Gå til innhold

Batteriholdbarhet Tivoliradio.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Tivoli PAL+ radio. Den kostet 2300. Hvor lenge bør batteriet på denne vare? Mitt er fullstendig kaputt etter bare to år - det tar ikke lading. Og uheldigvis er det nøyaktig to år + en uke (kjøpt 13.10.18) så garantien gjelder ikke lengre. Nå har man jo kjøpsloven, men den gjelder neppe batterier.

Bør man ikke forvente at et batteri skal vare lengre enn dette? Nå må jeg ha nytt batteri til nesten 500 kroner. Det blir 250 kroner i året i batteriutgifter....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom batteriet er innebygget i enheten regnes det vel som en del av enheten, og skal vel da også ha like lang reklamasjonsrett som enheten. Siden en radio er ment å vare lenger enn to år, er dette fem år. Jeg hadde nok reklamert.

Dersom batteriet er "utskiftsbart" tror jeg ikke dette gjelder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (35 minutter siden):

Dersom batteriet er innebygget i enheten regnes det vel som en del av enheten, og skal vel da også ha like lang reklamasjonsrett som enheten. Siden en radio er ment å vare lenger enn to år, er dette fem år. Jeg hadde nok reklamert.

Dersom batteriet er "utskiftsbart" tror jeg ikke dette gjelder.

Det er utskiftbart. Kan få nytt for ca. 320 kroner. Får bare bestille, men jeg synes det er dårlig.

Lenke til kommentar
Sitat

Jeg har en Tivoli PAL+ radio. Den kostet 2300. Hvor lenge bør batteriet på denne vare?

Levetiden på batteripakka vil avhenge av bruksmønsteret. Tivoli PAL+ er en fin radio, men har relativt simpel batteriløsning (NiMh). Har vært borti kunde som tok livet av batteriet på rundt halvannet år fordi den stod på lading konstant. Men har også hørt om kunde som brukte den på batteridrift og spurte etter batteri etter 4-5 års bruk fordi brukstiden begynte å bli kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...