Nuffern Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Noen som vet forskjellen mellom Compaqs EVO og Presario maskiner? Har en EVO N160 selv, og den virker identitisk med en Presario 1700 (kjenner nemlig en som har den). De bruker de samme rammene, kan fås med like spesifikasjoner osv. Kunne ikke se noen prisforskjell på maskinene, ettersom Compaq kjører kampanje på EVO (blir ikke riktig å sammenlikne med kampanjepriser). Den eneste forskjellen jeg så, var at Presarioen hadde flere muligheter hva det angår Carepaq.. men det virker jo dumt at om man har en Presario så skal man få flere og bedre muligheter til udvidet garanti. Har fått med meg såpass at EVO rettes mot business-markedet, mens Presario rettes mot privatmarkedet. Kjære gud, si at det er noen fra Compaq som er innom dette forumet og kan besvare mine spørsmål.. blir litt frustrert. Kall meg pirkete, men dette lurer jeg fælt på.. ) [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-03-07 03:10 ] Lenke til kommentar
Mad Pestilence Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Vet ikke om det er så veldig stor forskjell på disse maskinene. EVO kjører med en minne hastighet på 133Mhz mens Presario kjører på 100Mhz (i hvert fall på de gamle, 1/2 år siden). Tror også at Presario veier litt mindre. Ellers kan jeg ikke se no særlig forskjell, hvis ikke EVO har "Bluetooth" da!..? Hvilket minne merke kjører egentlig disse maskinene på? Min godtar nemlig INGEN minnebrikker, enten det er PC133 el PC100. Er ikke interresert i å kjøpe dobbelt så dyre brikker KUN for at brikken skal være av merke COMPAQ!!! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 13:26, Mad Pestilence skrev:Vet ikke om det er så veldig stor forskjell på disse maskinene. EVO kjører med en minne hastighet på 133Mhz mens Presario kjører på 100Mhz (i hvert fall på de gamle, 1/2 år siden). Tror også at Presario veier litt mindre. Ellers kan jeg ikke se no særlig forskjell, hvis ikke EVO har "Bluetooth" da!..?Hvilket minne merke kjører egentlig disse maskinene på? Min godtar nemlig INGEN minnebrikker, enten det er PC133 el PC100. Er ikke interresert i å kjøpe dobbelt så dyre brikker KUN for at brikken skal være av merke COMPAQ!!! Har hørt tidligere på forumet her at flere med EVO, har kjøpt og bruk minne fra komplett.no. Tror det dreier seg om typen "SO-DIMM PC133 8 NS 144 pins". Skal ikke banne på det, så ikke ta svaret mitt for gitt. Har tenkt til å oppgradere litt selv på EVOen min, så det jeg gjør er bare å gå ned på Komplett og snakke med de.. de pleier å være imøtekommende ) Det skal også ligge en hardware guide til EVO N160 ute på supportsidene hos compaq.com. Hvis det er noen som vet noe mer om dette poster de kanskje et svar.. PS. Presarioen er definitivt ikke noe lettere [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-03-09 00:09 ] Lenke til kommentar
oltis Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Compaq 1714 og EVO 160 er den samme maskinen. Innholdet i maskinen er likt. Begge kjører på 133 Mhz ram og vekten er 2,87kg på begge. Den eneste forskjellen er garantien, på EVO er det 1års hente- bringe tjeneste, mens for Presario 1700 2års verkstedsgaranti. Ram til maskinene er følgende: Compaq Kingston 128MB 232448-B21 KTC-SO133/128 256MB 232449-B21 KTC-SO133/256 512MB 251653-B21 KTC-SO133/512 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå