bedrifters IT avdeling som gir deg lov til å koble deg på bedriftens server hjemmefra med privat maskin, men hva vet jeg.

Flere bedrifter har cisco løsninger en slags VPN klient og egne maskiner som er tanket opp, med tilkobling til domene. Det er teknisk mulig å lage minnepenn eller virtuell maskin men vet ikke hva slags sikkerhet den må ha i bunn i så fall? Vmware\vitualbox eller ligdene?

Lenke til kommentar

Ja, det er bedrifter hvor du kan koble opp egen maskin over VPN. Hvordan det?

Jeg kjenner ikke til noen som sponser pc-deler. Kan ikke se for meg et fungerende system for dette, da de enten blir skattlagt som lønn eller så må de leveres tilbake til bedriften - evt kjøpes ut av den ansatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...