akelbo Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 – Jeg har ikke ord. «Ninja» til unnsetning da norske «AverageJonas» ble svindlet på Twitch Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Dette kunne jo være en person som rett og slett bommet med en null. Synes det er svakt av både PayPal og Twitch. De burde ha rutiner for å beskytte både donorer og motakere fra slike feil, f. eks maxbeløp eller en angrefrist hvor det ikke påløper gebyrer til mottager. PayPal er desverre ikke tilpasset dette markedet, men mer rettet mot salg av fysiske varer. Jeg har som betaler aldri hatt noe problem med dem, men ser at det kan være en utfordring for selger. Skal i alle fall være opmerksom på dette i fremtiden, og vurdere andre betalingsformer når jeg selger noe. -ED- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Å kalle en person drittsekk for å be om refusjon synes jeg er ganske teit av vedkommende. For alt vi vet så gjorde brukeren en feil, da skal ikke brukeren klandres. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Her var man raskt ute til å skylde på streameren. Dere ser vel fra bildet dere også at samme person har donert mange ganger over flere dager. altså ikke 1 stor sum. Dermed kan man greit si at det utelukker brukerfeil og er ren trolling. 2 Lenke til kommentar
Nexxion11 Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Som jeg tolker bildet som ligger ved, så er det samme fyr som donerer mange ganger. Det skal litt til å bomme med en null, 34 ganger. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Den store saken her er vel at Jonas fikk en gave på over 50 000 kr ut av det blå. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 4 hours ago, Nazgarot said: Dette kunne jo være en person som rett og slett bommet med en null. Synes det er svakt av både PayPal og Twitch. De burde ha rutiner for å beskytte både donorer og motakere fra slike feil, f. eks maxbeløp eller en angrefrist hvor det ikke påløper gebyrer til mottager. PayPal er desverre ikke tilpasset dette markedet, men mer rettet mot salg av fysiske varer. Jeg har som betaler aldri hatt noe problem med dem, men ser at det kan være en utfordring for selger. Skal i alle fall være opmerksom på dette i fremtiden, og vurdere andre betalingsformer når jeg selger noe. -ED- 3 hours ago, Omnia vincit amor said: Å kalle en person drittsekk for å be om refusjon synes jeg er ganske teit av vedkommende. For alt vi vet så gjorde brukeren en feil, da skal ikke brukeren klandres. Hva med å lese litt lengre enn til overskriften? "Der forklarte han at én seer flere ganger hadde donert og deretter trukket tilbake mindre summer som til sammen utgjorde nesten 50 000 kroner til Twitch-kanalen." Det jeg ser av bildet i artikkelen, er 33 donasjoner mellom 16. til 24 september. Alle er angivelig trukket helt tilbake. Lenke til kommentar
Zhylo Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Er vel vanlig å gjøre samme feilen 30 ganger på rad ja. Lenke til kommentar
Nielsen85 Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Lønner seg å faktisk lese saken + se bildet ja🙈 Så jo... Drittsekk er helt spot on Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Om man påfører noen 4000 kroner i utgifter, så er det jo reint hærverk, ikke "trolling". Forhåpentlig kan Twitch legge press på Paypal til å endre praksis. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Hvorfor i all verden er det ikke betaleren som belastes ved slike refunsjoner og tilbaketrekk? 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 All den tid "svindleren" ikke hadde noen vinning fra dette blir det vel feil å kalle det svindel? Lenke til kommentar
Athos70 Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 bommet med en null? 33 ganger ? Lenke til kommentar
Kjetil Hansen Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Det står jo at brukeren har donert mange ganger og så krevd tilbake masse små beløp. Det ender opp med at streameren må ta regningen. Veldig enkelt. Ikke doner hvis du ikke er sikker. Streameren du prøver å "hjelpe" som sitter igjen med regningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå