dJon66 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Hei, Jeg må spørre, da jeg ikke har fått noe klarhet i dette. Holder på å flytte inn i en ny hybel - første gang jeg flytter ut fra mamma og pappa. Har kjøpt ny dyne og pute, samt laken/sengetøy, men burde dette vaske før bruk, og er det riktig at sengetøy skal vaskes på 60 grader - hva med dyne? Takk 🙂 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) Hva står det på lappene som er med? Uansett, jeg ville vasket alt utenom dyna og puta, det meste man kjøper skal vaskes før bruk. Følg vaskelappen. 60 grader på sengetøy er ikke uvanlig nei men sjekk vaskelappen Endret 22. oktober 2020 av aklla 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Personlig ville jeg ikke brukt tid på å vaske my dyne og pute. Men jeg ville vasket sengetøyet før bruk. Det vanlige er å vaske sengetøy på 60 grader, men det lureste er å se på vaskeanvisningen på sengetøyet. Det er ingen her på nettet som vet hvilken type sengetøy du har og hva som står på lappen. 1 Lenke til kommentar
dJon66 Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2020 Takker for svar, lar dyne og pute være, men vasker sengetøyet. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Har aldri vaska dyner eller puter. Det er gjerne ting man bruker til man er klar for å kjøpe nytt. Dun og fjær inni tror jeg ikke er laget for å tåle vask .. og krever ømfintlig tørkeprosess etterpå. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Kan være lurt å vaske puten tidvis da en kan lekke fra munnen mens man sover. Om dette trengs ser du fort når du tar av trekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå